Geluksplasje?

Discussion in 'De lounge' started by Belle, Oct 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hij is bijna vier weken oud. Een gezond en tevreden jochie van Afrikaanse ouders. Zijn moeder kan even niet voor hem zorgen omdat ze na de geboorte erg ziek is geworden, en daarom zorgen wij voor hem. Totdat moeder weer beter is en ze haar zoon mee naar huis kan nemen.

Gisteravond lag hij te huilen in zijn bedje. Met mijn goed getrainde verpleegkundige observatievermogen stelde ik al snel vast dat hij leed aan een volle luier. En terwijl ik zijn smalle kontje schoonveegde, plaste hij over mijn handen, over zijn kleren en over het aankleedkussen.

Het jochie kon er wel om glimlachen, en ik zelf ook. En toen ik het even later aan een Russische patiënte vertelde, glimlachte ook zij en ze zei: "Dat brengt geluk."

Zou dat een typisch Russisch bijgeloof zijn? Of vinden we in andere culturen ook dat het geluk brengt wanneer een baby over je handen plast? Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik wil het best geloven. Ik vind dat ik sowieso al heel veel geluk heb om voor dit prachtige jochie te mogen zorgen. Maar een beetje extra geluk is natuurlijk nooit weg. :D

Belle, dol op haar baan.

2. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    mooi verhaal!
    ik weet niet of het waar is.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja echt een mooi verhaal.

Ja ik denk dat het waar is. Echt een geluksplasje, :p

Vooral omdat hij erbij lachte, echt prachtig

4. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Mij is het ook overkomen in Indonesie...
    Men zei toen tegen mij dat ik dan binnen een jaar zelf zwanger zou worden.
    Het heeft daarna anderhalf jaar geduurd voordat ik echt zwanger werd, dus het ging niet helemaal op!

Toch is het iets heel moois waar je eigenlijk gewoon in zou moeten kunnen geloven toch?

Marian

5. mieltje

mieltje Bekend lid

Jan 19, 2006
    913
    0
    0

Jouw heeft het zeker wel geluk gebracht, moet je zien, je krijgt een tweeling!
    Proficiat!

6. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Wat vertederend, ook hoe jij dit beschrijft. Of het nu geluk brengt of niet, het was in èlk geval een gelukkige ervaring.

7. Niet meer actief

Een heel leuk verhaal.Ik denk alleen niet dat het klopt aangezien ik als kraamverzorgende werk en al vaker een plasje van een manneke over mij het aankleedkussen en zijn kleertjes heb gehad.maar wel erg leuk om te lezen

8. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik hoop het want dan krijg ik veeel geluk in mijn leven. De eerste maanden heeft Lars regelmatig over mij heen geplast.

9. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ach, misschien duren tweelingen gewoon wat langer. :D

En Leanne, jij hebt gewoon een gelukkige baan. ;)

Belle, gaat er zelf vanuit dat het een geluksplasje was.

Share This Page