ik heb pilletjes voor de misselijkheid .dacht gisteravond nou ik neem ze es niet om te kijen of t al minder is ... nou dat weet ik nu dus . ben zo ziek als een hond , zelf overgeven wat ik voorheen niet eens deed , heb die pilletjes gekregen omdat ik heel misselijk was en er nog 1 heb rond lopen . t lijkt wel of t dus erger word in de loop van de zwangerschap . kan dat eigenlijk ??? ik heb nu nog niks gegeten , ik durf t niet , heb echt een overgeef fobi,vind t verschrikkelijk . wat kan ik t beste nemen ? een droge ckracker vind ik goor !!! kan een banaan ook ?? heb wel een enorm honger gevoel nu
Wat naar dat je je zo voelt Je zou een cracker kunnen nemen of een beschuitje, ik heb ook wel een gehoord dat vanillevla of melk kan helpen . Bij Kruidvat krijg je gembercapsulles, hier heb ik goede berichten over gehoord
het beste wat je kunt eten is dat geen waar je zin in hebt. als je met tegenzin een cracker of beschuit gaat eten is de kans indd groot dat je gaat spugen, maar als jij zin hebt in een bananenmilkshake met een dikke vette bigmac menu bij wijze van.... hoe gek het ook klinkt... zal dit beter blijven zitten dan de beschuit.
ppfff heb een halve banaan op en nu thee , opzich gaat t weer . word ook iedere dag wakker met knallende koppijn , alsof ik me gister helemaal lam gezopen heb .... had dat pilletje natuurlijk alsnog genomen . ben nu al een half uur niet meer zoooo misslijk , alleen honger gevoel
Hoe staat het met je ijzer? Als die laag is, kan dat de misselijkheid ook verklaren en zou je dus baat kunnen hebben bij een ijzerkuurtje. Gembertabletten hoor je ook veel goeds van en b12-tekort kan ook misselijkheid geven, (kun je ook op laten bloedprikken). Verder vooral eten waar je zin in hebt, ik ging per dag gewoon kijken in de supermarkt waar ik zin in had en dat wisselde nogal... Ik ben tot en met 7 maanden kotsmisselijk geweest, dus ja, het kan dat het lang duurt.
Oh jee, ik ben ook zo bang om weer zo misselijk te worden... Bij mij hielp eigenlijk niks, ik moest 'sochtends een paar keer spugen en dan was het de rest van de dag wel te doen. Maar ja, leuk vooruitzicht is dat niet. Het duurde bij mij tot 20 weken, daarna bleef ik wel misselijk maar niet meer echt spugen. Sterkte meis!!!
Dit is zo herkenbaar! Ik heb tot 24 weken medicatie voor de misselijkheid genomen, daarna eens zonder geprobeerd. Nu gaat het wel goed. Net als de rest adviseert eten waar je zin in hebt. Sterkte, is niet leuk zo misselijk zijn.
Mijn suiker is nu in de zwangerschap heel laag en als ik s ochtends misselijk ben neem ik 2 dextro's. Zakt vrijwel meteen me misselijkheid en kan me dan rustig aankleden etc om te gaan eten.
Als je suiker erg laag is, is het ook verstandig om voldoende vezels te eten: dan zorg je ervoor dat je lijf voldoende lang bezig is met het verwerken van je voedsel, waardoor je suikerspiegel beter op peil blijft. Sterke wisselingen in je suikerspiegel zorgen namelijk ook nog eens voor misselijkheid... Dus samengevat: voldoende vezels, voldoende ijzer, voldoende eetmomenten, (liever 6 kleine eetmomenten op een dag dan 3 normale), voldoende vitamine B. Daarnaast dus vooral eten waar je zin in hebt: zolang je Niet teveel dingen met geraffineerde suiker of onverzadigde vetten kiest, zit je altijd wel goed daarmee
Ik ben ook echt heel erg misselijk en ziek geweest van mijn eerste zwangerschap, kon bijna niets binnenhouden. Maar iets tegen je zin in eten werkt helemaal niet! Je moet echt gaan voor iets waar je zin in hebt, dat werkt het beste..
In het begin van mijn zwangerschap was ik ook wel eens misselijk. Totaal geen zin in eten natuurlijk. Als ik aan eten dacht, werd ik nog misselijker. Het enige dat hielp was.... eten. Zodra ik een boterham had gegeten, werd het minder. Misschien niet zo goed van mij hoor, maar ik heb dus ook een paar weken lang 's avonds voor het slapen gaan 4 boterhammen weggestouwd, zodat ik 's morgens geen lege maag had, en dus niet zo misselijk Mij heeft het in ieder geval geholpen.
gister avond mn tabletje gehad en vandaag niks aan t handje , doe mij die wonder pilletjes maar gewoon