Pfff nou ik eet lkker pepernoten hoor. Rauw vlees en vis eet ik niet en alcohol en roken ook niet maar ik laat echt niet alles. Overdrijven is ook een vak. Over 10 jaar ligt er speciale voeding voor zwangere in de winkel, voorverpakt en wel
En zo krijg je dus van die waanzinnige verhalen. Het is inderdaad niet de bedoeling dat het elke dag rabarber eet. (Ook als je niet zwanger bent, trouwens. Maar hoeveel mensen zullen er nu dagelijks of zelfs wekelijks rabarber eten?) Rabarber bevat een zuur. Dat kan calcium afbreken. Ook hiervoor geldt: niks mis mee, als het maar met mate gegeten wordt. Maar luister eens: dat geldt voor een heleboel dingen hè? Ook als je niet zwanger bent!
Ik heb, buiten de bekende dingen als alcohol, rauw vlees enz, alles hier gelezen. En daar heb ik me soms flink over verbaasd. En rabarber, pannenkoeken, pizza, kaneel, anijs enz ook allemaal gewoon gegeten. Maar die verbazing geldt niet alleen voor voeding. Ik zie hier wel meer vragen voorbij komen waar ik echt nooit bij stil gestaan heb (gelukkig), want wil ook nog wel gewoon kunnen genieten zonder continu bang te zijn voor alle mogelijke minimaal kleine risico's.... Maar nog vaker blijkt het idd een fabel te zijn.
Ik woon in Zweden, en hier zijn de voedingsadviezen nog net een klein beetje anders geloof ik. Als ik ham of salami wil eten dan mag dat wel, maar dat moet dan eerst een dagje vriezer in, aldus de verloskundige. Nou eet ik sowieso nooit vleeswaar op mijn brood, maar die had ik ook nog nooit eerder gehoord!
Apart dat die adviezen zo verschillen per land! In rood vlees kan toxoplasmose zitten, en dat overleeft een nacht in de vriezer inderdaad niet. Maar listeria kan in de vriezer wel overleven en dat kan ook op rood vlees voorkomen. Ik zou dus niet zo gauw voor die vriezer-truc kiezen. Verder volg ik gewoon het voedingscentrum en mijn gezonde verstand. Wat buiten de zwangerschap om niet gezond is, is het tijdens de zwangerschap ook niet. En er komen net even een paar extra dingen bij die met mate moeten of die even helemaal afgeraden worden. Prima toch, het is maar tijdelijk en voor een goed doel! Verder niet te veel panikeren.
Als ik bevallen ben wil ik de eerste week, biefstuk als avond eten en smiddags stokbroodje filet american of met roomkaas en zalm!! Met alleen roomkaas nu mist er echt iets Nog 18 weken wachten!!!!
Luisteren naar de algemene adviezen van je vk en verder niet teveel panikeren idd! Das veel slechter voor je baby als drukmaken over vanalles en zo hoge bloeddruk krijgen .
Ik heb op de site van nhg gezocht (Dit staat trouwens voor Nederlandse Huisartsen Genootschap) maar ik kon daar toch echt niet op vinden dat kaneel of anijs niet zo mogen. Net zo min als magnetron pannenkoeken. Linkje: Voeding tijdens de zwangerschap
NHG-je hebt gelijk, dat bedoelde ik natuurlijk, maar het zal wel een andere site geweest zijn waar ik het op las, zoveel gegoogled! Maar meiden, begrijp me niet verkeerd, ik snap ook wel dat deze nieuwe voedingsmiddelen met mate wel mogen, het ging me er meer om dat ik me afvroeg: Waar gaat dit heen?? Zoals iemand schreef (weet even niet meer wie): Straks staat er voorverpakte zwangerschapsvoeding in de supermarkt. Ik was en ben gewoon verbaas wat er in al die jaren is bijgekomen aan voeding die je beter niet kunt eten. Net zoiets als flesvoeding, eerst moest ik water koken, voor een hele dag klaarmaken en in de koelkast bewaren, toen per flesje maken met gekookt water en later kon het gewoon met kraanwater zonder te koken.
Weetje, ik maak me er helemaal niet druk om wat ik wel en niet mag eten. Het is algemeen bekend dat roken en alcohol slecht voor je zijn, ik rook niet en drink normaal al minimaal dus dat beetje laat ik gewoon staan. Rauw vlees is inderdaad ook niet goed voor je, Dit vind ik wel erg jammer want ben gek op biefstuk en hoe rauwer hoe beter. Maargoed ik heb al de deal met VL dat zodra ik bevallen ben ik die avond een lekker biefstukje krijg met champignonnensaus. En ja die rauwe kazen, daar houd ik toch al niet van, dus mis ik niets aan. Ik eet gewoon waar ik zin in heb, kaneel, anijs, pannenkoeken uit de magnetron. Softijs, italiaans ijs (een andere zwangere wist mij vorige week te vertellen dat dat niet zou mogen omdat er rauwe ei in zit) so what?! Ik denk altijd maar bij me eigen: er zijn zat vrouwen die alles eten en drinken wat ze normaal doen, die niet weten dat ze zwanger zijn en maanden lang roken en rauw vlees eten etc. en dan een gezond kindje baren. En als je je zoooo druk moet maken om wat je wel en niet mag eten, dan kan je toch ook niet genieten van je zwangerschap?!?!?!
Ik ben gestopt met roken, drink met vrienden geen.wijntje meer, eet geen.medium.biefstuk als we uit eten zijn in een steakhouse, eet geen.broodje rosbief tussen de middag en de filet american op een toastje laat ik ook staan op een verjaardag. De wrap met zalm laat ik ook staan en een lekker stukje rauwe kaas laat ik ook braaf liggen, en zo'n heerlijk blikje red bull.blijft ook netjes in t schap staan. Vind t wel.best zo... Heb al die andere dingen als.kaneel, kant en klaar pannenkoeken, spiegeleitje, salami, thee, koffie en weet ik veel wat nog meer lekker allemaal gegeten.en.gedronken de vorige.en.ik heb een kerngezonde dochter. Ik ben ook nog gewoon mens en naast rekening houden met een aantal dingen die echt bewezen zijn kwaad te kunnen en wat algemeen.bekend is.laat ik gewoon staan. Maar je kan er ook in doorslaan. Ik ga niet 9maanden in een glazen.kastje leven en ga ook niet op die manier eten. Een.beetje relativeren mensen, anders staat er straks inderdaad voorverpakte voeding voor zwangeren.in de schapen omdat niks anders mag. Wat uiteraard extreem verhit is voordat t verpakt wordt
Ja. Gewoon geen kilo's van eten. Er komen zoveel vragen voorbij met bijvoorbeeld "ik heb een pepernootje gegeten, wat moet ik nu doeeeen??".. Omdat ze dan ergens gelezen hebben dat kaneel niet mag. Niet wetende over welke hoeveelheid het dan gaat.
Soms als ik hier de vragen zie vraag ik me ook wel af waar de info vandaan komt. Rabarber, kaneel, drop enz is vooral een beetje meer opletten, maar helemaal bannen hoeft echt niet. Maar ik zag ook al een vraag langskomen, mag ik wel op mijn rechterzij liggen? Had dus gelezen dat het beter is om op je linkerzij te liggen en durfde niet meer anders. Ik stel me dan echt voor dat het arme mens inmiddels doorligwonden en overal pijn heeft, maar alles voor de goede zaak. Ik let echt wel op, maar denk ook regelmatig"zo'n vaart gaat het niet lopen". Sommige dingen zijn logisch, rauw vlees enz, maar ik maak me echt geen zorgen als ik een keer een stuk appeltaart eet. Mijn verloskundige vertelt tegenwoordig bij elke nieuwe zwangere, aub niet googlen, maar ons bellen. Scheelt een hoop paniek.
hallo dames vraagje ik lees het allemaal zo en inderdaad ik denk ook dat je vooral rekening moet houden met het feit waar te voor staat en ik laat ook het rauwe vlees even achterwege maar nou komt de vraag cola light hoe word daar over gedacht ik kan het op de officiele site's niet vinden mag ik daar nou wel of niet savonds 2 glaasjes van? alvast bedankt dikke knuf saskia