je mag niet met je kind van 3 mee naar de wc

Discussie in 'De lounge' gestart door Tines mam van 2, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Is nu eenmaal het beleid van de action.
    Lastig voor ouders, tja in sommige situaties wel. Maar geen reden voor een heel winkelconcern om hun beleid te veranderen.

Je weet het nu, dus kun je er rekening mee houden en de verantwoordelijkheid hoeft dus niet meer bij het beleid van de winkel te worden neergelegd.

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

whahaha nou idd! heerlijk omschreven umm:D

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je gaat nog wel merken zodra je dochter zindelijk is dat dit niet zo werkt ;) Soms houden ze het uren op,en soms moeten ze binnen 3 kwartier weer.

Maar ik zou dus idd ook niet mijn kind alleen mee naar boven laten gaan waar je er zelf geen toezicht op hebt

4. Babystew

Babystew Niet meer actief

Vind het maar raar, zou mijn kind niet met een vreemde (man of vrouw, maakt niet uit) mee laten gaan. Waarom kon jij niet gewoon ook mee? Dus dat die vent ook meeging maar jij ook.. Kan hij in de gaten houden of jij niks loopt te stelen (en op het toilet zelf zal niet veel waardevols liggen gok ik zo.. of je moet thuis een enorm tekort hebben aan wcpapier :D) en kan hij daarna ook nog achter jullie aanlopen als jullie weer teruggaan.. Vreemd hoor!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@umm: afgezien van dat je natuurlijk helemaal gelijk hebt.....
    Zou ik m'n kind (zeker van net 2-3 jaar) ook niet zo snel meegeven aan een onbekende in een winkel hoor :)

En in geval van echt hoge nood zou ik m'n mandje niet spontaan uit m'n handen laten vallen... Maar zou ik het wel even neerzetten en ergens anders gaan plassen.
    Hoge nood is tenslotte als ze net zindelijk zijn vaak wel ECHTE hoge nood :)

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Vaak is dat omdat je dan het hele magazijn door moet...
    Waar ze rijden met heftrucks bijvoorbeeld.
    Dat is dus niet alleen kans op diefstal maar ook nog eens gevaarlijk.
    Zo'n chauffeur gaat er namelijk niet vanuit dat er 2 turfjes hoge personen lopen en grote kans dat hij dus daar niet op let.
    Vervolgens zit de wc vaak bij het kantoortje waar ook de kluis staat..
    Dat zijn dingen die je als professionele dief maar wat graag weet.
    (Zodat e buiten winkeltijd kunt terugkomen en op je gemakje zo in 1x door kunt lopen naar de waardevolle spullen. )
    En dan tel ik nog niet de keren mee dat iemand in een onbewaakt ogenblik in het magazijn de werknemer bedreigt.

En natuurlijk (!) doen wij dat niet!
    Maar dat kan zo'n winkelbediende natuurlijk niet aan ons neus zien.
    En de mensen die dat wel doen.. Voelen zich helemaal niet bezwaard om zich voor te doen als goedwillende mama met net-zindelijke peuter hoor.
    Incl even flink knijpen zodat het kind flink huilt en dus geloofwaardiger is.

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nou zeg dat wel. Ik heb zelf een 3-jarige en als er geen klanten WC is dan moet hij het gewoon ophouden. Dat moest ik vroeger ook hoor van mijn moeder. Waarom moeten kleine kinderen overal te pas en te onpas naar een WC kunnen gaan? En waarom is het asociaal van winkels als ze geen moeders met kinderen naar de WC laten gaan? Heb er echt volledig begrip voor als het niet kan/mag/wil whatever. Dat is hun GOED recht! Je kan je kind ook gewoon leren om het even op te houden. Als je midden op straat loopt of ergens waar uberhaupt geen WC aanwezig is hoe los je het dan op? Dan gaat je kind toch ook niet op straat zitten plassen?

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Die 2 had ik niet aan gedacht, ja, dat begrijp ik wel. Maar dat over die heftrucks lijkt me niet kloppen, dan kunnen de medewerkers ook alleen met gevaar voor eigen leven naar het toilet. :D
    Tsja TS, voortaan maar een ander toilet proberen.

9. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik denk dat zo'n winkelmedewerker echt wel kan zien of het kind nodig moet of dat het wel mee valt en het nog wel even kan ophouden.
    Als het kindje nou echt nodig moet dan vind ik het belachelijk om het niet naar de w.c. te laten gaan. En natuurlijk moeder mee.
    Je maakt mij niet wijs dat er niet even iemand van het personeel mee kan lopen om er zeker van te zijn dat er niks gejat wordt. In winkels als de action heb je genoeg personeel en kan er altijd wel iemand meelopen lijkt mij!

Mijn oma(van 75) moest vorig jaar een keer heel erg nodig naar de w.c., dus ging ze in een paar winkels vragen of ze mocht plassen. Overal werd ze weggestuurd. Ze moest het maar aan de overkant van de straat gaan vragen waar een groot gebouw stond.
    Mijn oma z.s.m. naar de overkant van de straat, en daar werd haar doodleuk gezegd dat er geen toilet aanwezig was...:(
    Ze moest op dat moment al zo vreselijk nodig dat ze achter een boom is gaan staan zodat niemand haar kon zien en heeft haar plas toen laten lopen... echt heel vernederend vind ik!:x
    Ik werd zo kwaad toen ik dat hoorde!

10. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Mijn dochter is sinds kort zindelijk overdag, en ik neem extra kleding mee en een luier voor het geval er buitenshuis ongelukjes plaatsvinden. Tot nu toe nog niet nodig gehad :)

11. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Al die moeite en schaamte kan je oma voorkomen door producten te gebruiken voor incontinentie. Ik zie dat Tena een soort broekjes verkoopt voor veel urineverlies.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben blij dat de winkels hier het heel gewoon vinden dat een kind soms ineens NU moet plassen. Natuurlijk probeer ik het eerst bij een horecagelegenheid, maar als die er niet is vraag ik aan het winkelpersoneel of mijn kind daar naar de wc kan. Nog nooit een vreemde reactie op gehad, natúúrlijk mag hij/zij even naar de wc. En natuurlijk ga ik dan mee. Ik zou het niet oke vinden als winkelpersoneel met mijn kind meeloopt, of dat nou een man of een vrouw is. Mijn dochter zou dat overigens ook niet accepteren, dat is zo'n moederskindje. Die plast nog liever in haar broek dan dat ze met een vreemde naar de wc zou moeten.

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja uhu en dan bepakt en al de winkel door en langs de kassa zeker...:D

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wellicht dat we allemaal een grote luier om kunnen doen voor als we gaan winkelen en nergens mogen plassen. Enig idee hoe erg het is om incontinentiemateriaal te moeten dragen als je dat niet bent, en dat alleen omdat je nergens van het toilet gebruik mag maken?

15. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn moeder durft al nauwelijks de deur uit, omdat ze bang is dat ze moet plassen en niet snel genoeg naar het toilet kan.
    Dat is ook een oplossing: thuis blijven als je een heel slechte blaascontrole hebt. En nee, dan helpen die dingen van Tena echt ook niet meer.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat vervelend zeg.
    Hier gelukkig nooit echt last van gehad, je mag eigenlijk overal wel naar de wc. Supermarkten hebben hier allemaal een klantentoilet ( heel fijn met kids ).
    En tegenover onze action zit een klein karwei achtig zaakje, waar ook een klantentoilet is.

17. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    +1.

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Wat raar!!! Dan had ik of mn spullen achter gelaten of ik was opzoek gegaan naar een abder wctje. Zo sneu voor die kleintjes die nodig moeten plassen

19. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Heb net alle 14 pagina's gelezen. Mijn conclusie: bouw het personeelstoilet niet zo dichtbij de kluis dan is er ook niks aan de hand. :D

Nee even serieus: ik weet niet hoe het straks zal gaan met de zindelijkheid van m'n dochter (is nog te jong) maar 1 ding weet ik 100% zeker: mijn dochter gaat in geen geval in haar eentje met een vreemde mee. Ever. Man / vrouw / winkelpersoneel / iemand anders, kan me niet schelen.

TS, heb je toevallig al reactie op je klacht? Ik ben erg benieuwd of het hoofdkantoor iets van zich laat horen.

20. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Vind het ook niet gek dat je niet kan plassen in een winkel,toen ik zelf in winkel werkte werd het ook vaak gevraagd. Maar als je bij ons op toilet zat keek je recht tegen de kluis aan.

Ook onze tassen en mobieltjes lagen er. Iemand meelopen kon ook niet want we stonden maar met Ijn 2en dus dan was er nog maar een in de winkel.

Deel Deze Pagina