Je lichaam na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door prrrsam, 29 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ik zit er zó doorheen wat dit betreft, ik moet heel even klagen! Heb net uit pure zelfmedelijden voor de spiegel staan huilen.. :)

Mijn dochtertje is vanaf 36 weken enorm gegroeid, ineens sloeg de striae enorm toe! Op m'n heupen hele brede en op mn buik allemaal kleine streepjes.. M'n buik was zo mooi voor de zwangerschap, nu heb ik het gevoel dat er allemaal los vel zit, het hangt gewoon letterlijk! Ook had ik voorheen een mooie cupmaat D en hingen ze amper. Tijdens de zwangerschap zijn ze gegroeid tot een maatje F en nu, na de stuwing, is er niets meer van over! Ja, ze zijn nog steeds wel groot, maar ze hangen!! Als ik geen BH aan heb is het echt geen gezicht..
    En mijn onderkantje is na het uitscheuren en de hechtingen ook niet meer wat het geweest is..

Ik schaam er zo voor! Ook al weet ik dat ik er zoiets moois voor heb terug gekregen! :( Als ik nou een partner wist ik dat hij toch wel van me hield, maar ik zie nu al op tegen de dag dat mijn toekomstige partner me ooit bloot zal zien :)..

Herkennen jullie dit en hoe ga je er mee om?

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hmm, ik herken het zelf niet.

Heb het geluk dat ik geen striae heb en verder is mijn lichaam ook niet veranderd.
    Mijn buik is wel plat, maar ga nog wel de buikspieren flink trainen om hem weer net zo hard te krijgen als voorheen. Want hij voelt nu wel zachter.. dus dat ik mijn issue.

Maar ik kan me goed voorstellen dat je baalt als een stekker.
    Maar je bent nog niet zo lang geleden bevallen.. Geef je lichaam nog effe de tijd helemaal te herstellen.
    En ik lees hier best vaak dat striae kan vervangen na verloop van tijd.

3. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    :Dherkenbaar ja:$ Helaas in de laatste week van mijn zwangerschap(41 weken) kreeg ik ineens striea op mijn buik niet veel maar toch, mooi is anders:p Toen ik stuwing kreeg na de bevalling kreeg ik ook nogeens striea op mijn borsten:x en als ik op bed ligt lijkt het wle of mijn buik naast me ligt:D haha lol maar het word minder en desondanks was het het wel allemaal waard;) en die buik trekt alweer aardig weg alleen ja die striea.......;)

EIgenlijk zit ik er niet mee want ik weet wat ik er voor terug heb gekregen, een heel lief klein meiske.

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Zelf heb ik ook veel straie gekregen in de zwangerschap, ik vind het niet mooi maar heb er nu ook nog niet echt veel moeite mee. Mijn buik is ook nog wel slap maar ga ook weer sporten dadelijk dus dan hoop ik het weer wat strakker te krijgen. Denk dat dan de straie ook weer wat minder opvalt.
    Maar het is wel even raar ja dat je lichaam toch anders is ook al weet je het van tevoren dat het veranderd. Je moet het dnek ik ook tijd geven om goed te herstellen

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    HEEL herkenbaar!!
    Ik had ook altijd mooi stevige volle borst! Met de zwangerschap en stuwing waren ze ENORM, en nou????Ja idd nog niet klein maar wat een hangers zeg , bah! En ook nog eens enorme straie aan de bovenkant van mijn borsten.,

Mijn buik , tsja wat nog buik te noemen is?Voel me een hangbuikzwijntje...Echt TE lelijk, allemaal kleine straie , het hangt,
    Mijn bovenbenen oftwel dijen pffff ook allemaal straie! Niet om aan te zien!

Nou heb ik wel een vriend, en die ZEGT dat het hem niets uit maakt.
    Hij was laatst wat boos omdat ik mijn hemdje aan hield onder de douche, ik zei ik schaam me.
    Nou dat begreep ie niet???Nou ik zei :''hier word je toch niet hitsig van zo'n lijf???????Ikke niet in ieder geval''.
    Hij kon zich er niet druk om maken.

Ik kan wel zeggen ik zit er niet mee, maar dat doe ik wel.
    Mij zie je niet meer op het strand of zwembad!
    Schaam me kapot de straie komt overal onder vandaan

6. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Heeel herkenbaar als ik voor het spiegel sta voel ik me nog steeds verschrikkelijk , mijn buik is nooit meer helemaal goed gekomen heb lovehandles , mijn kont is plat en breed , blehhhhh praat me dr niet van gelukkig heb ik niet zo heel veel striae eraan overgehouden en zijn mijn borsten het enige wat er mooier op is geworden die staan nog gewoon rechtop en zijn zelfs wat groter gebleven maar toch .... voel me doodongelukkig en inderdaad als ik eraan denk dat ik ooit nog naakt voor een man moet verschijnen :):)

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mijn man heeft me nog nooit zo sexy gevonden als na de bevalling, tuurlijk hangt er wat meer, striae heel erg op mijn buik maar ik heb iets extra's volgens hem, zachter, juist die extra rondingen vind hij enorm sexy, voor mijn moederschap was ik meer meisje nu ben ik een echte vrouw en dat vind ie alleen maar veel aantrekkelijker..

Schoonheid komt echt van binnenuit als jij je mooi voelt en straalt ben je mooier als wie dan ook, zelfs iemand die strak en slank is (maar niets uitstraalt) kan dan minder mooi zijn.

Mijn man zou ook echt heel boos worden als ik mijn shirt aan zou houden bij het douchen, als er iemand is waarbij je ALTIJD jezelf moet kunnen zijn no matter what moet het je partner zijn toch?

dit is nu 4 maanden na de bevalling aan de voorkant, ik heb ook echt enorme buiken gehad (2 kids) al vanaf week 8 zag iedereen dat ik zwanger was en bij 3 maanden vroeg iedereen al wanneer ik ging bevallen...:D

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
  9. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Isademi: je hebt dan wel geluk met je man hoor :) Ik denk niet dat alle mannen dat mooier vinden. Ik twijfel of mijn man dat zou vinden, al denk ik dat ie het nooit zou toegeven.

Mijn moeder heeft sinds haar 2 zwangerschappen ook een grotere buik met striae en hangborsten en ik vind haar nog steeds een hele mooie vrouw :) Ik denk ook dat dat gevoel van binnenuit moet komen. Ze heeft welliswaar geen perfect lichaam, maar ze ziet er wel mooi verzorgd uit.

Bij mij is het trouwens anders. Mijn buik is aardig als vanouds, maar ik had voor de zwangerschap een kleine cup B en daar is nu niets meer van over :( Daar baal ik ook wel eens van, maar het is niet anders...

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn man vind mij ook mooier na de bevalling, ik ben voller,(was altijd heel tenger) zachter,soepeler
    en hij stoort zich echt totaal niet aan mijn striemen,
    hij vind het juist wel wat hebben...

en ik ... ik loop gewoon vol trots... in bikini met mijn buik,benen en borsten onder de striemen.... men ziet toch dat ik met mijn zoontje loop... ze mogen kijken en praten wat ze willen... maar ik heb wel mooi mijn zoontje en dat pakt niemand mij meer af,
    die striemen.... boeien me echt niet meer.... in het begin vond ik het wel moeilijk, bijna 20 jaar,en dan geen bikini meer...niet meer "strak in het pak"
    maar nu .... ik loop gewoon met mijn flubberbuik in bikini...

als ze mij zeggen bij een volgend kind krijg je overal striemen, dan ben je alleen maar striem.... dus of striemen... of geen 2e kind...
    doe mij dan maar striemen....

11. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hou maar op over figuur.. na 1e 2 zwangerschappen ( toen was ik stuk jonger) kon ik na paar weken mijn gewone kleren weer aan, ondanks dat ik steeds 20+ kilo was aangekomen.. mijn buikje was wel slapper en de VK en HA zeiden me toen al.. dat krijg je alleen operatief goed.. maar goed.. beetje adem inhouden deed wonderen :)
    afgelopen jaren heel veel gesport, en rest van mijn lijf was strak en stevig.. veel gewicht kwijt en ik voelde me mooi.. tot ik ongeluk kreeg en niet meer kon sporten.
    toen leerde ik mijn mannetje kennen.. hij vond me mooi zoals ik was.. en we kregen een kindje samen..
    ik had een buik van een 5ling en na zwangerschap was alles uitgezakt.. paar weken geleden nog mijn complete kastinhoud in dozen geflikkert want niets paste meer. mijn buik flubbert en hangt.. mijn dijen trillen mee met lopen.. en ik voel me uitermate ongelukkig...
    maar als ik dan snachts op mijn zij lig en mijn buik maar op het bed probeer te houden hehehe, dan zegt mannetje hoe opwindend die me vind met extra rondingen en al die zachtheid en dat eh.. toont die dan ook.. heel lief echt waar.. maar nu moet ik het zelf nog maar zien te accepteren..

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    precies! liefdesstreepjes noemen wij ze (oftwel lovestripes) we maken ook altijd geintjes dat ik niet langs de kassa mag lopen van de super anders gaat ie af en staat er 'eigendom van Martin *mijn man*' ach je moet een beetje zelfspot hebben en het leven soms niet al te serieus nemen dan word je gek!

13. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Heel herkenbaar hoor. Hier veel overtollig vel bij mijn buik en borsten. En een buikje die maar niet kleiner wil worden. Naveloperatie gehad en kortom voel me verschrikkelijk... Kan weinig kleding aan en heb voor deze zomer een tankini gehaald.

Ben nu bezig met Biooil en hoop over een paar weken van de striemen en littekens af te komen

14. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @isademi: ik zou tekenen voor zo'n figuur na de zwangerschap!

Als je mij ziet??Buik hangt enorm, en dan bedoel ik allemaal vel!
    Ik heb op mijn heupen vreselijk veel vet!Oftewel op de zijkant...
    Echt niet om aan te zien!

15. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    En die striemen maak ik mij niet eens zo druk om, maar als ik mijn buik zie dan zie ik de vrouwen voor mij op televisie die voor een correctie gingen en waarvan ik altijd riep ik hoop nooit dat ik zo'n buik krijg!!

Een buikje maakt me niet zoveel uit, een beetje los vel ook niet.
    Maar bij mij zie je over mijn hele buikomtrek een hangZAK

16. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    #16 Smiley24, 31 aug 2009
    Laatst bewerkt: 31 aug 2009
    Ik ben in totaal zo'n 30 kg aangekomen in de zwangerschap. Ik ben zo'n 15 kg kwijt dus ik moet nog ff. Heb nog steeds wel een hangbuikje :( Van striemen heb ik geen last gehad, gelukkig!!

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    zie jij dat zakje van mij niet ik heb nog steeds zwangerschapskleding aan omdat niets past bij mij buik (en de rest teveel is afgevallen) en mijn buik hangt ook gewoon hoor, vaak zie je jezelf erger als andere je zien is the point van de foto..

Probeer goed je houding aan te passen dus bekken naar voren duwen scheelt alweer een beetje buik, zorg voor goede kleding, dus iets hogere broeken (ipv van die lage lelijke dingen zoals ik op de foto aan heb das puur voor de foto)

en ik gebruik bij iets straks corrigerend ondergoed zodat het allemaal een beetje strak oogt hahaha je moet een beetje creatiever zijn als je lichaam te wensen overlaat.. ik kan me herrineren dat jij ook veel bent aangekomen en een grote buik had toch?? we zaten samen in het buiktopic..

Nog meer tips; wisseldouches (maakt je huid strakker) goed smeren met een "afvalcreme"maken vaak ook iets strakker en zorgen voor een goede bloedsomloop..

En als je dan nog echt niet ermee kan leven bestaan er mummy tucks effe flink sparen maar dan ben je er in 1 keer vanaf (is wel heftige operatie trouwens niet wat je "effe" gaat doen)

Mijn man heeft altijd gezegd als ik er niet happy mee zou zijn dat we gewoon naar de plastische chirurg gaan, die vind mij mooi maar het gaat om hoe ik me voel zegt ie dan.. die mensen bestaan niet voor niets, mijn vriendin zei ook, ik krijg mijn kids, mummytuck en borstvergroting erna en het gaat er weer mee door :)

18. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Zo ziet mijn buik er dus uit!
    Oke ook nog veel vet, maar ik weet zeker als ik ga afvallen dat het gaat hangen.
    Als ik mijn buik inhoud dan heb ik echt een zak..

Wel een heel verschil met die van jou.,
    Ik ben in mijn zwangerschap 40 kilo aangekomen, en ik moet er nog 20.
    Ik vind mijn buik niet om aan te zien.
    En corrigeren werkt ook niet want daarvoor heb ik op mijn zijkanten teveel vet, dus dan zie je daar weer allemaal hobbels

19. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik heb wel een realistische kijk op mijzelf ;).
    Ook altijd zo leuk als mensen zeggen , ach het valt allemaal wel mee joh.
    Dan zeg ik nou nee het ziet er niet uit , en ik ben gewoon nog te dik.
    Dan praten ze snel alweer anders, ja nou ja je bent idd wel wat zwaar, dan zou je weer wat moeten gaan doen....

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Wat ik zie is nog een hoop vocht en nog wat babyvetjes (jij hield toch ook zoveel vocht vast in je zwangerschap) bij mijn eerste duurde het 9!! maanden voordat dat weg was.. ik heb nu mazzel dat deze zwangerschap qua kilo's en vocht heel goed ging maar heb nog een leuke foto van mezelf net na de bevalling van Dean als we dan toch delen ;)

Ik was toen ook heel goed in het verbergen van mijn buik (baby ervoor haha) helaas kon ik de rest niet verbergen (driedubbele kin enzo) die was ook ongeveer 4-5 maanden na mijn eerste, ik ben nu 23 kilo lichter als daar en met tijd kwam ook mijn buik wel wat mee, dus er is wel hoop hoor meis.. dikke knuffel!

Deel Deze Pagina