En zo zie je maar weer dat de hele discussie over allochtonen weer opgelaaid is... een storm in een glas water... Die vrouw is niet goed wijs... hoe verzin je zoiets?
Heb al een boek genoemd waar statistieken in genoemd worden, namelijk Interculturele Pedagogiek van Lotty Eldering. Daarnaast volg ik de studie pedagogiek en hebben we net de vakken over interculturele problematiek achter de rug. Allochtonen hebben buiten de algemene risicofactoren waar ook autochtonen mee te maken hebben ook te maken met specifieke risicofactoren. Denk aan acculturatie etc. Dat maakt dat er bij een allochtone dader vaak een heel scala aan emotionele redenen achter schuil gaan. Vandaar dat ik niet zo goed tegen een wijzend vingertje kan dat zegt: Het zijn altijd de turken en marokkanen... Zo simpel ligt dat helemaal niet. Buiten het feit dat dit een interessant gesprek zou kunnen worden gaat het dus helemaal nergens over want dat mens heeft het allemaal verzonnen! Waarom, vraag ik me af...
Sorry, had ik te snel gelezen, het ging ook niet specifiek over jouw post. Ik vind het ook vervelend dat mensen altijd maar met hun vingers wijzen. Zonder verder te kijken dan hun neus lang is, de wereld zit gewoon niet zo zwart-wit in elkaar. Ik ben ook wel benieuwd naar de beweegredenen van die vrouw.. Waarom doet ze zoiets? Zou het nou echt kwaadwillendheid zijn? of is ze gewoon ziek? (of beide)
ik denk dat ze gewoon ziek in dr hoofd is, aandacht tekort... zielig figuur en dan nog wel over de rug van haar eigen kind.. en dan al die racistische opmerkingen hier te lezen van sommigen... dan schaam je je ook wel voor jezelf neem ik aan
oeff ben ik blij dat ik altijd me 2 rottie's of vriend bij me heb.... brrr kreeg gewoon kippevel van dit bericht....