Emma is nu 12 weken oud en mijn man en ik hebben nu welgeteld 4 keer sex gehad. Ik heb een keizersnee gehad dus geen (lichamelijke) reden om het niet te doen, alleen mijn hoofd staat er echt niet naar... Mijn man begint een beetje te mopperen (wat ik echt mega onaantrekkelijk vind). Ik vraag me af of het normaal is, deze super verminderde zin in sex, of dat ik mijn man echt te kort doe. Normaal gesproken kan ik nog wel een beetje zin maken maar nu moet ik er gewoon niet aan denken! En ik hou echt nog wel van mijn man en vind hem ook nog gewoon aantrekkelijk...
Volgens mij is het normaal dat je minder zin ik seks kunt hebben. Jullie kleintje is dan wel geboren maar je lichaam heeft toch 9 maanden nodig om te ontzwangeren zegt men. De ene heeft hier natuurlijk meer last van dan de andere. Zelf hoeft het voor mij ook niet zo, wel lekker knuffelen/in zijn armen liggen maar verder nee. Zeker omdat het ook nog eens gevoelig is bij de knip die ik heb gehad. Je doet je man niets te kort, al zou ik wel proberen hem dit uit te leggen. Zelf ben ik daar heel eerlijk in zeg tegen hem als hij echt zin heeft dat hij ook nog de beschikking heeft over twee handen en dat ik dat niet erg vind. Ik denk dat de rest vanzelf wel gaat komen als er geen druk meer op ligt en het rustiger in huis word. De hele dag met een kleintje is vermoeiender dan dat sommige denken. Maak je hier dus niet te druk over en praat met je man. Als je het zelf vervelend vind of er moeite mee hebt kun je misschiein met je HA een afspraak maken. Misschien dat die een oplossing weet. Heel veel succes en neem je tijd om te herstellen. Groetjes, Krissa PS: ben benieuwd naar de reactie van je man.
Hoi meiden, Heb er ook erg veel pijn aan gehad. Nu gaat het wel weer een beetje, maar pijnloos is het nog steeds niet helemaal. Frequentie is zeker nog niet optimaal. 1 keer per week ongeveer. Mijn mannetje zou ook veel vaker willen, maar ik heb toch vaak geen zin doordat ik gewoon zooooooo moe ben
Ik ken dat eigenlijk helemaal niet... en dan ben ik zelfs alweer aan de pil waardoor je minder zin zou hebben... Kan het bij jou daar ook niet aan liggen aan de pil of heb je die niet? Ik denk hier 3 of 4 keer per week...
Hier mocht mijn man het eerste jaar na de geboorte van mijn zoontje heel blij zijn met 2 keer per maand ofzo en dan deed ik dat ook vaak voor hem. Was kapot,mijn hoofd stond er niet naar. Tja, dan houdt het op hoor. Eerlijk is eerlijk, mijn man heeft nooit aangedrongen, zou hij er mopperig door worden kon hij het helemaal bekeken. Dan kan ik het echt niet meer hoor.
ik herken het ook niet, ik had voor de bevalling juist weinig zin,(en voor de zwangerschap mocht hij ook blij zijn met 1 keer in de week ) na de bevalling... ik denk dat we minimaal 4 keer p.w. seks hebben... ( manlief is nog nooit zo gelukkig geweest ) maar ik hoor wel meer van vrouwen dat ze het eerste jaar weinig zin hebben in seks, ik denk niet dat je je zorgen moet maken, en misschien even met je man praten over hoe jij je voelt, het maakt het allemaal nog moeilijker (lijkt mij) als je je "gedwongen"voelt omdat manlief zograag wil.
je leven veranderd ook zo je bent nu veel met een ander leventje bezig, een ander ritme, een levend wezentje van 24 uur per dag van jouw afhankelijk is, soms staat je hoofd dan even niet daarnaar. Of je nu lichamelijk wel of geen last hebt er is ook nog een mentale factor, ik was veel te veel met mijn kindje bezig om uberhaupt aan seks te denken, ik vond het heerlijk en genoot van het nieuwe moederschap maar was ook wel moe van alles... Mijn man en ik hebben zoiezo de afspraak dat ik zeg wanneer ik zin heb, als hij aandringt heb ik zoiezo een hekel aan, dan is mijn zin meteen weg, dat werkt echt averechts.. misschien moet je hem dat eens zeggen. Wat mijn man en ik dan wel heel erg regelmatig doen is samen in bad gaan, massages, urenlang praten in bed gewoon lekker bloot samen liggen zonder consequenties dat vind ik wel belangrijk om te blijven doen maar die daad zelf nope zat ik ook niet zo op te wachten, ik moet zeggen bij deze zwangerschap en bevalling (de tweede) was het wel wat sneller terug en is het weer redelijke als vanouds) bij de eerste duurde het veel langer (had ook een totaalruptuur op 1 mm na) maar zoiezo mentaal gezien dan duurde het veel langer...
ik heb ook nauwelijks meer zin. niet zozeer omdat ik zo moe ben, maar de zin is gewoon weg.... en avances maken, toenadering zoeken, etc werkt hier ook averechts, dat heeft hij nu wel door
ons zoontje is 4,5 maand en wij hebben 2x sex gehad. Ik ben bekaf. Manlief maakt er geen probleem van, hij vindt sex niet zo belangrijk. Daarbij komt dat ik eigenlijk degene ben die meestal wil, dus hij vindt t wel best zo. (ik dan weer niet, maar dat is n ander verhaal)
Haha, na de geboorte van onze oudste is mijn zin ver te zoeken en zij is al ruim 7 jaar!! Ik doe het vaak voor hem (1 x per week). Bij mij is het nooit terug gekomen, de zin dan. Ach we hebben er samen een weg in gevonden.
hey meid, jouw man heeft niks te klagen hoor! hier stopte de sex bij 3maanden zwangerschap en is nog niet hersteld van de 'droog-staande periode' Ik vond het maar raar om sex te hebben met je kind in je buik, kan niet uitleggen waarom maar het voelde niet goed. Nu staat mijn hoofd er gewoon niet naar, eerste periode vloeien natuurlijk, vlak erna ongesteld en afgelope keer bijna 2 weken ongi. Geen gelegenheid dus nog gehad en mijn hoofd stond er ook niet echt naar met de kleine, het vreet zoveel energie.
Ons kindje is nu bijna 3 maanden. Heb laatst ook op het forum iets gezet over waar men de tijd vandaan haalt om sex te doen. Toen bleek dat veel mensen die tijd wel konden vinden.. Uiteindelijk klopt dat ook.. en toen kwam bij mij de aap uit de mouw; Dankzij de bevalling vindt ik het moeilijk om mijn lichaam met erotiek te zien.. Kweetnie.. ik geloof gewoon niet dat mijn man me nog met erotiek kan zien waardoor ik er juist last van krijg. Ik was zo bang da hij er last van zou hebben. Tijdens onze eerste sex (na 6 wkn) gaf hij aan verschil te merken en sindsdien verstijf ik bij de gedachte aan sex. Terwijl hij het zo niet bedoelde..Hij ziet de bevalling cmpleet los van sex.. en ja het voelde anders, maar niet minder.. Ik ben dus me best aan het doen om het los te laten en te leren weer op die manier van me lichaam te genieten. Lukt nog niet echt.. Heb wat dat betreft een trauma aan de bevalling overgehouden, kan niet zien da het juist iets moois is wat me lichaam heeft gedaan en voel een belemmering voor erotiek. Ik geef mezelf nog ff en mocht het niet over gaan dan ga ik er iets mee doen...
@roema het is pas 3 maanden geleden ik zou het gewoon wat tijd geven, soms kan het wel een jaar duren voordat je je weer jezelf voelt (en sexy) das echt niets raars alleen wij vrouwen willen vaak weer te snel....