je lijf na de tweede..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door pascha, 12 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    hallo allemaal,

ik ben heel benieuwd of er moeders zijn die snel na de eerste in verwachting waren van de tweede en hoe..de zwangerschap is verlopen en of het een enorme aanslag is geweest op je lijf en komt het nog goed met je lijf na de bevalling..

gr.

2. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Ik lees even mee, en ben ook benieuwd naar de 'aanslag' op je gestel. Mijn HB is namelijk nu lager dan in de zwangerschap en moet ijzertabletjes slikken. Terwijl ik toch niet extreem veel bloed ben verloren, of ongesteld ben geweest. Wij willen ook niet lang wachten met proberen voor tweede kind.

3. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Ik was toen onze eerste dochter 7 maanden oud (lees:jong) was alweer zwanger van ons tweede kindje.
    Inmiddels ben ik de trotse moeder van twee dochters.
    Denk dat mijn lijf nu wel rust verdient.....een zwangerschap is tenslotte een hele opgave van je lichaam.
    Mijn tweede zwangerschap verliep totaal anders dan de eerste. Veel makkelijker, zonder complicaties (pre-eclampsie bij de 1e). Ik heb dan ook bijna negen maanden volop kunnen genieten.
    Ik was ook snel hersteld en fit na mijn tweede zwangerschap.
    Mijn buik is echter nog lang niet 'in shape', maar wat kan je verwachten?!?! Na de 1e duurde het ook een maand of 6 eer ik mijn gewone kleren weer paste dus ik ga er nu vanuit dat dat nu minstens zo lang duurt.

Heb ik al jullie vragen beantwoord?

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Toen Eliza 6mnd was werd ik zwanger van Jorit.
    Heb opzich een goede zwangerschap gehad maar de laatste weken kon mijn lichaam het allemaal niet zo goed meer aan. Veel last van mijn heupen en rug. Of dit komt doordat de zwangerschappen zosnel achter elkaar waren weet ik niet.
    Ook was het heftig omdat Eliza nog niet zelf kon lopen dus moest haar ook veel optillen.

Na de bevalling ben ik redelijk snel weer opgeknapt heb nu niet het idee dat mijn lichaam helemaal aan zijn eind is en dat ik echt moet herstellen.
    Mijn buik is ook redelijk weer normaal dus heb helemaal geen klagen.

Denk wel dat het goed is om toch goed weer tot jezelf te komen voordat je evt. weer opnieuw zwanger wordt.

Deel Deze Pagina