iets rustgevends

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 30 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben een eerste klas stress kip met tijden en ik ga nu weer een periode in wat me veel stress zal gaan leveren en het onrustige zit al weer goed in me lijf.
    Ik weet dat het niet goed is voor je kindje en vroeg me daarom af of er iets is wat je wel mag gebruiken tijdens je zwangerschap oim wat meer rust in je lijf te krijgen.

Joga enz dat is niets voor me ik heb het al vaak geprobeert maar kan echt de consentratie er niet voor vinden.

Wie weet er iets ?

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Gebruiken kwa pillen eigen niks.
    Ik heb dit gevraagd bij de psycholoog toen het niet lekker ging, maar hij zei, liever niks.

neem liever de tijd voor je zelf, lekker badderen, even liggen, boek lezen enz.

groetjes

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik ben ook nogal stressie. Ik gebruik Valdispert van de drogist, maar je moet wel eerst even overleggen met je HA of VK of je het mag nemen.

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Er zijn ook verschillende etherische olietjes die je kan gebruiken in bad of in een brandertje die rustgevend heten te zijn... Of Bach Bloesem therapie proberen. Als je naar een natuurdrogist gaat, kunnen die je in elk geval vertellen wat je veilig kan gebruiken tijdens zwangerschap...

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Als iemand nog meer tips heeft om te ontspannen hoor ik ze ook graag!

Wil niets gebruiken (slik liever helemaal niets)
    Maar heb zo vaak stress om van alles, dat ik hier ongeveer met een constante harde buik rondloop.

Douchen helpt niet, daar krijg ik juist een harde buik van, een kruik ook niet, want dan krijg ik protest van binnen...

(sorry fleur, dat ik een vraag stel in je topic)

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    heb het eens over met je VK want die weten precies wat JIJ wel en niet mag hebben

miss een rustgevende thee ofzo?
    zorg voor genoeg ontspanning een badje massage van je mannetje :D
    alles beter dan pilletjes ;)
    succes

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zou het ook met je vk overleggen en niet zomaar iets gaan proberen.
    Zij zullen dit vaker meemaken en je vast wel wat goede tips kunnen geven.
    Succes!
    Elmo

8. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Valeriaan is een natuurlijke rustgever je kunt dat gewoon bij de drogist kopen en het mag gebruikt worden tijdens zwangerschap/ borstvoeding.

Ik heb dat ooit gekocht om tijdens mijn rij examen te gebruiken hielp echt vond ik... was zo relaxed 8) hihi

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Pillen zou ik nooit nemen als ik jou was.
    Zou het meer zoeken in rust in jezelf. Niet dat ik zelf nu zo'n rustig persoontje ben hoor. Ik maak me ook nogal gauw druk om van alles en nog wat.
    Wat bij mij wel helpt:
    Bij ons op zwangerschapgym doen we ontspanningsoefeningen. Moet erbij zeggen dat die heel fijn zijn. Lekker loom word je ervan.
    Verder kun je een boek lezen die je al eens hebt gelezen, het liefst eentje die niet spannend is, anders helpt het nog niet. ;)
    Kijken naar een film die je al es gezien hebt en dan ook niet een spannende, maar misschien een leuke romantische film ofzo. Of wat luisteren naar CD's, zoals Babylief, dromerige muziek voor de baby straks. Kan hij/zij meteen alvast aan de melodieën wennen!

Succes ermee!

10. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Het klinkt misschien heel stom, maar weet je wat bij mij goed werkt als ik in de stress dreig te schieten?
    Ik ga gewoon iets compleet raars doen. Nou ja.. raar.. voor mij is dat niet raar want zo heb ik dat altijd al opgelost. Maar het moet iets zijn dat je normaal niet zo snel doet!

Ik ga bijv. 's avonds laat nog even naar de speeltuin om te schommelen. Heerlijk! Neem een vriendin mee en klaar :) En onderweg nog even ouderwets belletje rinkelen bij mensen die je niet aardig vind :oops:
    Een hinkelbaan hebben we ook al eens getekend, en toen zijn we gaan hinkelen! Even terug naar je jeugd hihi... Gewoon even uit de sleur van alle dag, maakt niet uit wat je doet, als het maar iets is wat je normaal nooit zou doen als weldenkend volwassen persoon *ahum*.. Het gaat zich erom dat je de onrust kwijt raakt die stress met zich mee brengt. Al is het door te gaan jodelen op het dak van je huis bij wijze van spreke.
    Daarna een warm rustgevend bad en je voelt je een ander mens.

En soms doe ik ook wel eens de kopjestruc. Ik neem een oud kopje. Die hou ik dan met 2 handen vast en daar stop ik allll mijn stress/woede/frustratie in (vergt wat mentale consentratie). En als ik het gevoel heb dat ik alles vanuit mijn hoofd in het kopje het laten stromen, dan gooi ik het kopje kapot!
    Misschien slaat het nergens op, maar ooohhh wat kan dat opluchten!

Nu weet ik dat ik dit bij meer mensen dan mezelf werkt, maar het blijft natuurlijk de vraag of het bij jou ook zal werken en natuurlijk of je een persoon bent die zoiets ook zou doen. Dat is voor iedereen anders. Ik hoop iig. dat je de stressige periode goed door komt!

11. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ik zou toch eens kijken naar wat ontspanningsoefeningen,het lukte mij ook niet in het begin maar het is ook iets wat je echt moet leren.In het begin kon ik me ook totaal niet concentreren maar als je even volhoudt werkt het echt.And believe me i was stressed :) (lees zwaar overspannen)

Ik probeer me ook bewust te worden van spanning in mijn lijf,vaak moet je je gewoon even bewust worden van je stress en daar direct op reageren. Daardoor voorkom je het en dat is altijd beter.

Succes ermee :)

Deel Deze Pagina