Je lekkerste visrecepten!

Discussie in 'De lounge' gestart door Juul75, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Pangafilet door de losgeklopte ei halen, op een bakpapiertje leggen, bestrooien met kerrie poeder, en dan platgestampte cornflakes erover, en bieslook (vers)

20 minuten op 180 graden in de oven, ook erg geschikt voor kinderen.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wat een lekkere cepten allemaal, ik kan er weer even flink mee voort :D

Wat ik ook lekker vind is heel simpel: tonijnpasta

Paar teentjes knoflook
    2 blikjes tomaat
    1 blikje tonijn in olie
    1 blikje ansjovis in olie
    1 theelepel kappertjes.
    Verse basilicum
    Paste (ik gebruik meestal penne)

Doe de olie uit het blikje tonijn in een pan. Snij er zoveel teentjes knoflook in als je lekker vindt. Dan de blikjes tomaat. Snij de ansjovis klein, ik doe meestal niet het hele blikje want dan wordt het zo zout. Ansjovis erin en even laten pruttelen totdat de ansjovis gesmolten is. De tonijn loshalen en erbij doen. Kappertjes erbij. Zoveel verse basilicum als je lekker vindt. En dan gekookte pasta erbij.

Als je een echte pasta Putanesca wilt maken moet je de kappertjes vervangen door plakjes zwarte olijf, en de basilicum door verse peterselie. Ook heerlijk!

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Zalm met prei in de oven

2 preien
    2 zalmmoten
    Blikje ansjovis
    Uitje fijn gesneden
    1 teentje knoflook
    Gele rijst
    Bakpapier
    Scheut witte wijn

Uitje en knoflook fruiten in wat olie. Dan de prei erbij tot het helemaal geslonken is. Dan voor de smaak de (uitgelekte) ansjovis erbij totdat deze helemaal is "opgelost".
    Dan leg je een flinke schep prei op een stuk bakpapier en leg je de zalm erop. Zout en peper erover en scheutje witte wijn om te stoven.
    Maak er een pakje van en vouw het goed dicht zodat het goed kan stomen. 20min op 190 graden en dan serveren met Gele rijst!

4. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zalmfilet paneren met gemalen cashewnoten!

Ook lekker: een witvis marineren in citroen, olie en rozemarijn. Paneermeel mengen met parmezaanse kaas, dit over de vis strooien, en afbakken in de oven...

Deel Deze Pagina