Je moeder betalen voor schoonmaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamamijn, 9 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.214
    4.516
    113
    Mijn moeder en schoonmoeder hebben me na de keizersnede van de tweede weken lang geholpen, met schoonmaken enzo. Ik ben met ze gaan lunchen. En heb ze allebei een kadobon voor een weekendje weg gegeven. Dat was allemaal niet nodig want ze hebben het met heel veel liefde gedaan. En hadden ook een mooie en bijzondere tijd met hun kleinkinderen!
    Mijn moeder past iedere week een dag op, en krijgt daar geen vast bedrag voor, maar ik neem haar wel mee voor leuke uitjes (met of zonder kinderen). Ze is allang blij dat ze op deze manier een band kan krijgen met haar klein kinderen, en het maakt de band met mijn moeder ook hecht. Het is voor ons allemaal een win win situatie!

Manana vindt dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.054
    18.850
    113
    Vrouw
    Gewoon een leuk cadeautje of etentje geven, zijn ze al heel blij mee is mijn ervaring

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Mijn moeder zou geld niet aannemen.
    Hier past ze structureel op, op de kleinkinderen.
    Maar wilt hier niks voor hebben.
    Koop nu geregeld spullen waarvan ik weet dat ze die graag wilt hebben.
    Maar het te duur oid vind om het zelf aan te schaffen.
    Is ze altijd erg blij mee.

Manana en DQueen vinden dit leuk.
  4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Als het een korte tijdelijke periode betref zie ik het gewoon als een helpende hand in een voor jou drukke nieuwe periode.
    Als ze structureel schoon komt maken iedere week en het de bedoeling is dat zij dit ook blijft doen dan vind ik het niet meer dan normaal om haar hiervoor te betalen. Ze is dan immers gewoon een schoonmaakster die toevallig daarnaast ook je moeder is.

Whoopy vindt dit leuk.
  5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat hangt echt af van hoe dat in jouw familie meestal gaat.

Als we het omdraaien, stel je moeder moet over 10 jaar geopereerd worden en een aantal maanden revalideren, zou jij dan iedere week met liefde haar huid schoon maken? of verwacht je hiervoor financieel gecompenseerd te worden?

In mijn familie is het niet gebruikelijk om hiervoor geld te geven, maar als het structureel is, zou ik toch iets groters willen terug doen. Samen een dagje uit bijvoorbeeld, met of zonder de kleinkinderen.

Whoopy vindt dit leuk.
  6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.971
    33.649
    113
    Nee ik zou m’n mama nooit betalen. Zij doet ook heel veel voor ons, maar dat doet ze uit liefde en om haar band met de kleinkinderen te verstevigen. Ik doe af en toe iets terug in de zin van haar een vakantie naar Gran Canaria geven (samen met mij) en haar ticket betalen zodat ze naar ons toe kon komen vliegen toen wij een huis in Zuid Frankrijk hadden gehuurd een paar weekjes geleden.
    Of ik neem haar mee lunchen of een lekkere dikke bos bloemen van mijn favoriete winkel. Vindt ze allemaal leuk. Nou ja, nu ik erover nadenk; wie zou het niet leuk vinden als je dochter een vliegvakantie naar de Canarische Eilanden voor je boekt :roflmao:

DQueen vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.690
    27.331
    113
    Vrouw
    #27 GroeneBomen, 9 sep 2019
    Laatst bewerkt: 9 sep 2019
    Ligt eraan, mijn ouders hebben het financieel zeer goed en zouden absoluut geen cent van ons willen. Schoonmoeder van broer poetst structureel bij haar jongste kind. 1 keer per week en zij leeft van alleen AOW, haar kind heeft een goede baan. Dus ze krijgt wel betaald omdat ze het nodig heeft en die tijd ook misloopt om bij een ander gezin bij te klussen. Maar goed dat loopt dus al 4 jaar dus dat ligt heel anders en poetsen is echt niet haar hobby. Oppassen doet ze gratis, is ook eigen belang omdat ze het leuk vind

Als het tijdelijk is zou ik niets geven (bos bloemen, fles wijn, mee uit lunchen nemen wel). Wat ik wel regelmatig doe is lunch kopen en dan ouders verrassen met lekkere broodjes :) Ik mag van mijn ouders nooit teveel uitgeven aan hun haha, ze zeggen dan dat wij het harder nodig hebben. Maar goed ik help ze weer met de digitale wereld, man helpt ze met zware klussen dus we helpen elkaar! :)

8. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik heb dit wel gedaan, betaalde €50 voor een ochtend. Leidde bij ons tot veel frustratie aangezien mijn moeder de helft van de tijd niet aan het schoonmaken was en kwam wanneer zij zin had en bovendien best wel slordig was. Ik heb iemand anders voor de schoonmaak nu en me voorgenomen om nooit meer zoiets met mijn moeder of andere mensen waar ik close mee ben te doen. (In de zin van geld betalen voor werk)

9. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Mijn ouders passen structureel op vrijdag op en tegenwoordig ook tussen de middag zodat kids niet over hoeven te blijven. Wij betalen daar niet voor maar zorgen vaak voor andere dingen. Zo gaan we binnenkort weekend naar de Efteling en nemen hen mee. Vinden ze fantastisch. Ook zorgen we vaak voor eten bijv en mijn vriend klust zn in hun huis.

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.632
    2.405
    113
    Ik vind het van de financiële situatie af hangen. Mijn kleine zusje (die nog studeert) past regelmatig op onze kinderen en die betaal ik dan ook, dat zou ik ook doen als ik iemand anders zou inhuren voor oppassen en ik ben blij dat het geld naar haar gaat in plaats van naar een vreemde

Whoopy vindt dit leuk.
  11. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.632
    2.405
    113
    Trouwens even wat anders: waarom laat je je moeder niet lekker die drie uur dat ze er is oppassen, zodat jij kan schoonmaken? Dan heb je wel voldoende tijd, oma is even lekker met de klein kinderen, en jij doet even wat anders dan alleen maar met de kinderen bezig zijn. Is misschien ook wel een leukere taak voor haar

12. Zulema

Zulema Fanatiek lid

8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ja ik zou haar hiervoor wel betalen, omdat het wekelijks is. Anders zou ik haar eens per maand uiteten nemen, of een leuke bij voor der kopen.

13. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.296
    113
    Centrum België
    Mijn moeder is gedurende jaren bij ons komen strijken in het weekend; eerst omdat we in de werken zaten en daarna is ze gewoon blijven komen. Zo zag ze haar (klein)kinderen ook, want we wonen 65 km van elkaar en dan spring je niet zomaar eens binnen.
    Nooit voor betaald, maar ze schoof 's avonds mee aan tafel en voor Kerst en verjaardag waren de cadeau's wat duurder dan ik normaal zou doen ;)
    Mijn schoonouders passen regelmatig op op de kinderen (soms 5 dagen/nachten tijdens vakanties) en dan geven we bloemetje, flesje wijn of trakteren op een etentje.
    Werkt prima voor iedereen :thumup:

14. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Dit dus. Mijn moeder zou beledigd zijn als ik het in mijn hoofd haalde haar voor een dienst te betalen. Ik koop meestal iets leuks als cadeau voor haar voor de moeite die ze gedaan heeft. Familie om geld vragen zou echt nooit in me opkomen... Gisteren gaf mijn moeder toevallig aan dat ze mijn S9 graag van me overkoopt (omdat ze weet dat ik mijn oude telefoons altijd verkoop), als ik een nieuwe heb aangezien zij nog een tijdje vast zit aan haar abonnement. Nou zij mag hem gewoon hebben zodra ik een nieuwe heb. Ik ga haar daar echt geen geld voor vragen..

DQueen vindt dit leuk.
  15. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Mijn moeder en schoonmoeder doen ook heel veel voor ons. Luxe cadeaus vind ik zelf zo overdreven. Het is uit liefde gedaan. Daarom doen wij dingen terug door iets gezelligs samen te doen. Dat hoeft echt niet veel te kosten in euros, maar de aandacht voor elkaar en tijd samen doorbrengen vind ik het belangrijkst. En dan trakteer ik lunch, koffie oid. Af en toe een bloemetje doen we ook nog wel eens.

Toen wij nog geen kinderen hadden, betaalde ik mijn moeder wel voor het schoonmaken. We werkten toen allebei 40/50 uur. Ze kwam toen om de week een paar uur. Het geld dat we haar betaalden, spaarde ze op en daar deden we dan weer wat leuks van. Dat was haar idee. Mooi toch?

16. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Het is misschien geen antwoord op je vraag, maar ik zou deze situatie gewoon niet te lang laten duren. Een paar keer hulp van een familielid is tot daar aantoe, een etentje als dank (of een ander cadeau) lijkt me dan heel gepast, maar als je voor langere tijd hulp in de huishouding nodig hebt zou ik eerlijk gezegd gewoon een schoonmaakster aannemen.

Deel Deze Pagina