Je moeten verdedigen als je bijvoeding later dan 4 maanden start

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Be Happy, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier wel een aantal keer rond de 4 maanden de vraag/opmerking gehad 'goh al lekker aan de groentehapjes etc hè?'. Maar reageer daar dan gewoon heel zelfverzekerd over van 'Neehoor, ze krijgt nog volledig borstvoeding en wij starten pas met 6 maanden'.

Overigens aten ze hier alledrie 'gewoon' brood even voor de 6 maanden. Waren dan bevroren korstjes die zowel opgegeten werden als verlichting boden tegen doorkomende tandjes. Maargoed, hier 0,0 allergieën in de families en alledrie ook nooit een reactie op iets gehad (tot op heden) dus heb makkelijk praten ;)

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Alle kids na 6 maanden bijvoeding, maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat iemand daar commentaar op had. Er zal vast iemand gevraagd hebben rond de 4 maanden, maar ik kan me dus niet herinneren dat ik het gevoel had mezelf te moeten verdedigen. Mijn kind, mijn keuzes.
    (heb altijd veeeeeeeeeel meer commentaar op de BV gehad ;))

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier heb ik wel vaker een opmerking gehad, maar meer van 'oh ben je nog niet begonnen?' Of 'je mag al wel beginnen he?' Dan echt verdedigen of iets dergelijks.

De oudste had kea, dus op advies van ka lekker gewacht tot 6 maand. Jongste net zo, omdat het beter voelt en hij voldoende had aan fv.

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Amen, zo heb ik t ook gedaan.
    Met Beer ook pas bij 6 maanden begonnen omdat man en ik echt veel allergien hebben/ of hebben gehad.
    Astma
    Bronchitus
    Hooikoorts
    Psoriasis
    Exceem

Ze vonden het eerder raar dat ik Beer alles in stukken gaf, haha :) :D

5. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Ach hier het cb zoontje 7 maanden moest bij ontbijt/fles 2 boterhammen geven en zo ook bij de lunch met fles. Dus 4 boterhammen voor een mannetje van 7 maanden en oh ja elke dag vlees/vis/ei en daarna nog een toetje en dan totaal nog 4 flessen 180/6.....

Gelukkig trap ik daar niet in.....

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    :( & :$

Dus 800cc melk, 4 boterhammen en groente en fruit (neem ik aan) en vis/vlees/ei.
    Overvoeren? :)

7. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Hier ook gewoon met 6 maanden begonnen...zelfs 1 weekje later omdat we op vakantie waren! Nou niks geen oomerkingen gehad, maar ik ben dan ook wel iemand die dr woordje klaar heeft staan...

8. misa

misa Niet meer actief

Neuh eigenlijk niet gehad. Wel over alle andere keuzes qua eten en tussendoortjes. Ik wil dat dat zo gezond mogelijk is. Vinden velen lastig.
    Maar ik blijf bij mijn mening en keuzes. Dus jammer voor een ander, maar het zijn mijn kids!
    Ik deel trouwens je mening over niet te vroeg te starten met bijvoeding.

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ons meisje is nog geen eens 4 maanden en heb er nou al commentaar over gehad dat ik dan nog niet wil starten..
    Als het lukt wil ik 6 maanden bv geven en rond de 5 à 6 maanden beginnen met groente. Voor de 6 maanden geen fruit ( mijn man is er heel allergies voor en ook hooikoorts ed) en voor de 8 maanden geen brood (ik heb spastische darmen en verteer bruin brood erg slecht) wil haar eerst heel rustig laten wennen aan de groente en dan kijken hoe ze op fruit reageert en dan pas verder zien.
    Heb al van diverse mensen gehoord dat het overdreven is en ik me aanstel en het kind het makkelijk kan hebben en beter maar vroeg kan wennen etc. Laat maar kletsen, wij gaan ons ding doen. Maar af en toe wordt ik wel is gek van al dat bemoei, wat je ook wel of niet doet er is er altijd wel weer 1 met een andere mening.. We doen allemaal ons best om onze kindjes op de juiste manier groot te brengen denk ik dan, dus respecteer elkaars mening gewoon zonder altijd maar commentaar..

10. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Over starten met bijvoeding geen commentaar gehad. Begonnen met 5 maanden. Ons kind, onze keuze. Punt.

Onze oudste (nu ruim 2,5 jaar) krijgt van ons geen mayonaise en sausjes bij (als we het al eten) patat en wanneer we bbq-en. En waarom? Omdat wij het niet nodig vinden. Nou, ik kreeg op mijn werk toch een grote mond van mijn collega. Of ik wel helemaal 100 ben om ons kind "te mishandelen", door ons kind "alles" te verbieden. Nou, mijn collega is niet helemaal 100 door zo te reageren en dat heb ik haar dan ook zo laten weten. Wat niet weet, wat niet deert. Mijn zoon komt echt niks te kort, omdat hij die vette zooi niet krijgt hoor.

11. bettypalma

5 aug 2012
    75
    0
    0
    eigenaresse van restaurant op la palma
    la palma
    Normaal gesproken heb ik dit probleem niet omdat ik niet hierv woon,heerlijk.
    Want wat een gezeur hier zeg,ik ben nu sinds een week hier op "vakantie" en ik krijg op alles wat ik doe kommentaar om gek van te worden!!!:x
    Ben ook met 6 maanden begonnen met bijvoeding, en het had ook zeker niet eerder moeten zijn. Ben blij als ik weer naar mijn eilandje kan waar het heel normaal is als je even je kind voed, ook als ie ouder als 4 maanden is!!!

12. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Ja ook nog groente/aardappels en fruit.

Ik zou niet weten wanneer en waar hij dat allemaal kwijt moet haha.

Hij krijgt van mij gewoon 3 flessen met een boterham tussen de middag en groente en fruit.
    Hij slaapt van 20.00 tot 8.00 dus honger zal hij wel niet hebben ;)

13. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Maar andersom is het precies net zo. Als je hier op het forum laat vallen dat je met 4 maand de eerste hapjes doet, zijn er diversen die zo ongeveer uit hun vel springen. Ik ben van mening dat een ieder een keus maakt waar zij zich prettig bij voelt. Ik heb er voor gekozen om met 4 maand te beginnen. Ik zie alleen niet waarom ik iemand die pas met 6 maand wil beginnen daarom moet veroordelen. Ik zou zeggen, lekker niks van aan trekken en je eigen weg volgen! Het is tenslotte jouw kindje!!!

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Yup! Hier werd ik ook raar aangekeken. Ook toen het arme kind als koekje een droge volkoren cracker kreeg ipv een koekje vol suiker (nu nog steeds en nog even blij ermee) werd ik aangekeken alsof ik mijn kind alle geneugten van het leven onthou ;)

Maar, blijf vooral bij je mening, je doet het hartstikke goed! Je beredeneerd vanuit de gezondheid van je kind en dat is het belangrijkste.

15. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je met 4 maanden begint krijg je commentaar (wrs van je schoonmoeder in jouw geval)
    Begin je met 6 maanden dan krijg je commentaar

Geef je geen borstvoeding dan krijg je commentaar, geef je het langer dan 3 maanden krijg je commentaar.

Geef je je kind een lange vinger dan krijg je commentaar, maar als je alleen volkoren crackers geeft ook.

Oftewel, je zult het nooit voor iedereen goed doen. Sta achter je eigen keuzes dan accepteert de rest van de wereld het uiteindelijk ook wel (of niet, maar dat is dan hun probleem)

Kinderen opvoeden is zóó persoonlijk

16. Lief 26

Lief 26 Actief lid

13 mrt 2012
    378
    0
    16
    NULL
    NULL

Waarom witbrood? Daar zitten toch dezelfde stoffen in als in bruin brood?

17. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Super goed verwoord!

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niet vervelend bedoeld hoor, maar je vindt serieus naar aanleiding van een paar mensen dat je je 'constant moet verdedigen'?
    Joh, iedereen doet het weer anders, er zijn zat mensen die rond de 5/6 maanden beginnen, dus ga je vooral niet focussen op iedereen die het anders doet dan jij en dus daar ws wel wat over te zeggen heeft.
    En dit is dan een van de eerste onderwerpen, maar er gaan er nog vele volgen. Wel of geen snoep voor het eerste jaar, enz enz enz...
    Dus trek je eigen plan en ga je niet druk lopen maken om wat anderen daarvan vinden, want dan ga je het de komende jaren zwaar krijgen.

19. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ts heeft een topic over dat ze het commentaar vervelend vind en wat doen de dames.. ooh geef jij je kind zoveel, nou ik doe dit hoor! waarom geef je wit brood, zit toch hetzelfde in.
    PFFFFFFF.. zucht steun.. laat een ander toch eens doen wat ze fijn vinden, oordeel toch niet zo. Oordelen is zo makkelijk. begrip en ruimte geven kost moeite. Neem die moeite eens..

dit dus:
    Nummer 10 Bekijk bericht
    Als je met 4 maanden begint krijg je commentaar (wrs van je schoonmoeder in jouw geval)
    Begin je met 6 maanden dan krijg je commentaar

Geef je geen borstvoeding dan krijg je commentaar, geef je het langer dan 3 maanden krijg je commentaar.

Geef je je kind een lange vinger dan krijg je commentaar, maar als je alleen volkoren crackers geeft ook.

Oftewel, je zult het nooit voor iedereen goed doen. Sta achter je eigen keuzes dan accepteert de rest van de wereld het uiteindelijk ook wel (of niet, maar dat is dan hun probleem)

Kinderen opvoeden is zóó persoonlijk

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier is het sowieso geen discussiepunt geweest, wij begonnen met 6 mnd en niet eerder. Op het niet doorslapen kregen we wel 'kritiek', maar ik kan alleen maar zeggen wat mijn aanpak is, als iemand anders dan vindt dat ik haar moet laten huilen etc, tja, ik herhaal dan gewoon weer mijn aanpak. Het is simpelweg geen discussiepunt, dus ga ik me ook niet verdedigen; ik wil best vertellen waarom ik iets doe, maar niet als verdediging.

Deel Deze Pagina