kindje nu nog in een stuit... afwachten ? en .. hoe voel je dat

Discussie in 'De bevalling' gestart door Crazycat, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    he dames,

ons kindje ligt op dit moment nog in een stuit..
    zo lig ze al vanaf week 20 ongeveer,
    maar nu verbaas ik ermij over
    hoe lang eenverloskunidge blijft kijken en of wachten
    totdat ze gaan beslissen wat ze gaan doen

20 jaar geleden ben ik in een stuit geboren .. ze hebben mij geprobeerd te draaien al vaaf 20 weken .. * helaas ik bleef eigenwijs :p * ..

maar goed nu doen ze nog niets.. omdat ze zelf ook kan draaien ..
    nu moet ik volgende week naar de vk ..
    omdus te kijken hoe en wat..
    ze zegt dat het nog geen groot punt is en dat ik moet afwachten . !

ik krijg als het goed is nog een liggings echo ...

nou vraag ik mij alleen af he..
    * is trouwens mijn 1e zwangerschap *

hoe kan ik nou zelf voelen of ze nog in een stuit lig..
    ik heb heel vaak dat de plaats boven mijn navel vaak heel hard is..
    maar zit daar dan het hoofdje..?

wie heeft er ervaringen ?

xx

2. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoe je het kan voelen weet ik ook niet zo goed, maar ik zou me er nu nog niet te druk over maken. Hier heeft ze van 25 tot 35 weken ook in stuit gelegen en daarna is ze toch nog vanzelf gedraaid, de echo en draaipoging waren al gepland.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier nog erg vroeg maar ik voel hem dus echt met zijn kontje aan de ene kant van mijn heupen en met zijn hoofdje aan de andere kant.
    Enkel als ik in bed ligt dan draait hij zijn kontje helemaal naar boven richting mijn ribben.
    Maar hier heeft hij ook nog genoeg tijd.
    We wachten maar af wat hij gaat doen ;)

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    bij de laatste controle lag onze kleine meid ook opeens in stuit terwijl ze eerst altijd netjes met haar hoofdje naar beneden lag.

nu heeft de vk tegen mij gezegt dat ze tot 34 weken de tijd heeft zelf te draaien als ze dan niet gedraaid is zal ik worden doorverwezen naar de gyn en daar bespreken hoe of wat.

ik merk aan veel verschillende dingen dat ze nog steeds in stuit ligt.
    heel veel druk op me blaas.. heel veel last van maagzuur.
    de schopjes de ik eerst zo duidelijk bovenin voelde zitten nu zij/onder en bovenin voel ik allleen vaak een grote bol naar buiten drukken en schuiven.

volgende week dinsdag weer controle dus ik ben benieuwt hoe ze dan ligt.
    op een 1 of andere manier heb ik vanaf het begin van de zwangerschap het idee gehad dat ze in stuit zal gaan liggen mjah het is en blijft maar een gevoel en we wachten wel af wat ze besluit.. 1 ding staat voor mij wel vast en dat is dat ik geen draaipoging laat doen.

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ligt Uk nog in alle windrichtingen :D Maar ben dan ook nog maar 28 weken.
    Vorige week tijdens de controle lag Uk met de billen naar beneden en gisteren bij de groei-echo weer met het hoofdje naar beneden.

Soms dénk ik te voelen hoe dat Ukje ligt. Gisteren dacht ik dus ook met de billen naar beneden, maar het bleek het hoofdje te zijn wat ik voelde. Soms voel ik een hele heftige beweging, en dan blijkt achteraf dat dat een draai van Ukje is geweest ;)

6. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie

als ik op een stoel zit. heb ik boven me navel een bolletje heel hard.. en als ik dan ga liggen voel je het super goed maar is dat het hoofdje of de billen ?

7. HRM

HRM Actief lid

23 mrt 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoezo niet? Kan dat schadelijk zijn voor je kindje?

8. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi,

Hier ligt de kleine ook in een stuit. Al vanaf 20 weken ook.
    Bij mij is het geen verwondering omdat ik een 2 hoornige baarmoeder heb, dus hoe vaak ik ook zwanger zou raken, al mijn kinderen zullen in een stuit liggen.
    Mijn dochter lag ook in een stuit (onvolkomen) en is ook zo geboren.
    Waarschijnlijk ligt deze ook in een onvolkomen stuit en ik moet maandag naar de gyn om de beslissing te maken voor een stuitbevalling of een ks.

Bij mij hebben ze dan ook geen draaipoging gedaan ivm de afwijking van mijn baarmoeder. Maar meestal proberen ze met 35 weken te draaien omdat voor die tijd je kindje nog zelf kan draaien.
    Hoe je het zelf voel of je kindje gedraaid is weet ik helaas niet. Ze zeggen dat je dan ineens een hele draai voelt in je buik en je buik helemaal hard word. Maar of dat bij iedereen hetzelfde is weet ik niet.

Ik denk dus dat de vk inderdaad wacht tot ongeveer 35 weken en dan een draaipoging gaat doen (als jij dat wilt natuurlijk).
    Mocht het dan niet lukken dan ga je over naar het zh.

Ik wens je veel succes!

Liefs J

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Die van mij ligt ook al sowieso vanaf week 20 in een stuit. Dit was al te zien op de 20 weken echo, daarna op de pretecho, en ik voelde en voel nog steeds, dat het kindje in/bij mijn kont zit te schoppen, of heel laag; in mijn lies, onder mijn navel, laag in mijn zij.

Nu kwam ik vorige week bij de vk...zij voelde en vertelde ook dat het kindje in een stuit ligt. Ik kon dat bevestigen, doordat ik haar dus steeds heel laag voel. Haar hoofdje ligt bij mij bovenin.

Nu heb ik sinds twee dagen, dat ik haar af en toe ook bovenin voel. Maar denk zelf dat het haar handjes zijn, zou dat kunnen?

En zou je het draaien rond deze tijd kunnen voelen, als ze uit zichzelf draait?

Owja...mijn vk zei dat ze toch wel graag zien dat het kindje met 34 á 35 weken in de juiste positie ligt. Meestal draaien ze het (als je dat wil) rond 35 á 36 weken.

10. lea

lea Fanatiek lid

hier ook een stuitligger, althans, dat was de afgelopen keren met de controles zo. morgen hebben we een echo om te kijken of dit nog het geval is. dan zullen we ook overleggen wat we gaan doen. (draaien als dat mogelijk is) ben erg benieuwd en sinds ik weet dat het in een stuit ligt kijk ik anders tegen de bevalling aan. (eerste was thuis geboren gb) ik denk niet dat je het altijd zelf kan voelen. verlos kon het afgelopen keer ook niet goed voelen. kop en kontje zijn beide hard. je kunt het hoofdje los bewegen geloof ik en als je het kontje wegdrukt zeg maar, dan beweegt het hele lijfje..... ik ben maar gestopt met steeds te voelen, straks komt mijn kindje er bont en blauw uit....;)

11. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    mijne hebben ze met 40 + 2 nog gedraaid, een uur voor de bevalling. Is gelukt overigens.
    Ik werd met 37 weken doorgestuurd voor een draaipoging, maar toen ik daar kwam lag ze goed.

12. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik heb al wel heel de dag steekjes in me liezen .. en dergelijke.. ook soms in me vagina..
    dat is toch indalings pijn
    maar als ze ingedaald is en dan nog gaan draaien lijk me pijnlijk

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb ook af en toe steken in mijn vagina, net of ze er met een mes insteken. Die pijn duurt overigens niet heel erg lang. Heb er vandaag trouwens nog geen last van gehad.

@Lovepeet...Als de beeb helemaal ingedaald is, kunnen ze het volgens mij ook niet meer draaien wat ik begrepen heb. ;)

@Agnes78...Toen de beeb ineens goed lag met 37 weken, of net voor de bevalling, voelde je dat dan ook? Kon je merken dat de beeb zich aan het omdraaien was? Daar ben ik namelijk wel heel benieuwd naar.

@All.. Stel dat je een geplande ks hebt, controleren ze dan voor die tijd nog hoe het kindje ligt? wordt ze ks dan afgezegd? Of laten ze de planning voor de ks dan staan er vanuitgaande dat de beeb toch niet meer draait/gedraaid is? ... hoe werkt/gaat dat eigenlijk??

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Bij de oktober mama's is bij iemand de keizersnede afgeblazen (echt een uur van tevoren ofzo) omdat vlak daarvoor tijdens de echo bleek dat de kleine toch weer was gedraaid. Uiteindelijk is ze 1 a 2 weken later bevallen op de natuurlijke manier.

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Yukl...Bedankt voor je reactie. Maar zal dit altijd zo zijn?

Heeft hier iemand ervaring dat ze de ligging van de beeb van te voren controleren ofzo?

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ vlinderr: bij de dame in kwestie gingen ze de ligging eerst dus nog controleren :) Ik weet niet of dit een standaard procedure is in ieder ziekenhuis, maar ik vermoed van wel.

17. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik kon heel duidelijk voelen dat de kleine in stuit lag. Bewegingen voelde ik alleen onderin en tegen mijn ribbenboog voelde ik een heel duidelijk bolletje.

Mijn VK heeft afgewacht tot 35,5 week, op aandringen heb ik toen eindelijk een liggingsecho gekregen. Met 36,5 week een mislukte draaipoging gehad en afgezien van een nieuwe poging ivm slechte ervaring. Hierna overgedragen naar de gyn en kreeg ik wekelijks een echo ter controle.

Met 39+4 heb ik een geplande KS gehad, voor de ks kreeg ik nogmaals een echo ter controle. Als de kleine niet meer in stuit gelegen had dan hadden ze de KS afgeblazen, dit was mij van te voren duidelijk verteld.

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Marcha..bedankt voor je reactie!

19. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb trouwens nog een vraagje.. ;)

De beeb ligt in stuit en voel haar veelal onderin, onder m'n navel, laag in mijn zij etc... Maar sinds een paar dagen voel ik haar soms ook ineens hoog. Zou dit dan een armpje/handje kunnen zijn? ;) Hadden jullie dat ook wel es?

20. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    @ Vlinder, ik heb dat zelf nooit gehad. Ik voelde bovenin alleen een beetje ''schuiven'', nooit de schopjes die ik onderin voelde.

Deel Deze Pagina