Je snoep of je leven...

Discussie in 'De lounge' gestart door Romy1979, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Halloween wordt hier niet gevierd. Ik vind het heel leuk, maar dit jaar zullen er niet veel mensen (zeker geen kinderen!) op straat komen na de moord op een bejaarde man vorige week..

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.317
    113
    Gelderland
    Mijn collega haalde vandaag al snoep en zei al dat er vanavond vast kindjes aan de deur zouden komen. Hier nog helemaal niks aan de deur gehad;) ook niks in huis gehaald:)

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb net ook halloween gelopen met de kinderen. Allemaal flink verkleed, helemaal leuk.

4. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Ik heb de bel uitgezet :) heb namelijk ook niet veel in huis.
    Ik hoor wel veel gillende kinderen in de buurt.

Geen idee of sint maarten hier ook gevierd wordt!

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Heb jij even geluk :D

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier hadden ze het vooraf met een flyer aangekondigd in de wijk. Ongeveer 30 kindjes tussen 19.00 en 20.00. Allemaal verkleed en liedje zingen. Het liedje eindigde met: "geef ons gauw een snoepje, dan gaan we van je stoepje" :D.

En een kaarsje bij de deur als we mee wilden doen.

Leuke traditie, ook voor onze dochter straks. Zelf opgegroeid met St. Maarten, maar dit is ook leuk.

7. misa

misa Niet meer actief

Hier wel.. Maar al 2 of 3 jaar vergeten we het steeds. Met wat geluk hebben we wel iets in huis. Dit keer maar een koekje.. ;)

8. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Sint maarten altijd wat in huis ivm mijn verjaardag halloween nog nooit gezien hier tot vandaag bij me moeder.allemaal kindjes verkleed en schreeuwen snoep of je leven! Wel leuk om te zen

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.317
    113
    Gelderland
    Jazeker :D

10. Yelice

Yelice Niet meer actief

Hier doen ze blijkbaar ook aan Halloween en heb dus ook 5 spoken teleur moeten stellen.
    Heb nu ook me bel uitgezet en het rolgordijn naar beneden gedaan.

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

nou gelukkig hier nog niks aan de deur geweest
    maar doe er ook niet aan mee
    helaas heb ook niks in huis haha:)

12. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Hier net ook kinderen aan de deur gehad... Nouja..

De bel ging, terwijl ik al een paar kinderen hoorden schreeuwen. Ik deed nog niet open maar dook snel de kast in om de pot me lolly's te pakken, beginnen ze hard met de brievenbus te klepperen :$ Weer aanbellen, weer klepperen en roepen of er iemand thuis is!:$

Ik heb me omgedraaid en ben met de snoeptrommel achter de pc gaan zitten. De brutaliteit zeg! Die kids ken ik wel, zijn al een jaartje of 12/13, dus die zouden echt wel beter moeten weten.

Bel gaat er af.

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Her stond net het buurmeisje met vriendinnetje aan de deur. Was even vergeten dat het halloween was en dat ze dan aan de deur kunnen komen. Is nooit eerder voorgekomen hier, dus was even verrast. Heb kinderrozijntjes gegeven, meer had ik niet. Buurmeisje is 13 :). Nou ja beter iets dan niets. Hopelijk dat dit ook het laatste was voor de avond. Hier wordt met St. Maarten niks gedaan.

14. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij ons lopen ze nu ook rond, maar iedereen in de wijk heeft een flyer gehad en als ze mogen aanbellen moet je die flyer voor het raam hangen. Goede oplossing vind ik.
    Sint maarten is hier in mijn omgeving (in de buurt van rotterdam) nog nooit gevierd.

15. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    HAHAHAHA oo ik zie je er staan..

*schiet op*
    *opschieten*
    *ik heb het koud, bijna klaar*
    'Mooi'
    *hier vast wat snoep*

16. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Met sint maarten hangt er hier een briefje aan de deur dat wij daar niet aan mee doen.

Als er dan toch nog mensen zijn die aanbellen dan hebben ze pech want ik geef niets en ga ook die liedjes niet aanhoren.

Heb niets met dat feest.

17. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Da's wel een goeie! Maar is dus eigenlijk afhankelijk hoe actief een buurtvereniging is dan. Nou ja kan altijd zelf natuurli ook altijd nog een papiertje ophangen dat ze niet mogen aanbellen :D

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Met Halloween en st Maarten heb ik nooit wat in huis, dat wordt hier niet echt gelopen, alleen met foekepotten, dan heb ik wel snoep, want dan komen ze in grote groepen zingen aan de deur ;)

19. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Bedankt voor de waarschuwing :D had hier nooit meer aan gedacht. Hoorde net al wat kinderen en ineens gaat de bel. Deur maar niet open gedaan want ik heb nooit snoep in huis :D

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Halloween en Sint Maarten (ter ere waarvan is dat eigenlijk :)...vast van St. Maarten...DUH...maar wie of wat was dat?) wordt hier niet gevierd. Best jammer eigenlijk, want het lijkt me best een leuke traditie voor als de kindjes wat ouder zouden zijn...

Deel Deze Pagina