hallo dames... ik had een vraag moet je baarmoedermond helemaal verstreken zijn om weeen te kunnen krijgen... vorige week was mijn tuitje van de baarmoedermond nog heel lang maar nu is die al een stuk korter.... ben benieuwd naar de antwoorden groetjes michelle
Nee dit hoeft niet. Bij ons derde kindje was ik 9 dagen overtijd en had ik een afspraak bij de verloskundige. Zij wilde kijken of ze misschien kon strippen maar dit ging helaas niet omdat ik nog potdicht zat. Het zag er dan ook naaruit dat ik een paar dagen later een afspraak zou hebben in het ziekenhuis. De afspraak bij de verloskundige was op woensdagmiddag 4 uur, donderdag ochtend 10 uur had ik na en bevalling van 2 uur onze dochter in mijn armen.
Ik dacht dat t zo zit: Bij een eerste bevalling is het zo dat weeen ook zorgen voor het verstrijken. Daarna gaat de baarmoedermond pas open. Zo komt het ook dat die eerste 4 cm vaak erg lang duren bij de eerste. Bij volgende bevallingen gaat het verstrijken en openen gelijktijdig. Vaak heb je zelfs voor de bevalling al wat ontsluiting.
Een vriendin van mij heeft een poging gehad tot strippen, dit is niet gelukt omdat alles potdicht zat, die zelfde avond is ze bevallen...
Nee dat hoeft niet, als je al eens eerder bent bevallen dan gaat ontsluiten en verstrijken bij de 2e, 3e enz gelijkertijd.
oke dank jullie wel voor de antwoorden afgelopen dinsdag was die namelijk nog heel lang en nu is die al een stuk korter dus hopen dat het snel gaat beginnen want wordt gek van die harde buiken zowat de hele dag harde buiken en soms vreselijke menstruatie krampen... dus hopen dat het nu eens door gaat zetten want het is al 3 weken aan het rommelen maar komen nee hoor hahaha