Je bent als winkel niets verplicht, zeker als er geen klantentoilet is. Dan is alles op hun voorwaarden. Toen ik nog bij de Aldi werkte, was het toilet alleen beschikbaar voor kleine kindjes en mensen met bijvoorbeeld Crohn, maar daar moest ik dan ook bij blijven want inderdaad, mensen doen alles om maar te kunnen jatten. Kinderen zijn een perfecte dekmantel om in een magazijn te kunnen komen. Ik denk dat de medewerker het op een andere manier had kunnen zeggen of anders aan kunnen pakken, maar ik snap het als ze niets doen met deze klacht.
Tuurlijk mag elke winkel het zelf weten. Maar ik ben blij dat wij wel hele kleine kindjes naar het toilet laten..met moeder! Idd opletten, in de buurt blijven. Werken met sleutel oid, maar een beetje menselijkheid kan geen kwaad. Mensen zijn je vaak heel dankbaar en naar mijn weten is er in al die jaren nooit iets voorgevallen hoor bij ons.
vind een klacht indienen wel raar...die man deed toch helemaal niks verkeerd. Hij zegt dat je kindje mag plassen en dat hij dan meegaat, het is aan jou om te beslissen of je dat doet of niet. Maar een klacht indienen snap ik niet zo goed.
waar moet ik voor zorgen dan? luiertje omdoen? ze had geplast voordat we weggingen en moest daarna weer... tja kan ik ook niet weten van te voren he... ik vind het gewoon heel raar dat er zo moeilijk om gedaan word bij een jong kind... kijk als ik nou nodig moest plassen en ze zouden zeg ehm sorry mevrouw maar dat kan echt niet... tja dan hou ik het wel even op... maar een jong kind?
Tja ik ga er vanuit dat ze gewoon nergens kunnen plassen behalve bij betaalde wc's zoals v&d bijv. Vraag dan ook regelmatig of ze moeten plassen en desnoods zet ik ze gewoon even op de wc als we in de buurt zijn en doen ze toch wel een kleine plas.
het gaat niet om het jonge kind, maar om de ouder die meegaat. Je wil echt niet weten hoeveel mensen ondertussen dat ze alleen met het kind achter zijn ff het magazijn leegjatten.
Mijn zoontje vraagt het soms ook maar ik zoek dan of een toilet waarvan ik wel weet dat het geen probleem is of hij houdt het maar even op want ook dat moet hij gewoon leren. Ik kan tenslotte ook niet overal plassen wanneer het in me op komt
Mijn ogen staan op steeltjes.... Bovenstaande zegt een MOEDER?!? Ja, een klein kindje kan INEENS moeten plassen. Ik heb het ook eens meegemaakt met mijn dochter. Ze was al een poosje zindelijk en we gingen even naar het dorp verderop om wat boodschappen te halen. Tja en toen moest ze plassen (thuis al laten doen). Het was ochtend, dus nog een horeca gelegenheid open, alleen winkels. Nou, ik ben denk ik 6 winkels in geweest of ze misschien even naar het toilet mocht en kreeg overal nee. Meiske ondertussen huilend achter me aan slepend.. Uiteindelijk stond ik in tranen bij de Shoeby zowat te smeken of ze daar als-je-blieft even mocht plassen. En ja, het mocht!! Zelfs die meiden daar vonden het werkelijk waar belachelijk dat een klein meisje nergens even een plas mocht doen.. Ik ben ze nog steeds heel erg dankbaar, voor dat kleine stukje menselijkheid.. En dan kunnen ze wel lopen te zeuren over diefstal blabla, maar even een medewerker mee laten lopen en het probleem is opgelost.. En nee, ze hoeven niet iedereen toe te laten, maar heel kleine kinderen of zwangere vrouwen weigeren vind ik echt keihard. Ze willen je namelijk wel als klant hè, daar ben je wel goed genoeg voor.. Ik heb zelf in een winkel gewerkt zònder klantentoilet, maar gelukkig maakten wij (hoofdkantoor had het trouwens liever niet) wèl een uitzondering in dit soort gevallen...
Maar een winkel kan niet iedereen op zijn blauwe/grijze/groene/bruine ogen geloven natuurlijk... Als er geen personeelslid mee kan lopen dan is het een risico voor een winkel. Spullen die achter liggen zijn vaak nog niet beveiligd etc. En er zijn gewoon een aantal mensen (moeders) die gerust wat meegraaien tijdens een wc bezoek. Dus helaas... Ja het is niet leuk maar ik kan het heel goed begrijpen van de winkel eigenaars.
Ja een moeder zegt dit ja, ik vraag het regelmatig 'moet je plassen?' heb nog nooit meegemaakt dat ze opeens moesten plassen en dat ze het dan ook geen 5 min meer konden ophouden. Ik vind het persoonlijk gewoon niet passen om bij een reguliere winkel te gaan vragen of mijn kind daar op hun personeelswc mag plassen. Ik kies dan liever een bosje uit waar ik ze even achter laat plassen als er echt geen horecagelegenheid open of in de buurt is of helaas pindakaas dan maar een ongelukje en gaan we naar huis en trekken we een schone broek aan. Jij en je kind zijn niet de enige he die daar komen vragen, zou het ook gewoon niet fris vinden als winkelier naast alle veiligheidseisen. Heeft ook met verzekeringskwesties te maken.
Erg vervelend idd, maar de winkelmedewerkers hebben regels waar ze zich aan moeten houden. Denk niet dat die klacht zin heeft. Hij leeft alleen de regels na. Mijn dochtertje is nu een halfjaar zindelijk en moet soms ook ineens plassen, vooral als het koud is heb ik gemerkt. Omdat ik altyd nee krijg te horen als ik in een winkel vraag of ze even moet plassen, neem ik nu een luier mee. Als ze nergens kan plassen laat ik haar in de luier plassen en gooi hem dan weg.
vreemd idd. had hier paar weken terug dat zoonlief in de winkel opeens nodig naar de wc moest. sjit sta je daar dan met mandje vol boodschappen en een knulletje dat met zn benen gekruisd naast je staat te trappelen. Heb manager aangesproken die ik zag lopen en zij wilde met hem wel naar de wc gaan maar dat durfde zoonlief niet, maarja had ook de kleine meid bij me met kinderwagen... dilemma. heb kleine meid bij die lieve mevrouw gelaten en snel met zoonlief naar achter gerend, plassen, en snel terug. vond t wel ff vreemd mn kleine meid bij een vreemde laten alhoewel ik elke dag in deze winkel kom en haar al jaren lang elke dag dus zie. maarja, blijft ff vreemd.
Maar in een bosje plassen in het openbaar is dan weer illegaal he. Dus gewoon vragen in een winkel is netter. En ik maak zelden winkels mee waar ze moeilijk doen hoor. Mijn oudste plast altijd voor we weg gaan maar er zijn winkelcentra genoeg waar geen openbaar toilet is. Dus daar vraag ik het in een winkel. Ik vind het ook gewoon klantvriendelijkheid.
Mja ik had laatst ook zoiets.. Had dochterlief alleen de wc ingestuurd ivm van die automatische deurtjes en ik geen zin had om 2x 60ct voor 1 plasje Mar toen het niet lukte kreeg ik eerst de vraag of dochterlief wel had betaald.. En daarna waarom ze daar alleen liep. En als klap op de vuurpijl.. Vertikte ze het dochterlief even de weg te wijzen en ik mocht wel naar binnen.. Als ik 60ct zou betalen. Nouja.. Ik ben dus ergens anders naar het toilet gegaan Waar ik spontaan het aanbod kreeg om het invalidetoilet te gebruiken zodat we samen pasten. Wat niet nodig was.. Dochterlief kan prima zelfstandig naar de wc namelijk.. Als ze het toilet kan vinden dus
Ja dan betaal ik die boete wel hoor, ik vind het persoonlijk dus ook niet netjes om zoiets te vragen. Ik wil die mensen niet lastig vallen met mijn probleem en mijn probleem hun probleem maken, bijna alle winkels mogen namelijk gewoon geen klanten naar achter laten.
?? Zelfs ik moet soms echt opeens heel nodig naar de wc !! En ja dat is echt opeens ! Loop er zelfs al voor bij de bekkenbodemtherapie ! Maar vooral bij kinderen kwam het voor zei ze dat ze opeens heel nodig moet ! Mijn zoontje voelt het vaak ook pas wanneer hij al een druppel in de onderbroek heeft en dan begint het ophouden bij hem ... Hij voelt dus niets tot het er opeens vanzelf uitloopt waarbij hij het snel gaat ophouden en dan moeten we ons echt haasten naar de wc ... Het gaat nu steeds beter ... Hij leert zijn blaas nu langzaam aan kennen en onder controle te houden Maar even on topic ik vind dat ze dan maar moeten vragen of je je spullen achter wil laten of je id kaart oid maar je kindje mee laten gaan met een vreemde zou ik echt niet doen ! Zijn ze helemaal betoeterd haha
@umm: ik deed het ook enkel toen ze net zindelijk was... Nu is plassen in de supermarkt: wacht maar tot we thuis zijn
Als er niet voldoende personeel aanwezig is, hoor je mij ook niet hoor. In dat geval kan ik het prima begrijpen dat er niemand mee kan naar achter en dat ze me daar niet alleen heen laten gaan (dat zou niet eens in mij opkomen).. Umm, mijn dochter kreeg ik met geen mogelijkheid te plassen in een bosje. En als ik het goed begrijp, laat jij je kind dus liever in zijn/haar broek plassen dan dat je ergens vraagt of hij/zij even van het toilet gebruik mag maken? Hoe zeg je dat dan, "plas maar even in je broek, want hier is geen wc"? En uit ervaring weet ik dat het wel meevalt met de hoeveelheid vragen om een toiletbezoek voor een kindje. Bij ons kwam het echt niet dagelijks voor, terwijl ik echt in een drukke gezinswinkel werkte.. Sorry hoor.. Als winkeliers zo bang zijn voor diefstal van dit selecte groepje mensen dat eens met deze vraag komt, zouden ze ook geen personeel meer moeten aannemen. Het is bekent dat een winkelier enorm veel derving te danken heeft aan diefstal door eigen personeel.. En als winkels dan in een gebied zitten, waar geen openbaar toilet beschikbaar is en ze zijn zo star tegenover deze bepaalde doelgroep, dan zouden ze zich misschien hard moeten maken voor een openbaar toilet in de buurt. In dit geval praat ik puur over het dorp waar ik was, daar hebben ze een winkeliersvereniging, doe er dan wat aan!! Maar nee, we zijn zeikerds als we onze kinderen willen laten plassen...
Ik laat mijn kinderen trouwens wel eerst thuis plassen voor we weggaan om de kans op opeens nodig te moeten plassen in een winkel wel aanzienlijk te verkleinen