Gemilimeterd haar, een blauw colbertje (afdankertje van mn oom) met bijpassende smalle leren stropdas. Jee, en dat droeg ik vrijwillig! Raar dat iedereen dacht dat ik een jongetje was. De genoemde skibroek heb ik ook gehad. En een pak door mn moeder gemaakt. Twee zelfs. Een witte met gele en zwarte plaatjes erop. En dan zowel op het hesje als op de broek. En een compleet pipopak. Knalrode broek, knalgeel overhemd en geel met rood giletje. Alle stof trots zelf uitgekozen. God, mn moeder had me nooit zelf kleedgeld moeten geven.
Zo gaaf om in de reacties je tijdsgenoten te herkennen! Ik zie het zo nog voor me: -okergele schoenen met kwastjes voorop -lila metallic jack, met bijpassende lila metallic lippenstift -inderdaad de beruchte skibroek met elastiek onder je voeten -een superstrakke snowwashed stretchjeans met smalle pijpen met een rits onderin -een wit bloesje met fluoriserende verfstrepen, met bijpassen de zwarte rok met van de stof van de bloes een optrekband, zodat de rok half omhoog hangt aan 1 jkant -gele metalen oorbellen met grote hangende krokodillen -grote plastic roze fluoriserende sterren oorbellen -een zwarte losse flubberbroek met zeer langhangend kruis (harembroek) -witte pumps met queeniehakje (nu weer hot geloof ik) -zwart leren rokje met roze bloesje en knalroze cowboylaarzen eronder -spijkerbroek met hele wijde pijpen en dan een roodblauwe houthakkersbloes van flanel erboven -wijde coltruien, aaarrggghhh -permanentje Stop er maar mee
Oooohhh wat herkenbaar allemaal. Heb het ook allemaal gedragen. Had ook altijd heel mijn arm vol met armbanden, van die dunne metalen armbandjes en dan ook nog een paar zwarte rubberen. Volgens mij had Madonna dat ook altijd Groetjes Taby.
@taby : die armbandjes waren toch een soort kleine veertjes/spiraaltje en je had ze in alle kleuren ...? die had ik ...hhaa
Horen hier ook kledingstukken bij waardoor je een genant moment meemaakt? Ik had vroeger een lange zwarte jurk met spaghettibandjes die ik zelf ontzettend sexy vond. Op een avond was ik in de discotheek aan het kletsen met een onwijs lekker ding en oh....had ik al verteld dat die jurk eigenlijk te groot was? Goed, ik was dus aan het praten met dat lekkere ding en oh ja, had ik ook al verteld dat ik die avond geen BH droeg? Gezellig aan het kletsen dus, colaatje erbij, sigaretje erbij, ik verschuif mijn schouder wat en..... ... Jaaaah echt! Ik lieg niet, HOPPA ik zat daar zo in mn blote borst! Dat lekkere ding was ook een gentleman trouwens want hij deed net of hij het niet had gezien... Al vroeg hij zich vast af waarom ik ineens door de grond was gezakt haha.. Oh en nog zo'n kledingstuk.... Ik had een jurk van nogal stugge stof... Deze jurk droeg ik vaak in de zomer. Zo ook de zomer dat ik deze jurk voor het laatst gedragen heb. Het was tevens de zomer dat ik voor het eerst strings ging dragen.... Na een middagje gezellig een terrasje te hebben gepakt met een vriendin fietste ik alleen naar huis. Voor een kruispunt moest ik stoppen, achter mij fietste een relatief oude man... Ik stapte van mijn fiets en hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik niet maar de onderkant van mijn jurk klapte naar boven...Wacht ik zeg het nog even wat dramatischer... De onderkant van mijn jurk klapte naar boven! Stond ik daar in mijn blote reet (want die string die ik aan had had ook niet veel om het lijf)..... Groetjes, Kweenie
o wat een leuk topic. ik ben nog niet zo oud maar heb al heel vaak verschut gelopen als ik terug denk. inderdaad die schoenen die hoge zolen en er nog trots op zijn ook toen de tijd spicegirl schoenen haha de naam alleen al en ik had ook een trui nou leek net een kip. hij was grijs en had er goed voor gespaart want hij koste toen de tijd 90 gulden en dan was veel geld voor een trui. ik wilde hem heel graag hebben. hij was een soort nettrui en dan vol met haren dus leek echt net een kip maar toen vond ik hem helemaal geweldig en hij was mode echt triest.
toen ik klein was deed mijn moeder altijd een balonrokje aan en dan sokken tot mijn knieen en klompen aan naar school hogere school droeg ik naf-naf truien, assietrainingpak met nike's eronder (gabbertijd) en verder droeg ik ook zo'n MEGA bloem boven op mijn hoofd, in alle kleuren had ik ze Kortom, ik zal mijn dochter meer modebewust maken hahahaha
Ik vind het echt hilarisch allemaal! Niet echt fout, maar wel belachelijk: Het was kermis in een dorp waar mijn toenmalige 'lover' woonde en ik had een spijkerbroek aan die ik echt graag droeg (volgens mannelijke 'bronnen' zag mijn kont er goed uit in die broek ), maar die ondertussen wel een beetje te klein werd. Juist onder mijn billen was en al een klein scheurtje in, maar hé, dat kon toch geen kwaad? Ik en mijn vriendinnen lopen naar het huis van vriendlief en ja hoor, tijdens het lopen, *scheur*, mijn hele broek gescheurd vanachter.. Ik schaamde me echt dood, weet niet meer wat voor slipje ik had, maar in ieder geval geen string (gelukkig maar). Goed voor mij dat een vriendin een paar huizen verderop woonde, zodat ik een broek van haar ben gaan aandoen! Al denk ik dat die jonger het waarschijnlijk niet zo erg had gevonden had ik in kapotte broek toegekomen..
Ik had toen ik nog verkering had met mijn ex een hele leuke babyroze soort van nepleren broek Mn benen zweten er gewoon van haha Zo erg was die maar ik vond m toen zo leuk die broek Godzijdank heb ik m allang niet meer haha Als ik er alleen al aan terug denk schaam ik me rot
Ik ben nog niet zo oud, maar wat ik niet weer terug wil zien in mijn kledingkast zijn die geruite tuinbroeken.. VRESELIJK, met de daarbij behorende beroemde KUIF. Hoe hoger je kuif, hoe hipper je was. Verder heb ik niet meegedaan aan de Spicegirl-hype of de rok met daar aan vast een legging..