Je mag wel naar het 2e streepje kijken bij CB digitaal!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door fioon, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Mijn vriend heeft zojuist een CB digitaal gesloopt om te kijken hoe het werkt.

Er zitten 2 optische sensoren in. Één bij de controle streep en één bij de streep voor zwangerschap.

Als de controlestreep verschijnt begint hij te meten. Na één minuut zal er dan wel of geen tweede streep verschijnen. Als deze streep te vaag is, ziet hij hem niet en geeft hij 'niet zwanger' aan.
    Als de streep binnen de minuut heel duidelijk is, kan hij dat zien en dan geeft hij 'zwanger' aan.

Zo werkt dus de test, dus een tweede lijntje is dan gewoon zwanger...

(dit is hoe het eruit ziet, en hij meet verder niets van waardes ofzo, ik geef hierbij geen garanties, maar dit is gewoon hoe de test werkt)
    :rolleyes:

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik meende dat het staafje bijna altijd een streepje geeft omdat het ook op een bepaalde manier de lh meet maar dat het streepje daar niet dik genoeg van kan worden? Ik heb in ieder geval getest met digi, kreeg een tweede streepje, en ben hartstikke ongesteld geworden daarna. Andere test gaf negatief aan en de display zei NIET zwanger...

3. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Heb idd ook ergens gelezen dat de CB digi je LH meet, wat een ovutest ook doet en waarvan je vaak al wel wat van in je bloed hebt en de ovutest dan ookal een licht streepje kan geven, maar dan issie niet positief!
    Er staat ook in de bijsluiter vd CB digi, dat je dat streepje niet moet lezen.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nee hoor je zwangerschapstest kan geen LH meten hoor, je ovutest kan daarin tegen wel HCG meten, maar andersom kan niet ;)

Bij mij klopte het overigens wel, gaf niet zwanger aan en wel 2 strepen en was toch zwanger.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Klopt niet, ik heb 3 keer met CB getest en ik was toen echt NIET zwanger.

6. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Dan heb ik niks gezegd, want ik spreek niet uit ervaring, maar heb het van anderen hier op t forum...geen idee meer waar...lees zoveel hihi

Gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja idd je leest zoveel dingen..... haha tegenwoordig vraag ik het meeste maar gewoon aan de gyn of vk hihi
    Dankje!

8. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Maar waarom zou de CB digitaal LH meten? Dat heeft dat ding toch nergens voor nodig!? ...........

9. nou het spijt me grandioos maar dan had ik nu al weet ik t hoe vaak zwanger moeten wezen haha
    ik krijg namelijk altijd, echt altijd 2 streepjes op de cb digitaal.. en bent toch echt niet zwanger helaas.
    ik heb mn gyn gevraagd en die zegt ook NIET kijken naar de streepjes!

10. Trees

Trees Niet meer actief

heb ik ook gelezen dat LH-verhaal op de pee-on-a-stickwebsite (blijf het een leuke naam vinden :))

http://www.peeonastick.com/hpt/digitalsecret.html

Onderaan het stuk schrijft de schrijfster wel dat er enige discussie over is of dit wel klopt, maar gaat er zelf voor alsnog vanuit dat het waar is gezien de bron van haar informatie.

11. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik heb vorige maand toen ik niet zwanger was 2 strepen gehad en nu dat ik wel zwanger ben ook!

en vorige maand was ik echt niet zwanger al moet ik zeggen dat het streepje toen erg licht was

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Bij mij werd wel het tweede streepje steeds duidelijker...

13. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Achja, of je nu wel 2 streepjes hebt of niet en wel of niet zwanger zou zijn..CB geeft niet voor niks aan in de bijsluiter dat je er NIET naar moet kijken, dus waar gaat dit nu over? :rolleyes:

Hihi, niet lullig bedoeld hoor, maar niets is simpeler dan de gebruiksaanwijzing volgen, niet waar?
    Cb digi schijnt wel veel HCG moeten voelen om echt posi aan te geven als je echt zwanger bent, dus mocht je":evil: wegblijven, gewoon een aantal dagen weer 1 doen of een andere test.

En uitzonderingen daar gelaten ook nog natuurlijk.

14. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    We weten nu hoe het echt werkt

-Je plast eroverheen
    -Er komt een controlelijntje
    -Hij detecteert deze en gaat knipperen
    -Het staafje meet LH, zodat er vast een dun lijntje staat
    -Het Hcg (evt) komt erbij, waardoor het lijntje duidelijk genoeg wordt om te kunnen detecteren!

Dus als iemand heel pril zwanger is, is het lijntje wel een beetje duidelijk, maar soms geeft ie dan 'niet zwanger' omdat het niet genoeg is.

Maar als iemand niet zwanger is, moet het lijntje wel heeel licht zijn!

Conclusie, weer wat geleerd :)

15. Trees

Trees Niet meer actief

=D> duidelijk verhaal en inderdaad ik heb driemaal een positieve digi gehad en dit waren echt knalstrepen!

16. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    ik had iedere keer 2 duidelijke strepen en ik ben echt nog niet zwanger hoor ;)

dus pas als er op een dag zwanger staat geloof ik het(hopen dat die dag snel komt ;) )

17. MamaAns

MamaAns Lid

15 aug 2008
    23
    0
    0
    Hoi,

Ik ben 3 dagen overtijd en heb er flink op los getest haha!
    Als eerste heb ik de Predictor gedaan, die was licht positief.
    De volgende dag weer een Predictor, helaas negatief. Gelijk erachteraan een Digitale van ClaerBlue, daar stond niet zwanger, maar er stonden wel 2 streepjes op.
    Daarna een kruidvat, ook licht positief en daarna een c1000 test....ook licht positief.

Ik wist ook niet beter dat je niet naar de test mocht kijken alleen naar het venster van CB?

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ook weleens 2 streepjes ermee gehad, maar nog steeds geen zwangerschap ;)
    en wel of geen lh meting of streepjes, je kunt jezelf niet zwanger "kijken". ik zou het gewoon nog steeds bij het display houden..

19. MamaAns

MamaAns Lid

15 aug 2008
    23
    0
    0
    Ik ga ook niet uit van die streepjes op de cb test, er staat niet voor niks in de bijsluiter dat je digitale aan moet houden.

20. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ikke ook!

Heb ook zovaak een 2e streepje gehad en ik was echt niet zwanger.

De laatste keer wasik wel zwanger en had ik ook 2 streepjes ;)

Deel Deze Pagina