Wanneer kan je een beetje ritme verwachten? (Baby die veel huilt overdag)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luvv, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    We hebben doordat onze dochter veel huilt nog totaal geen ritme qua aantal voedingen en tijden. Omdat ze zoveel huilt weten we eigenljjk niet wanneer t nou is van bv krampjes of wanneer ze honger heeft. We proberen haar om de 3.5 uur te voeden maar dit lukt niet altijd.

Daarbij is t probleem dat ze vaak na de fles vroeg in de avond in een diepe slaap valt (fles van rond 20.00/21.00). Als we haar laten liggen slaapt ze vaak 6 en soms zelfs 7 uur achter elkaar maar dit willen we natuurlijk liever s nachts en dus maken we haar rond 00.00 nog wakker voor een fles. Helaas slaapt ze dan de nacht niet die 6 à 7 uur maar meestal tot een uur of half 5. Hoe krijg ik een beetje ritme in t aantal voedingen en tijden? Gewoon voedingen toch proberen te geven op vaste tijden en dus regelmatig moeten rekken of gewoon voeden op verzoek? Ze krijgt flesvoeding 6x120 en heel soms 7x120.. Overdag huilt ze veel en langer dan 3 uur ertussen is er maar heel soms bij. Vind t erg lastig. Bij onze oudste hadden we nu al een beetje ritme. Sliep de nacht ook al door dus was allemaal wat makkelijker. Hopelijk heeft iemand wat tips voor me.

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Lastig! Ik kan me voorstellen dat het af en toe zoeken is.
    Zelf zou ik er voor kiezen om meer op verzoek te voeden. Als ze aan het begin van de avond (wat is voor jullie begin van de avond?) in haar diepe slaap komt dan zou ik dat zo laten en haar niet wakker maken voor een voeding. Dan volgt ze het ritme wat ze zelf aan geeft en qat bij haar past.

Als ze al zeven uur achter elkaar slaapt dan is dat al doorslapen. Het voordeel is dat je dan zelf ook op tijd naar bed kan en daardoor rust kan krijgen.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Krampjes zijn op z'n heftigst rond de 6 weken. Misschien kan je googlen op symptomen van verborgen reflux etc, dan kan je zelf misschien het eea uitsluiten.
    Je bent misschien "verwend" met de eerste, want nu heb je nog geen ritme en met de oudste had je dit wel.

Ik zou haar iig niet wakker maken voor de late fles van 00.00 uur, baby's die je uit het slaappatroon haalt, vallen moeilijker weer in slaap. Ik zou dan lekker laten liggen en voeden wanneer ze komt (kleine fles). Dan kan je zelf ook nog op tijd naar bed en wie weet tukt ze wel lekker de nacht door :)

4. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meis

Mijn zoontje huilde ook heel veel voornamelijk heftige buikrampen de hele dag:( en erg last van zijn nek. Nu is hij 9 weken en gaat het beter en begint er ritme in te komen.Ik voed op verzoek om de 3 uur langer lukt ook niet gewoon geven en niet rekken. De laatste fles is altijd tussen 20.00 en 21.00 dan gaat hij de nacht al in en komt hij tussen 02.00 en 04.00 dit word vanzelf later! Ik moest ook even wennen mijn dochter voede ik echt op schema dit vond zij prettig, mijn zoontje echt niet hij word dan erg onrustig.

Jou meisje slaap al erg goed lekker zo laten en haar volgen! Het word echt beter geef het even tijd.

Ik gebruikte tegen hevige buikrampen Orthiflor start helpt echt,mijn zoontje huilde echt de hele dag .

5. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Bij ons was er pas tegen vier maanden sprake van enigszins ritme, Nova heeft ook veel gehuild, maar dit bleek uiteindelijk niet zonder reden. Pas toen we doorhadden dat ze een KMA heeft werd het hier rustig en ontstond er een ritme...

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou 's ochtends voeden op verzoek, dus de dag beginnen wanneer zij dat wil. Verder 3 uur tussen elke voeding houden. Gaan slapen rond 20-21u en dan een nachtvoeding geven rond 00u. Kleine voedingen geven overdag vooral. Dan is het ook eens niet erg als ze wat vroeger komt. Volgens mij is wakker worden rond 4-5u wel normaal op die leeftijd. Onze jongen sliep pas door rond de 9 weken.

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Sliep pas door met 9 wkn?
    Sliep AL door met 9 wkn zul je bedoelen. Ik mag niet rot doen maar jemig zeg dat is geluk hebben want niet iedereen is dat gegund.

8. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    Ik vind het eerlijk gezegd volkomen normaal om op deze leeftijd nog een nachtvoeding te willen en al wat vroeger op de avond aan de nacht te beginnen. Ik zou zelf je baby volgen en vertrouwen in hebben dat ze vanzelf wel haar ritme vindt.
    Je zoon was , naar mijn mening, gewoon heel snel met het hebben van een vast ritme.

9. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje huilt ook erg veel overdag, hij is maar eventjes vrolijk wakker en huilt heel snel weer denk ook door vermoeidheid want hij houd zich steeds wakker...
    Hier zit er wel een bepaald patroon in met voeden maar echt ritme is er ook niet hoor, ik geef trouwens wel bv overdag wil hij elke 2 uur drinken en soms geef ik nog kv bij omdat k t idee heb dat mn bv minder word. De ene x slaapt hij rond 21 u in de avond andere x wat later als hij eenmaal slaapt dan laat ik m gewoon zelf aangeven wanneer hij weer voeding wil meestal komt hij 1 x in de nacht rond 4 u maar soms is hij ook pas om 6 u wakker.. Ik vind t prima, hij geeft zelf wel aan wat hij nodig heeft :)

Deel Deze Pagina