Oh er zijn zoveel lievelingsgerechten hahaha, maar pasta in roomsaus met zalm en spinazie, risotto spinazie en saoto soep (zelf gemaakt uiteraard met verse ingrediënten) staan wel bovenaan en als toetje zelfgemaakte red velvet taart met zelfgemaakte Cream cheese frosting...yummmmmmiieee hahaha
Gegrilde zalmfilet met aardappeltjes en heel veel broccoli en sperzieboontjes erbij.. Heerlijk! En ghormeh sabzi, dat is een stoofpotje met lams of rundvlees, veel tuinkruiden en wat bonen erdoor.. Daarnaast wat rijst! Heb meteen honger😅
Curry: kip eventueel voor marineren met tandoori of masala kruiden. Olie in de pan verhitten, rogan josh kruiden(of andere curry kruiden) Ui en paprika fruiten, kip erbij, wanneer de kip een aangebraden is de saus mix erbij, tomaten puree met yoghurt een thee lepel knoflook en ginger beetje water erbij en met een deksel erop gaar stoven met verse pilau basmati rijst erbij. En je kan het verder zo veel aan of uitkleden als je wilt zo kun je er ook verse tomaat in doen voor meer textuur en peper om het extra pittig te maken.
Ja! Chorizo (ongeveer 200 gram) in plakjes snijden en met olie uitbakken in de soeppan op laag vuur. Chorizo eruit vissen en in de overgebleven olie en het chorizovet een teen knoflook, drie paprika's en een ui bakken. Twee flinke eetlepels oregano, zout en peper toevoegen. Als de uien en paprika zacht zijn 400ml tuinkruidenbouillon toevoegen en twee in blokjes gesneden aardappels. 20 minuten zachtjes laten koken en daarna blenderen. Serveren met de uitgebakken chorizo erin. Makkelijk, vullend en ontzettend lekker!
Dit is momenteel het favoriete recept van onze dochter. We eten het ongeveer 1 keer per week en gelukkig komt het bij ons ook de neus nog niet uit Het is spaghetti met salami, venkel en tomaten. een recept van Jamie. Heerlijk. Jamie Oliver: spaghetti met salami, venkel en tomaten - recept - okoko recepten
Verse pasta(kussentjes met vulling...liefst ham) met knoflook, champignons en olijfolie ( geserveerd met salade...liefst mozzarella met tomaat en bladspinazie) In een pannetje ruim olijfolie doen... Verse knoflook toevoegen met de champignons...op laag vuur laten bakken. Beetje zout en peper erbij.. Verse pasta heel kort koken. Dan afgieten en de knoflook/champignon mengsel erbij doen. Genieten.
Wat houden er veel mensen van lasagna! Dat is ook wel mijn favoriet denk ik. Ik maak het altijd op de klassieke manier, tomatensaus, spinazie, gehakt en bechamelsaus. Maar dan wel met vegetarisch gehakt, aangezien ik vegetariër ben Dat smaakt trouwens bijna hetzelfde, want ik heb het vaak genoeg voor anderen klaargemaakt en die proefden het verschil amper.
Inderdaad veel lasagne liefhebbers. Echt erg, ik heb dat nog nooit gegeten Mijn favoriete lunchgerecht is eierwrap met gerookte zalm; 2 eieren klutsen en op halfhoog vuur bakken. Even af laten koelen en ondertussen een klein handje pijnboompitten roosteren. Omelet besmeren met een dun laagje kruidenroomkaas (ik gebruik meestal gewoon die van de lidl, paturain kan ook). Dan voor de helft beleggen met rucola melange, ca 100 gram gerookte zalm hieroverheen snipperen en tot slot de pijnboompitjes eroverheen strooien. Geheel oprollen en smullen maar
Spaghetti vongole: Pancetta bakken met knoflook en rode peper, vongole erbij en omscheppen. Witte wijn erbij en met deksel op de pan de schelpen gaar koken. als ze allemaal open staan de spaghetti erbij (maken we het liefst zelf) . Door elkaar roeren en dan verse peterselie erover. Tagliatelle met eend en sinaasappel portsaus: Eend bakken, eerst het vet op de huid, daarna op de andere kant totdat de eens rosé is. Ondertussen broccoli koken Saus maken van 200 ml sinaasappelsap, 200 ml port en een pot runderfond, dit goed inkoken tot de juiste dikte. Pasta koken. En dan pasta opscheppen, broccoli erbij, eend in plakken erop en dan overgieten met de saus. Steak sandwich: Ciabatta afbakken in de oven. biefstuk bakken in boter en olie Op de ciabatta rucola en rode ui in ringen leggen. Plakken biefstuk erop Plakken tomaat eroverheen En dan balsamicosiroop