je onwelkom voelen omdat je niet boven mag komen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha! :D

2. Bri

Bri Niet meer actief

Toen we net in ons nieuwe huis woonden, hebben we echt iedereen die op bezoek kwam een uitgebreide rondleiding gegeven. Als je ergens net woont vind ik het raar (en misschien wel een beetje ongastvrij) als je je bezoek niet de bovenverdiepingen laat zien.
    Verder mag van mij iedereen die door zoonlief wordt uitgenodigd naar zijn kamer met hem meelopen.

Ik vind het wel raar als mensen zomaar naar boven gaan terwijl ze er niets te zoeken hebben; het toilet boven beschouw ik bijvoorbeeld echt als ons toilet, het bezoek gaat maar beneden. (behalve als we een feestje hebben met héél veel bezoek, dan zeg ik ze dat ze ook wel boven mogen als ik zie dat ze op elkaar moeten wachten.)

Als iemand vraagt of ze boven iets mogen bekijken, mag dat in principe altijd (het dakterras, de kinderkamer, onze verbouwplannen). We hebben alleen één keer gehad dat een zakelijke bezoeker in het kantoor beneden, vroeg of ze het huis mocht zien. Daar hebben we wel nee op gezegd, de rest van het huis is privé en daar hoefde zij niet te komen.

M'n schoonmoeder komt overal; als zij op bezoek is of komt oppassen, wil ze altijd iets voor ons doen. Strijken, was opvouwen, badkamer soppen. Dat mag!

3. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Ik vind jou echt niet ongastvrij hoor...
    Ongastvrij vindt ik pas als je bij iemand voor de deur staat, en die zegt kan je over een uur terug komen want we zijn aan het eten...daar heb ik een hekel aan...want bij ons mag altijd iemand komen en ik kook nooit precies dus er is altijd eten...

maar even om terug op jou punt te komen: Boven.
    Als wij bv net een kamer opnieuwe ingericht hebben of wat dan ook dan kan ik het bv aan mijn moeder ofzo laten zien maar thats it.
    Mijn neefjes en nichtjes spelen dan wel boven in de kamers met de kids maar voor de rest nee man.
    En mijn slaapkamer al helemaal niet...dat is privacy is ons domein.
    Mijn buurvrouw die al 9 jaar bij mij over de vloer komt kent het hele hius maar behalve boven...waarom ik bedoel wat heb je daar te zoeken ja toch...

Ik denk dat jij al gastvrijer bent dan de gemiddelde Nederlander (die over het algemeen niet zo gastvrij zijn)

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    hier mag iedereen die dat wil naar boven. Maar eigenlijk gaat er nooit iemand zonder reden naar boven. Het is of om bv een nieuwe kamer te bekijken, wat kleding uit mijn kast te halen (vaak mijn vriendinnen) te strijken (mijn moeder haha) iets op te zoeken op de pc (mijn broertje)
    Ik zou niet weten waarom mensen de behoefte hebben "zomaar" even naar boven te gaan zonder doel?

O ja, mijn kraamvisite kwam ook boven trouwens om de simpele reden dat ik de eerste 10 dagen niet uit bed kon

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Iedereen mag van mij wel bij ons naar boven, maar ik zou het niet fijn vinden als ze onze hele slaapkamer flink onder de loep nemen.
    Maar iedereen die bij ons thuis welkom is die vertrouw ik en dan ga ik ervan uit dat zij niet in mijn slaapkamer rond zullen neuzen als ze er niets te zoeken hebben. Maar ze mogen best even boven kijken hoor, ik zou niet weten waarom niet.
    Er blijven hier vaak genoeg vrienden of familie logeren en ook onze zoon speelt regelmatig boven op zijn kamer met zijn neefjes/nichtjes.

Dat mensen absoluut niet boven mogen komen, ook niet om de kinderkamers te bekijken, vind ik wel een beetje vreemd. Niet zozeer ongastvrij hoor, maar wel vreemd. Ik bedoel, dan ben je er toch sowieso ook zelf bij?

Wat ik wel doe is onze slaapkamerdeur en de deur van ons kantoor op slot als de oppas er is. Niet omdat ik haar niet vertrouw, maar gewoon omdat daar veel persoonlijke en waardevolle spullen liggen en ik gewoon geen enkel risico wil nemen.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    geef je groot gelijk! hier mag ook niemand boven komen. ik vind het een prive gebied van het gezin waar anderen niks te zoeken hebben. wij hebben pas de kamer van zoonlief veranderd en iedereen wilde graag even zijn kamertje bekijken... ehhh ja tja liever niet (was ook mega bende op onze kamer maargoed ze wilden naar zijn kamertje) nou vooruit dan maar. dus ik mee lopen met vriendin mee, andere vriendin kwam ook even spieken en voor ik het wist stonden we met 8man boven.... ja dat was dus niet de bedoeling he mensen. en iedereen weet hier dat we niemand boven willen hebben maar daar zitten ze altijd over te grappen.

kheb wel vaker dat ik niet serieus genomen word hoor. zowel met niemand boven willen hebben (vinden ze onzin) als dat ik mijn verjaardag écht níet wil vieren en er dan toch eigewijze mensen komen zovan 'verrassing!' .... zucht :x

7. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    nou lieverr niet ten eerste t is nu een zootje hihih en vind t ook een beetje prive mag toch wel in je eigen huis.
    Wel bijv mn moeder en schoonmoeder en schoonzus etc om kleertjes te kijken als ik weer eens een nieuwe garderobe heb hahaha of met de nieuwe baby en kinderkamers maar verder niet onze eigen kamer eigenlijk nooit vind t niet zo nodig

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hier mag iedereen gewoon naar boven lopen, maakt mij niks uit.
    Ben trots op hoe mn huis eruit ziet.
    Maar niemand vindt het blijkbaar interessant om hier boven te zijn haha.

Mensen die zeggen zich niet welkom te voelen, omdat ze niet te pas en te onpas naar boven mogen, die voelen zich uberhaupt niet welkom, al zouden ze wel naar boven mogen!
    Dus probeer het naast je neer te leggen.
    Zulke mensen hebben altijd wel wat te zeuren.

9. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    wat raar dat mensen het al ongastvrij vinden als je niet boven mag komen??
    ik vind het totaal niet vreemd, zeker niet omdat mensen met kindjes wel boven hun kinderen te slapen mogen leggen!
    ik zou zeggen, dit ligt echt aan die andere mensen en niet aan jou!

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik vind je gewoon gastvrij hoor, waarom willen anderen naar boven toe als ze er niks te zoeken hebben?
    Nieuwschierig ofzo haha.
    Dan ben ik helemaaaaaaal niet gastvrij lol, Jayden ligt vaak te slapen boven als er visite is, dus dan heb ik helemaal dat er niemand naar boven gaat.
    Ja als het stil en rustig gebeurd maar dat gebeurd nooit, dus nee hier komt ook niemand boven.
    Zou ook niet weten waarom ze boven moeten komen..

Deel Deze Pagina