"Je moet ook niet met kinderen gaan winkelen"

Discussie in 'De lounge' gestart door Roxyroxx, 15 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Inderdaad de eerste :) en zal vast idd wel! ;) lijkt me ook prettiger om niet in de drukte met kids te moeten shoppen, maar bedoelde meer dat ik niet tegen de mama's kan die geïrriteerd doen tegen hun jengelende bengels! Dan denk ik eigen schuld dikke bult, moet je maar niet in de drukte met je kind gaan shoppen!
    Wie weet kom ik er met m'n eigen kind wel op terug! Haha ;)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar hoezo eigen schuld, dikke bult? Alsof moeders altijd allemaal momenten hebben waarbij hun kroost bij papa ofzo thuis blijft. Hier in ieder geval niet, mijn man werkt altijd op de tijden dat de winkels open zijn.

3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Dus het is normaal als moeders boos en geïrriteerd reageren op eigen kinderen als die zich vervelen omdat mama het nodig vind om op zon drukke dag voor zichzelf kleding te shoppen? Dan is het toch mama de eigen schuld dat ze een jengelend kind heeft die zich verveeld? Vind het bloed irritant als die moeders zich dan af reageren op dochter/zoon omdat ze gestoord worden in hun eigen shoppen... Is misschien niet wat er bij TS is gebeurd... Maar vond het in het rijtje passen ;)

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik jad een collegaatje, nog begin 20, studente die zei: ' ja moeders met babies en die grote kinderwagens moeten gewoon ook niet overal komen. Blijf dan maar meer thuis'.
    Euuh...say what??!
    Heb haar maar even duidelijk gemaakt dat het dagelijks leven en verplichtingen met baby gewoon doorgaan en dat ik het een bizar hersenspinsel vind om moeders thuis op te sluiten, maar daar zal ze later wel op terugkomen.

5. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Maar wanneer moet "mama" dan shoppen? Of mag je gewoon geen kleding meer voor jezelf kopen? Of alleen nog maar via de wehkamp of zo? En dat ouders geïrriteerd raken omdat de kinderen vervelend zijn/niet luisteren lijkt mij niet meer dan logisch.. Als mijn kinderen vervelend zijn raak ik ook geïrriteerd, of ik nu thuis ben of in een winkel.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar je weet niet of het die man om de drukte ging, of dat hij gewoon kinderen in winkels irritant vindt?
    Ik vind z'n opmerking ongepast hoor, maar heel eerlijk: ik denk het zelf met enige regelmaat, als ik mensen met hun kleine kinderen bij zich uitgebreid zie winkelen. Vooral als die kinderen heel duidelijk niet in hun hum zijn, (waarmee ik niet op jouw zoontje doel, even jengelen om een fles die valt, snap ik wel :)).
    Nou is winkelen ook totaal mijn ding niet. Winkelen op zichzelf al niet, maar met kleine kinderen al helemaal niet. Mij zie je alleen voor een gerichte boodschap met kinderen in de winkel, niet om lekker te shoppen. Als ik daar al eens zin in heb, doe ik dat absoluut zonder kinderen, want zelfs met m'n eigen kinderen vergaat de lol me snel, als ik die mee moet slepen de winkels door ;)

7. raspberry

Mama kan toch lekker met een vriendin gaan shoppen, als papa thuis de kids bezig houdt? Zo doen wij dat iig...

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hoezo eigen schuld? Ik vind dat mijn kind zich op sommige momenten gewoon hoort te gedragen, ook als ik even wat wil kopen (of het nou voor hun is, voor mezelf of voor wie dan ook doet er voor hun ook niet toe dus snap niet waarom het je zo irriteert dat ze boos wordt wanneer ze voor zichzelf kleding wil shoppen). Mijn leven draait niet volledig om de kinderen en om alles wat zij wel of niet leuk of saai vinden, ze horen zo nu en dan gewoon te luisteren en dan krijgen ze het weleens te horen wanneer ze het niet doen terwijl ze dat naar mijn idee wel gewoon zouden kunnen.

9. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Euh, voor deze mama werkt dat niet, want papa werkt 80 uur in de week. Ja, dat houdt in elke dag, avond en ook op zaterdag.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    maar niet iedereen heeft die mogelijkheid

11. raspberry

Maar voor TS en al die mensen die samen gaan winkelen wel.
    Ik zie een hoop gezinnen dan samen winkelen. Mama helemaal in d'r element, papa en de kids met chagrijnige hoofden er achteraan. Ik snap dan nooit waarom papa niet met kids gewoon thuis blijft... :D

En ik snap dat er soms situaties zijn dat je je kinderen wel mee moet nemen, maar de meeste mensen die met hun onwillige kids lopen te slepen, hebben ook echt wel de mogelijkheid om die thuis te laten of even ergens anders onder te brengen :)

12. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL

Tsja en als je dan op zaterdag in de super loopt dan hebben andere mensen wel weer opmerkingen... Nou ik hoef ze niet te horen want degene die dat doet krijgt een directe opmerking terug. Kortom.. het is toch nooit goed wat je ook doet...

Overigens ga ik inderdaad nooit winkelen met mijn kinderen maar dat is puur uit egoïsme want ik kan niet lekker shoppen met 2 jengelende/zeurende kinderen langs me. Dan blijf ik liever thuis ;)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Inderdaad, lekker laten kletsen. Het heeft toch geen zin om er wat van te zeggen, vaak vinden ze het alleen maar leuk om je op de kast te jagen.

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Dit. Ze hebben zich gewoon te gedragen. Ongeacht waar we zijn

Ik heb ook al eens zo'n opmerking gehad. Ik heb die beste meneer gevraagd of hij dan kwam oppassen aangezien papa 70 uur in de week werkt. De vrouw achter de kassa schoot enorm in de lach en maakte er nog een opmerking over heen. In de trant van tegenwoordig mag je geen vrouw meer zijn als je moeder bent en vooral in je huis blijven.
    Meneer heeft de boel afgerekend en is gegaan.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar ik denk dat hoe minder je ze meeneemt, hoe chagrijniger ze worden wat betreft zulke dingen. Sommige dingen moeten naar mijn idee gewoon, zo ook weleens winkelen. En het is ook maar net wat je er zelf van maakt, ik ga altijd lekker met ze bij Hema zitten en wat eten, erg gezellig.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Meid ik begrijp je irritatie maar ik had het gewoon genegeerd en een gekke bek naar hem getrokken.
    Heeft geen zin om je daarover op te winden.Die man is het vast allang vergeten maar jij zit je op te vreten.
    Ene oor en andere weer uit zou ik zeggen.

17. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nou de dag dat mijn man thuis blijft zodat ik kan gaan shoppen komt er waarschijnlijk nooit ;)

Maar ik begrijp je wel hoor.. Ik heb er ook een hekel aan om op zaterdag/zondag te gaan shoppen maar dat neemt niet weg dat het soms gewoon nodig is en dat ouders dan best mogen mopperen wanneer de kinderen niet luisteren.

18. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Nouja, mijn man vind winkelen hartstikke leuk en zoonlief ook! Ik vind t echt veel gezelliger om met mijn gezinnetje te gaan winkelen dan met een vriendin... Lekker ergens kopje koffie, winkelen, lunchen. Wij vinden dat heerlijke quality-time. En daarnaast denk ik we hebben alleen t weekend samen, dan heb ik juist zin om lekker met mijn gezin weg te gaan ipv met vriendin.... Lekker genieten samen.

19. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Om de bal terug te kaatsen. Waarom ga jij niet doordeweeks je boodschappen halen na het werk? Hoef je je oom niet te ergeren aan al die gezinnen en ouderen die op zaterdag hun boodschappen halen. Of je laat het bezorgen, probleem opgelost.

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik snap dat moeders hun kind(eren) mee moeten nemen, maar ik ben ook eerlijk en zeg dat het me soms irriteert.
    Zo'n wandelwagen neemt 3 personen in beslag, en dat voor 1 huilend kind.

Maar goed, het is logisch dat je als moeder je kind mee wil nemen, of mee moet nemen. :)
    Een kind is geen hond, en laat je dus niet zomaar thuis of bind je buiten vast aan een paal.

Deel Deze Pagina