Je lichaam na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door prrrsam, 29 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja ik heb na deze bevalling een belly bandit gebruikt wie weet heeft het toch beter geholpen de vorige keer had ik niets gebruikt..

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier ook een hangzakbuik, slappere borsten en een opnieuw reconstrueerde schaamlip en ik loop gewoon rond in bikini of topless.
    Het is niet voor niets 9 maanden op en 9 maanden af!!! waarom willen alle vrouwen altijd direct weer hun oude figuur terug dat GAAT niet. het heeft tijd nodig. Wacht eerst een af tot je kleine 9 maanden is of zelfs ruim een jaar dan pas komen de heupen bij de meeste weer in oude vorm en wordt het velletje weer wat strakker.

Als ik als man zou zijn en mijn vrouw zou in een hempje gaan douchen zou ik dat serieus van haar afrukken, ben je wel goed. In een relatie hoor je jezelf te zijn en als jij het idee hebt dat je met een hempje aan onder de douche gaat staan zodat je man het niet ziet want je schaamt je zou ik maar eens hard gaan nadenken over je zelfvertrouwen en de manier hoe jij je partner ziet. Sorry, maar dat zou niet eens in mijn hoofd opkomen om me ook maar voor iets te schamen in zijn bijzijn.

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

En wat dan nog het ergste is is dat de meiden die ik ken die zwanger zijn geweest allemaal gelijk weer in hun oude kleding passen en na twee weken hun oude figuur terug hebben ... dit is zo irritant , hetzelfde met mijn zusje ze heeft nu weer maatje 36 mijn moeder heeft ook maatje 36 en daar kom ik met mijn maat 42 lijk echt mega tussen die twee in ... :(:( Ben trouwens wel weer begonnen met fitness hoop dat het nog goedkomt hoor ...

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn borsten zijn nog hetzelfde gelukkig, alleen mijn buik heeft te lijden gehad.
    ik heb nog een enorme hangbuik die vol zit met striae..niet leuk maar gelukkig heb ik geen strepen op mijn borsten en benen gekregen.

ik lig er niet wakker van, en mijn vriend ook niet. ik ga straks weer lekker sporten en zie wel waar het schip strandt. de striae komt wel goed, de strepen die ik met 20 weken zwangerschap heb gekregen zijn alweer onzichtbaar dus de rest trekt ook nog wel bij.

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0

Een iets respectvollere reactie had wel gemogen hoor :(..
    Ik heb idd weinig tot geen zelfvertouwen! En dat is niet iets waar je zomaar de gek mee kunt hebben. dat is al erg genoeg!
    De manier waarop ik mijn partner zie is goed, hij accepteert mij zoals ik ben en dat weet ik .Alleen kan ik het zelf nog niet accepteren!
    Tsja samen douchen komt vaak iets anders van, en ik ben niet in de stemming als ik dan mijn buik in het licht zie !En ik ga dan van hem uit dat hij er ook niet uhhh hitsiger van word (maar dat is mijn gevoel en idd ik mag niet voor hem denken.) En dus heb ik toen een hempie aangedaan zodat ik mijzelf ook even weer kon laten gaan zonder die buik in mijn hoofd te hebbem
    En ik ben dan misschien wel extreem maar ik ben altjd met mijn gewicht en uiterlijk bezig geweest wat ook voortkomt uit onzekerheid!
    Heb het ook maar 1 x gedaan, we douchen nou gewoon bloot hoor ;).
    En ik weet ook wel dt hij mij wel heeft gezien met die buik, hij heeft mij net na de zwangerschap geholpen met het douchen!
    Alleen als het op seks uitdraait dan voel ik mij niet goed

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik bedoelde als ik een man zou zijn he ! zou ik zo denken en ja sorry maar dit is echt wat ik denk. Gelukkig weet je van jezelf dat je daar weinig zelfvertrouwen in hebt, dan heb je al de helft gewonnen en kan je er iets aan doen. Als je er al zolang mee loopt zou ik toch eens me iemand(psycholoog, heb ik zelf ook gedaan dus is geen verwijt ofzo) gaan praten want dat is niet iets wat prettig voor je is waarschijnlijk.

7. Esin

Esin Niet meer actief

Ik ben nog geen eens bevallen, maar ben wel bang voor hoe mijn figuur eruit gaat zien NA mijn bevalling..

Van mijn 1e zwangerschap had ik al een aantal striemen op mijn buik en begin vorige week heb ik nu ook weer striemen erbij gekregen van deze zwangerschap al had ik stiekem gehoopt dat ik deze keer zou worden overgeslagen, maar helaas...

Ik heb ook heel veel spataders op mijn benen gekregen, maar die kunnen gelukkig weggespoten worden dus dat ga ik ook na mijn bevalling doen..

Ik heb altijd een mooie D cup gehad, maar sinds mijn vorige zwangerschap is dat ook allemaal gaan hangen dus met deze zwangerschap zal dat er ook wel niet mooier op worden.. :D

En dan hebben we nog mijn buik..
    Ik heb een sluitlaken besteld om de boel strak te trekken na de bevalling dus hoop dat het gaat helpen...:)

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    #28 Kiwi1, 31 aug 2009
    Laatst bewerkt: 31 aug 2009
    Ik vind erg knap dat er vrouwen zijn die hun lijf accepteren zolang hun man dat ook doet.
    Gelukkig ben ik gezegend met het feit dat ik "maar" 14 kg ben aangekomen tijdens mijn zwangerschap waarvan 11 er meteen af waren na mijn bevalling en voor de laatste 3 moest ik wel hard aan de bak moest. Geen hangbuik en geen striae. Maar als mijn lijf zou veranderen na de zwangerschap zou ik dat niet zonder "vechten" kunnen accepteren en ook al zou mij man mij helemaal fantastisch vinden zou het voor mij niet beter maken.
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik mij bewust beziggehouden met mijn eetpatroon en het bewegen. En dat heeft gelukkig resultaat gehad. Na mijn zwangerschap ben ik gaan sporten en gelukkig zie ik er net zo uit als daarvoor. Ik zou me anders niet prettig gevoeld hebben ook al zou mijn man mij nog mooier vinden als ervoor. Ik vind dan ook erg knap dat er vrouwen zijn die hun veranderd lijf hebben geaccepteerd.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    acceptatie is de pad naar geluk dat zegt niet dat er geen ruimte is voor verbetering, het is trouwens zo'n groot deel geluk en goede genen. Ik ben 2 keer zwanger geweest, allebei hetzelfde gedaan bij de eerste heb ik zelfs meer gewerkt (gewoon fulltime tot aan de dag van de inleiding) en was toen 30 kilo aangekomen bij de tweede heb ik het rustiger aan gedaan ook wel op mijn eten gelet maar meer gesnoept als bij de eerste en was niets aangekomen, het werkt nu eenmaal raar een vrouwenlichaam je hebt het niet altijd zelf in de hand ben ik bang.

Het gaat erom dat je weet dat je altijd mooi bent ook al zit er een hangbuikje en striae want echte schoonheid zit niet alleen maar van buiten dat is zo oppervlakkig.. ik ben heel dun geweest, extreem dik en nu ertussenin en ben nog nooit zo gelukkig geweest, toen ik dun was wilde ik altijd meer, beter, mooier was ik zelf denk ik te oppervlakkig om echt gelukkig te kunnen zijn, gelukkig ben ik volwassen geworden en heb ik mezelf leren accepteren, maar dat verplicht mij ook om goed voor mezelf te zorgen (gezondheid op de eerste plaats dan) dus sporten, gezond eten maar maatje 32 zoals vroeger hoeft niet meer ik ben happy met mijn 42-44 ik zou graag 40-42 willen hebben omdat ik dan makkelijker kan winkelen (meer keuze zeg maar) maar daar is mijn geluk niet van afhankelijk..

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Kiwi, acceptatie oke, maar dat betekent niet dat ik er niet aan ga werken hoor! ;)

de trots overheerst, want ik heb een probleemloze zwangerschap en makkelijke bevalling gehad, mijn zoon is gezond dus waarom zou ik klagen? maar ik ben pas 25 en wil zeker nog wel het een en ander verbeteren aan mijn lichaam. maar dat het nooit meer zo wordt als het was vind ik geen punt.

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wat verwoord je dat goed zeg, ben het helemaal met je eens !!

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

striae had ik helaas ook vrij snel gekregen en ik had al grote borsten maar nu is het helemaal mooi. Maat f. Al moet ik zeggen dat ze langzaam kleiner worden. Dus zou wel cup E zijn bijna. Ook ben ik al 28 kilo kwijt! En dat loshangend vet vind ik ook erg bij mezelf maar dat word nu ook veel minder en mijn buik komt langzaam terug. Ik dieet nu wel (geef helaas om omstandigheden geen borstvoeding meer anders moet je niet op dieet gaan). De buikspieroefeningen ga ik ook snel weer mee beginnen als ik me wat lekkerder voel. Zit nu nog steeds met onstekingen onderin en voel me daarom minder lekker. Maar het afvallen doet me heel veel goed om me prettig in mijn vel te voelen. Geef het sowieso tijd. Ik ben vrij ongeduldig maar vind het wel meevallen hoelang het heeft geduurd en hoe ver ik al ben. Het word echt beter!

13. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hier ook een vriend die me mooier vind, het meisjesachtige is eraf, en mijn lijf heeft een topprestatie geleverd!

Daarbij is je kleintje nog erg jong, je lijf is nog maar net aan het herstellen.
    Nu nog na vijf maanden veranderd mijn figuur nog langzaam naar ongeveer hoe het was.
    Maar idd, met extra rondingen, wat ik persoonlijk mooier vind bij mij.

Meid, wees TROTS op je lijf op wat het heeft gedaan! Het veranderd de komende maanden ook nog steeds, echt waar.
    Probeer het los te laten, dan wordt het allemaal wat makkelijker.

Succes!

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind vrouwen in het algemeen altijd mooier worden in hun gezicht , zachter en liever..

15. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Zo voel ik mij eerlijk gezegd ook. Voel me nu op en top vrouw, en zelden tot nooit meer onzeker!
    Is echt gekomen na de bevalling.
    Typisch eigenlijk!

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik ben het deels met je eens. Alleen mijn probleem zou niet mijn lijf zijn die ik in de spiegel niet zou kunnen aanschouwen, maar het feit dat ik mij lichamelijk niet lekker voel als ik te zwaar ben. Toen ik net bevallen was en alles nog verre van strak en slank was, voelde ik mij niet lekker. Ik voelde mijn buik, mijn benen hangen als het ware. Het zat me echt verschrikkelijk in de weg.
    Ik heb genoeg zelfvertrouwen en ik ben er zeker van dat mijn man mij niet minder mooi zou vinden, het heeft puur te maken met het feit dat mijn lichaam mij letterlijk in de weg zou zitten.
    Ik was en ben slank, heb nooit overgewicht gehad, het voelde voor mij niet natuurlijk om dikker te zijn. Het is moeilijk om uit te leggen, maar het heeft zeker niet met een zelfbeeld te maken, maar met een lichamelijk ongemak.

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat snap ik en dat is zeker ook belangrijk

18. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    ik ken het.

mn partner vind het dan wel ok maar ik vind het verschrikkelijk.

nu moet ik wel zeggen, hoe meer tijd erover heen gaat hoe beter het eruit gaat zien. net na de bevalling was htet 1 groot slagveld maar nu mn buik terugveert wordt de striae ook minder. op mn heupen daarentegen zie je het wel goed opvallend.... baal er echt van maar helaas kun je er niks aan doen...

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hihi slagveld is wel een leuke (en goede) omschrijving want dat is het gewoon vaak de eerste paar maanden..

20. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Haha ja echt een slagveld!!

Ik dacht de eerste dagen echt van ohhh nee!! Dit komt noooit meer goed!
    Met het wassen moest ik mijn buik optillen brrrr..

Maar ik moet zeggen als ik weer terug denk dat het idd al een heeel stuk beter is geworden!
    En ik ben nou op dieet dus ik hoop dat ik ove reen tijdje een foto kan plaatsen wat een heel verschil maakt

Deel Deze Pagina