'Je pincode of je baby'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door roses, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

wat een stelletje tuig!
    totdat ze zelf later een kind hebben en het bij hun gebeurd.. pffff... ongelovelijk dit!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hoe laf kan je zijn, een beetje een buggy omtrappen met een kind erin en een moeder bedreigen haar kind mee te nemen? Kl#*tzakken, ik hoop dat ze opgepakt worden en een flinke straf krijgen.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Het is toch te zot voor woorden welke idoot gooit er nu een kind in een kinderwagen om (en dan heb ik het nog niet eens over de beroving.)

Nou van mij mogen ze ze oppakken en op een eilandje drukken met een mooie band om hun enkel die, zodra ze ook maar een meter van het eilandje wegzwemmen, explodeerd.

Groetjes Anita

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hey hey

jeetje dit is toch niet te geloven hoe zielig kan je zijn voor een paar euro misschien een kindje voor de rest van haar leven verminken of erger inderdaad zijn de nederlandse straffen veel te matig

even offtopic wat mij altijd opvalt is dat er altijd gesproken word over of een negroide man, of een dader van turkse/marokaanse afkomst of een blanke dus als je eens goed oplet zul je zien dat er net zoveveel blanke genoemt worden echter valt dat woordje niet zoveel op als er een afkomst bij noemen maar de blanke valt gewoon onder nederlander

vind het jammer om te zien dat er direct word gesproken over dat soort volk of dat soort mensen dit doet de mensen die wél goed doen tekort misschien wat positieve aandacht geven wil ook wel eens helpen en ook met marokaanse jongeren valt te praten zolang je jezelf maar niet als meerdere gaat zien wat meestal het probleem is respect komt van beide kanten en begint bij jezelf en dat word nogal eens vergeten als het om marokanen gaat

groetjes nathalie ;)

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Het is niet helemaal waar wat je zegt. Statistisch zijn wel degelijk allochtone jongeren eerder dader dan autochtone jongeren. Maar dat heeft meerdere oorzaken. En aan deze oorzaken zou in mijn ogen meer aandacht besteedt moeten worden. We hebben laatst een interessante discussie tijdens het vak interculturele pedagogiek gehad. Daarin gaf een Marokkaans meisje ook aan dat het erg moeilijk is om enerzijds te voldoen aan de verwachting van de gemiddelde Nederlander (wie kent die uitspraken niet? Zoals: 'Ze' moeten zich gewoon aanpassen, 'ze' leven toch in Nederland? Weg met het hoofddoekje dus! En al dat soort kortzichtige denkbeelden waar allochtonen steeds tegen moeten vechten) en anderzijds aan de verwachting van de familie. Want ouders van allochtone jongeren dwingen hun kinderen vaak toch zich te houden aan de cultuur en het geloof van afkomst. Dat kan voor een enorme identiteitscrisis leiden, wat één van de specifieke risicofactoren is waardoor allochtonen sneller de fout in zullen gaan. Uiteraard zijn er talloze andere risicofactoren van toepassing waardoor allochtonen sneller de fout in zullen gaan, maar als je daar meer over wil lezen kun je het best het boek 'interculturele pedagogiek' van Lotty Eldering eens bestellen in de bibliotheek. Wat ik hiermee wil aangeven is dat het niet zomaar van nature slechtgeboren jongeren zijn die maar gewoon slechte dingen doen. Psychische hulp zou in mijn ogen toch een beter alternatief zijn dan 'terugsturen'...

Overigens vind ik het een hele nare ervaring voor deze vrouw. Wat zullen zij en haar dochtertje geschrokken zijn, zeg! Wat rot dat niet iedereen zijn handen thuis kan houden en een ander lekker met rust kan laten. Getsie!

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Gadverdamme wat een k*t wereld leven we soms in!

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat Eiland was er al...Australie hete het ;) :)

Dat vind ik altijd zo'n nare zin... Maar dat kan ook komen door dat dat mn depressive gedachten altijd n tikkie triggert.

Verder vind ik het goed als het beestje bij de naam genoemt mag worden.
    Maar weer minder als we allen die op t beestje lijken over dezelfde kam scheren. ook al wijzen statistieken er wel naar.
    En als je dit soort dingen vaak genoeg hoort is t niet vreemd dat sommigen dan meteen in de verdediging schieten ipv van zich te distantieren van die beestjes.. Als je begrijpt wat ik bedoel ;)

En deze gasten moeten ze eens heel harthandig op pakken. 24 vast houden, een taakstraf geven en er verder heeeel veel thee mee drinken!

Tja ben wel op en top nederlander heh... :)

nah ik denk dat ik t wel eens ben met de meeste reacties omtrend wat er met dit soort tuig moet gebeuren... Gaan al ver als ze iemand op die manier spullen afhandig maken. Maar als ze de spullen dan hebben toch nog ff t kindje omgooien...wat ben je dan voor vent?!

8. Aura

Aura Niet meer actief

Is dan echt gewoon niks meer heilig?
    T zou je maar gebeuren met je kind bij je.....

Ben het ook met de meeste eens hier, en nederland moet eens echt achter de oren gaan krabben en zien dat deze aanpak dus niet werkt....taakstrafje hier taakstrafje daar. Ben het volkomen eens met Nikita...heb ook vand ie onderzoeksuitslagen gelezen...alleen met je laatste zin kan ik het toch niet helemaal eens zijn.

Hoop dat deze vrouw het trauma kan verwerken en dat ze die schoften pakken.

9. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Voor iedereen die een misdrijft pleegt.

10. Las net op teletekst dat de vrouw in kwestie het allemaal verzonnen blijkt te hebben! :confused:

11. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Echt waar?!? Levenloos! Waarom zou iemand zoiets verzinnen?

12. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0

13. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
  14. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    noujaaa zegg..

Stuur haar maar naar dat eilandje dan! gestoord man

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik hier ook lichtelijk rekening mee heb gehouden? Vond het al zo'n 'groot' verhaal, mes op de keel en kind omgegooid op klaarlichte dag vanwege je pincode. Kan natuurlijk gebeuren, maar toch.. :rolleyes:
    En weet je wat nu zo jammer is.. Dat die vermoedelijk Turkse of Marokkaanse dader, die dus nooit bestaan heeft, wel gewoon blijft bestaan in de gedachten van sommige mensen. En niet iedereen zal meekrijgen dat het allemaal verzonnen was.

16. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Dat is idd één ding wat zeker is. Dus de vooroordelen zullen ook blijven. Jammer dat het niet op de voorpagina staat van alle kranten dat het verzonnen is.

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wilde t net posten ja.
    Jezus mina zeg...komt er eentje aandacht te kort ofzo?
    Wat n ontiegelijke *pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep!*
    Wat zou hier nou weer achter zitten?
    Zoiets verzin je toch niet omdat je je verveelt ofzo?

18. Writer

Writer Niet meer actief

die heeft waarschijnlijk hekel aan buitenlandse dus dacht laat ik maar een leuke verhaal vertellen over ze , pffff nee tuurlijk is ze ook geestelijk ziek maar dan verzin je nog welke huidskleur jongeren dat deden vind ik maar apart :rolleyes:

19. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Vrouwtje enkeltje Pieter Baan Centrum geven...

20. mach86

mach86 Actief lid

Zucht.. Blanken.. ze doen ook alles om in de media te komen ;) :D

(off-topic: nog even over die statistieken, hoe weet je dat dat de statistieken zijn? heb je dat ergens gehoord? of weet je ook echt de bronvermelding?

Ik vraag het me af, omdat mensen soms maar gewoon naroepen wat ze ergens gehoord hebben. )

Deel Deze Pagina