Halloween !. Habbaa gaaaaf ! ... Ik was van te voren op de hoogste gesteld.. Mijn oppaskindje van 11 Liep mee... 20 van die griezels aan de deur !!!! Hahah vond het geweldig
Halloween wordt hier in het midden van Duitsland niet echt gevierd. In het zuiden met die Amerikaanse kazernes leeft het veel meer. Sint Maarten wordt hier wel goed gevierd. Met snoep en lampionoptocht. Dit jaar zijn wij niet thuis met Sint Maarten omdat we in de lampionoptocht van Kindergarten meelopen.
Hier wordt geen Halloween gevierd, maar wel Sint Maarten. Als je mee doet laat je het licht in de hal aan, dan weten ze dat ze bij jou iets lekkers kunnen krijgen. En als het licht daar uit is, wordt er niet of nauwelijks aangebeld (altijd wel een paar mensen die het niet doorhebben). Vorig jaar hebben we zeker meer dan 50 kinderen aan de deur gehad, verwacht voor dit jaar net zoiets. Hebben al flink wat snoep in huis gehaald
Hier idd ook geen kindjes aan de deur gehad. Al heb ik hier (lees: NoordDuitslan) wel altijd "ruzie" met de datum, want ieder Landkreis/Gemeente heeft zn eigen datum, de ene de 10e en de andere de 11e. Dit jaar valt de 11e op zondag, dus ik verwacht dat de kinders gewoon op zaterdagavond voorbijkomen. Weet allen nog niet wat ik met de oudste ga doen... ze is nu 3,5 en gaat vrijdags op de KiGa een rondje doen (door de klassen van de Grundschule) maar misschien dat de buurmeisjes haar een klein stukje willen meenemen. Maar dat herinnert me er dus wel aan, dat ik nog helemaal niets in huis heb qua SintMaarten.