Je leven is voorbij zodra je kinderen hebt?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Trees, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Adriana dat is inderdaad bitter sweet.
    "hug"

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind dit heel herkenbaar. Ik had een leven voordat we nadachten over kinderen. Daarna kwamen de moeilijke jaren dat we geen kinderen konden krijgen en mijn leven stond stil. Ik vond het moeilijk om te horen hoe geweldig het moederschap was, maar ik vond het nog moeilijker om het geklaag aan te horen. Alsof mensen niet beseffen wat een geluk ze hebben dat een kindje hebben mogen krijgen.

Jij heel veel geluk en hopelijk brengt 2012 wat jullie wensen!

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    een mierencondoom haha moest wel even lachen :):)

adriana :( hopelijk brengt dit jaar veel goeds!

4. Linana

Linana Niet meer actief

@ Adriana
    Hopelijk wordt 2012 een goed jaar voor je! Lijkt me echt enorm kl*te.

Ik ben pas 2 weken mama en ik kreeg de opmerkingen ook wel af en toe te horen. Maar ik moet zeggen dat ondanks dat de kleine me soms wakker houdt en ons soms helemaal gek maakt met zijn wakkere momentjes als die eigenlijk moet slapen, ik al niet meer zonder hem kan. Ik kan niet wachten tot die zich meer gaat ontwikkelen en ik nog meer van hem kan genieten :D

5. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ik zou niet anders meer willen! Door mijn dochter ben ik weer gaan leven, zoveel eerlijke liefde heb ik nog nooit gehad in mn leven.. zij is mijn zonnetje..

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Trees van harte meid!

enne , ja mn leven van voor de geboorte van ons zoontje is grotendeels voorbij... (vaak op stap , impulsief weekendjes weg , uit eten zonder te plannen etc etc)

Maar kan niet zeggen dat mn leven voorbij is hoor!
    vind het super leuk om moeder te zijn! en zou het voor geen goud willen missen. Tevens moet ik wel zeggen dat ik heeeel soms dat oude leventje nog wel eens mis... (niet stom bedoeld hoor) maar nu moet je toch meer plannen met een kleintje.

He een goede zwangerschap toegewenst!!!!

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik lees veel dat mensen niet zomaar spontaan weg kunnen. Ik vraag me af waarom niet? Als een vriendin mij in de middag belt om een hapje te eten in de avond dan kan ik gerust weg hoor, de kids hebben ook nog een papa die thuis kan zijn met ze. Het enige wat bij ons gepland moet worden is als we samen weg willen.

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja opzich kan dat ook wel , mits ik niet hoef te werken , maar toch je moet wel weer wat regelen! en ik bedoel meer dat , dat voorheen nooit hoefde , snap je? de spontaniteit van het ''zomaar weggaan'' is wel weg vind ik.

9. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Het leven is begonnen na de komst van onze jongen.. Ik waardeer nu alles 10 keer meer dan daarvoor.
    Het leven heeft meer glans gekregen.

10. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Mee eens! Gelukkig hier ook een hele lieve papa, en we doen het écht samen.

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hier gelukkig ook alles/veel samen! we werken beiden veel , maar ons zoontje komt altijd met plannen/ideeen op de eerste plaats.

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als je een kindje krijgt, krijg je een ander leven maar het is niet zo dat je leven voorbij is natuurlijk..

Qua zorgen, tja wij hebben wel veel zorgen gehad het laatste half jaar om onze dochter, is behoorlijk aan het kwakkelen met haar gezondheid incl. twee ziekenhuisopnames maar eindelijk weten waar het aan ligt. Maargoed ondanks de zorgen genieten we toch van iedere dag en van elkaar..

Zwaar? Ja ik vind het moederschap behoorlijk zwaar maar dat komt ook grotendeels omdat ze veel ziek is geweest deze winter en ik daardoor redelijk aan huis zat gekluisterd maar we proberen er zoveel mogelijk op uit te gaan..

Deel Deze Pagina