Slikken van vitamine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door klavertje44, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Nooit heb ik problemen gehad met het slikken van pillen maar nu ga ik steeds bijna over mijn nek! Maar er zit foliumzuur in en dat moet ik natuurlijk wel slikken. Ik slik de puur mama van VSM.

Wie weet er misschien een kleinere pil? Of een andere tip?

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Fem Natal van Gravitamon ofzo zijn ook kleine tabletjes..die heb ik zelf en bevalt er goed! :D

3. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Etos foliumzuur is echt mini

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze huisarts vind al die vitaminepillen slikken maar onzin.
    Hij zegt: als je normaal gevarieerd en gezond eet, zijn alle vitamines gewoon onnodig.
    En de tijd van foliumzuur ben je nu al voorbij. Dat moet je tot twee maand doen, en daarna heeft het (volgens mijn internist) geen enkele zin meer, omdat dan het ruggenmergje zich al gevormd heeft.

Maarja... zelf heb ik er geen verstand van hoor.
    Maar ik slik dus niets.

5. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    maar ze slikt puur mama van vsm dat is geloof ik meer dan alleen foliumzuur, allerlei andere vitamines.dus die moet je ook na de 2 maanden nog blijven nemen

ik slik femnatal van davitamon, en dat blijf ik heel mn zwangerschap doen, zit ook alles in ;)

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Mijn gyn zei dat het maar hoefde tm de 9e week. Als je over je nek gaat kan ik je femnatal van davitamon niet aanraden. Daar zit een hele vieze nasmaak aan.

7. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik slik ze omdat ik niet genoeg varieer met mijn eten. Normaal ben ik gek op fruit maar als ik er nu al aan denk word ik helemaal naar. Daarom slik ik die vitamines.

Maar ik wist niet dat ik geen foliumzuur meer nodig had! Weer wat geleerd.

Ik ga die van Gravitamon proberen, die had ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook. Helemaal vergeten! Die zijn idd een stuk kleiner. Bedankt!

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik slik de tabletten voor zwangere vrouwen van de DA, die zijn vrij groot maar heb er geen moeite mee

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hahah oeps :oops: ja femnatal is van Davitamon en van Gravitamon.

Nou ja mijn VK vond het in ieder geval niet onzinnig om extra vitamines voor zwangeren te slikken. Je moet namelijk wel heeeel gezon eten wil je alles binnenkrijgen. En als je moe en misselijk bent heb je niet altijd de puf om zo gezond te eten of het binnen te houden ;)

T kan in ieder geval geen kwaad! :D

10. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    Hoi

ik slik de multivitamine van etos zwanger zijn daar zit ook foliumzuur in.
    ze zijn vrij groot maar wel makkelijk door te slikken ik word er alleen zo misselijk van.
    kort nadat ik die multivitamine heb ingeslikt ga ik boeren en dan word ik misselijk van de smaak die meekomt! niet echt lekker.
    welke raden jullie aan
    ik hoor veel goede dingen over Puur mama van VSM .

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

VSM daar heb ik geen ervaring mee..maar ik vind Fem Natal van Davitamon goed. Zijn niet groot en ik proef geen nare smaak :D

Succes!

12. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Hoi,

Ook ik slik Fem Natal van Davitamon. De pillen zijn niet zo heel erg groot en er zit vind ik geen nare bijsmaak aan.

Gr. Yvette

13. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Ja het gaat erom dat ik opeens geen grote dingen door mijn keel krijg, dan ga ik helemaal kokken en komt mijn eten omhoog!

Maar ik probeer wel het potje op te maken.....

Aan die van VSM zit trouwens wel een super nare smaak aan als je hem niet weg krijgt. Zo'n smaak als dat het ruikt in het potje. Snappen jullie me nog? Zo smerig!

14. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik heb de hele zwangerschap bijna geen vitaminepreparaten gebruikt. Maar ik merk wel dat ik fitter ben als ik een ijzertabletje genomen heb. In de laatste maanden is ijzer belangrijker dan foliumzuur!
    Ik denk zelf ook dat de natuur best weet hoe het een kind moet groot brengen zonder vitamine-preparaten. Ik eet gevarieerd en gezond en soms wat vet en dat werkt verder prima hier. Heel gezonde zwangerschap zonder al dat vitamine-gefreubel! :)

15. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Ik slik etos zwanger zijn. 1 nadeel ze hebben een hele goore nasmaak! Misschien moet ik maar wat anders gaan proberen....

Deel Deze Pagina