"Silber ziet twee enorme voordelen aan zijn wereldprimeur. "Een jonge baarmoeder kan op elk gekozen moment ingeplant worden en zal zo de vruchtbaarheid verlengen en de menopauze uitstellen. Heel wat vrouwen willen voor carrièreredenen hun zwangerschap uitstellen. Als ze dan toch kinderen willen op latere leeftijd, zijn ze vaak onvruchtbaar. Nu wordt het mogelijk én sociaal aanvaardbaar om een gezonde baarmoeder te laten invriezen om die dan later te gebruiken." Tsjongejonge, waar gaan we heen met z'n allen... de natuur heeft dit niet voor niets zo bedoeld dat je na je veertigste in de menopauze kunt komen. Want anders krijgen vrouwen op hun 80ste straks nog kinderen.... Niet echt leuk voor de kinderen.. En waar willen ze de gezonde "jonge" baarmoeders vandaan halen? Ze willen dus infeite de baarmoeder bij de twintigers eruit halen om ze (als ze besluiten dan toch kinderen te willen) daarna met hun veertigste er weer in te planteren. Sorry, dit gaat mij een beetje te ver.. ( en ik bedoel dit niet negatief jegens de vrouwen die op hun 40ste moeder worden hoor! het gaat mij om de ingreep)
brrrr krijg er rillingen van, baarmoeder eruit, in laten vriezen, na 20 jaar opnieuw erin laten zetten. pffff wat een werk en onnodige operatie allemaal, waar uiteraard ook weer risico's aan zijn verbonden
Weet je, het lijkt wel alsof mensen geen keuzes meer kunnen maken. Want dan moeten ze daar de consequenties van accepteren.
mensen kunnen heel moeilijk leven en laten leven... en dingen accepteren zoals ze zijn, dus dat je niet meerals je 50 een kindje op wereld kunt zetten. arme kindjes
dat geld kunnen ze in de gezondheidszorg voor vele andere betere nuttigere dingen besteden vind het ronduit belachelijk!
Mmmm mijn stuit ook altijd dat omwille van carriere tegen de borst. Ik ben zelf 36 en me zeer bewust van de tik-tak in mijn lijf. Ik was de eerste 33 jaar van mijn leven single. En als het ons niet meer gegeven is dan so be it. Ik kan me niets voorstellen bij zo'n transplant
Ik vind t een beetje raar stuk. Een vrouw heeft de eierstok van haar jongere zus gekregen. Met dus de eicellen van haar zus! Ze is dus zwanger geworden met een eicel van haar zus. Dan had haar zus beter een eicelpunctie kunnen laten doen en de bevruchte eicellen mbv ivf laten bewerken en terugplaatsen. Beetje zonde van de twee heftige buikoperaties bij de 2 zussen, als je t mij vraagt. Maar goed, alles voor de wetenschap :s Dan het volgende: "Silber gaat zelfs een stap verder en ziet in de transplantatie van baarmoeders die een voorraad eicellen bevatten de oplossing voor een werelwijd onvruchtbaarheidsprobleem". Baarmoeders die een voorraad eicellen bevatten? Baarmoeders bevatten geen eicellen, bedoelen ze hier eierstokken? Of begrijpt de schrijver van t stuk het verschil tussen baarmoeders en eierstokken niet? "Een bijkomend voordeel is dat een IVF-operatie niet nodig is, een gezond seksleven volstaat". Sorry hoor, maar een IVF-'operatie' lijkt mij toch minder belastend, dan een buikoperatie (incl risico's en slagingspercentage) om een eierstok te implanteren! Maar ik heb geen IVF ondergaan, dus kan hier niet helemaal over oordelen..
Ik denk dat je de verhalen van het laatste nieuws met een hele dikke korrel zout moet nemen...is echt een sensatiekrant! Valt op dat die krant àltijd zo van die absurde, ongeloofwaardige verhalen heeft hè...
Nou en toch moet ik zeggen wanneer dit echt mogelijk is zou ik het meteen doen voor mijn zus hoor! Die was met 32 jaar al in de overgang. En als ik er dan voor kon zorgen dat zij hierdoor een kindje kan krijgen meteen..