"je moet er niet teveel mee bezig zijn"

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door haring, 1 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hoe moeilijk is het om te zeggen ; ik vind het zo vervelend voor jullie, had het graag anders gezien?
    Maar nee hoor, lekkere dooddoeners roepen en de ander moet alles maar slikken onder het motto 'ze bedoelen het allemaal goed, ondanks dat het kwetsend is'. ;)

2. Logan

Logan Niet meer actief

Inderdaad. ;)

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Een maagzweer krijg je niet van stress. Na jarenlang dit te hebben gedacht in de medische wereld is ontdekt dat het door de bacterie helicobacter pylori wordt veroorzaakt.hier is zo'n tien jaar geleden de Nobelprijs voor uitgereikt. Stress speelt overigens wel een rol hierbij.

Ik zie hier toch nog mensen.beweren dat je door teveel ermee bezig zijn niet zwanger zou kunnen worden, of moeilijker. Op welke (wetenschappelijke) data baseer je dat? Stress heeft wel een bewezen negatieve invloed.in die zin zou op vakantie gaan (of nog beter een lange sabbatical:D) wel kunnen helpen.

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik ken 2 stellen, onverklaard verminderd vruchtbaar. Hebben beidde de wens opgegeven en gaan richten op andere dingen. Zijn enorm gelukkig maar de een na 30 jaar nog geen kindje hoor en de ander na 15 jaar ook niet :).

Even tegen voorbeelden op "we gingen op vakantie en toen was het raak".

In de 4 jaar dat wij aan het proberen waren hebben we meerdere verdere reizen genaakt, huis gekocht, getrouwd, we zijn zelfs gestopt omdat we zoiets hadden we gaan er samen voor (en na een half jaar toch weer begonnen). En het hielp allemaal geen reet :).

Wat wel hielp was er mee bezig zijn, spuiten , plannen en uiteindelijk de juiste medicatie.

Dus het loslaten verhaal.. daar wordt je echt niet zwanger van. Toeval wel en tuurlijk ken iedereen van dat soort verhalen. Let maar eens op, als er op Facebook of in de krant een keer een artikel staat over een onverwachtse zwangerschap na tig jaar, dan ken ineens iedereen iemand die dat ook overkwam ;).

Maar bet loslaten heeft wel een kern van iets nuttigs.. psychisch voor jezelf is het soms gewoon even fijn met andere dingen bezig te zijn.

Maar goed, zo een opmerking kan zeer doen, ook al is het goed bedoelt. Mensen vinden het moeilijk om meeleven te tonen. (Want iemand zei dat ze dan niks meer kon zeggen, maar wat is er mis met, joh wat vervelend voor jullie. Ik hoop dat het een keer lukt oid?!) en wat ook is, je "verpest" met jou verhaal iemand zijn ideaal beeld. De meeste mensen denken gewoon in 2x poepen zwanger te zijn.. als ze dan uit de omgeving ene verhaal horen dat dat niet lukt, is dat voor hen een soort tegenslag, waardoor ze hun eigen beeld proberen te redden door zo een opmerking.

Net zoals de mensen die zwanger zijn geworden door het loslaten.. ze zoeken naar een reden waarom die maand wel.. net zoals er mensen zijn die geloven als je een okergele en blauwe sok aan hebt tijdens de seks je zwanger wordt, want zo was het bij hen. Dat is typisch mensen.. ze zoeken naar reden.

Zwanger worden is zoiets ongrijpbaars en je hebt er zo weinig invloed op. Dat is moeilijk voor mensen in een wereld waarin je gewend bent veel controle te hebben. dus als het lukt, moet daar een reden voor zijn (controle).

5. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Wauw, dit is ZO goed gezegd!!!

6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Precies dit. Kunnen mensen je niet gewoon steunen? Mijn collega's waren heel lief en zeiden niet van "je moet er niet mee bezig zijn". Nee zij vroegen welke mogelijkheden er vanuit het ziekenhuis waren, en of ik interesse had in alternatieve geneeswijzen, zoals acupunctuur. Maar ze waren er ook als ik mijn frustratie wilde uiten. Dat had ik nodig, niet van die dooddoeners.

7. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Inderdaad, er zijn van mij 2 collega's die er van af weten en die zijn super lief vragen af en toe hoe het gaat en zeggen heel eerlijk dat ze niet weten hoe het is, dat ze hopen dat ik snel zwanger ben.
    Dat is beter dan die ex-leidinggevende die toen ik het haar vertelde zei "alles gebeurt om een reden, en als Allah denkt dat het jullie gegeven is geeft hij het jullie" dat mijn miskraam met een reden is geweest ja tuuuurlijk God geeft me een zwangerschap en pakt het een week later weer van me af (denk ik zelf eerder dat het mis is gegaan omdat het gewoon geen gezonde zwangerschap was, en niet omdat God of Allah zich hadden vergist van "oh oeps nee die mag nog niet zwanger worden") maar zo liet zij het toen wel overkomen helpt niet mee ;)

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    O ja, als God het wil. Nog zo'n dooddoener. Nu ben ik niet gelovig,maar dit soort zinnetjes wil je gewoon niet horen.
    Of zal ik ff langskomen om het voor te doen, als je allang met IVF bezig bent. Die deed ook pijn, en maar schaapachtig blijven lachen want de ander 'bedoelt het allemaal zo goed'. 😖

9. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Dat mensen dit überhaupt tegen anderen durven zeggen, daarvan sla ik steil achterover. Gelukkig heb ik het nog nooit gehoord, maar de eerste die dat tegen me zegt krijgt echt een klap. (En ik heb nog nooit iemand geslagen.)

10. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik ben het toch niet helemaal met je eens Zara.... vooral niet met je laatste zin.

Je moet mijns inziens juist niet schaapachtig blijven lachen. Ja ik ga er vanuit dat mensen het goed bedoelen al die onzinnige opmerkingen die je gewoon echt niet wilt horen maar dat betekent niet dat je schaapachtig moet blijven lachen. Ga juist het gesprek aan met die mensen! Leg uit wat het betekent. Geef ze een andere visie.

Het is een lastig onderwerp... voor de persoon met de kinderwens maar ook voor de omgeving. Ik vind de verhalen over het nichtje van de buurvrouw die op vakantie ging en zwanger werd ook dooddoeners maar ik vind dat sommigen hier wel erg hard oordelen over mensen die kennelijk gewoon echt niet beter weten (gelukkig voor hen!). Als je vervolgens het gesprek aan bent gegaan en de dooddoeners blijven komen dan is het een ander verhaal. Voordat ik zelf bewust bezig was met kinderen krijgen en het allemaal niet vanzelf ging heb ik me vast ook schuldig gemaakt aan zulke opmerkingen.

Deel Deze Pagina