Ik zal even vertellen wat er de afgelopen dagen is gebeurd. Afgelopen maandag 22 februari ben ik ongesteld geworden daarvoor ook al wat bloed alleen bij afvegen echt minimaal dus was een voorbode. Maandag verloor ik nog niet heel veel bloed ook alleen bij afvegen dinsdag ochtend 23 februari had ik bij mijn eerste toilet bezoek bijna niks maar tweede toilet bezoek wel. Heb toen tampon ingedaan ik had smiddags erg veel buikkrampen. Tampon gewisseld en zat een bloedprop bij daarna waren krampen weg. Tijdje later weer tampon verschoond en was weer heel weinig en woensdag was het bloedverlies al weer over. Omdat ik zo weinig bloedverlies had toch voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan deze was negatief en die heb ik gedaan afgelopen vrijdag. Vrijdag avond voelde ik iets lopen in mijn onderbroek ik ging naar het toilet en het was yoghurtachtige uitvloeiing (wat ik normaal heb tegen dat ik mijn eisprong heb) dus ik gelijk voor de zekerheid ovulatietesten gehaald en ben vrijdag avond begonnen met testen. De testen waren niet positief maar donkerder dan dat ik gewend ben. Zojuist weer een test gedaan en tot mijn verbazing is die positief (6 dagen na de eerste dag van mijn laatste nod) mijn urine vond ik erg troebel en een beetje wittig net of er veel uitvloeiing bij zit maar gek genoeg voelt mijn vagina juist heel erg droog aan nu. Ook mijn borsten doen tot op de dag van vandaag nog steeds zeer wat normaal verdwijnt als mijn nod begint. Wie heeft dit ook wel eens gehad? Een zwangerschap lijkt me zeer onwaarschijnlijk en ga daar ook zeker niet vanuit maar wat is het dan wel? En kan het zo kort na nod al een eisprong? Ik kan er op het internet niks over vinden. Uiteraard blijf ik voorlopig wel even door testen met ovulatietesten. Ik had mijn vorige positieve ovulatietest op 7 februari en op 8 februari heb ik mijn eisprong gevoeld dus het kan ook niet dat mijn vorige eisprong later is geweest of hij moet toch later gesprongen zijn maar dat weet ik niet omdat ik na 7 februari niet heb door getest. Sorry voor deze lange uitleg.
Ja die knalt even donker als de test streep. Jij bedoelt dat die vorige ronde toch niet gesprongen is en dat ie daarom nu zo vroeg is?
Dat kan prima hoor. Er zijn mensen met een korte cyclus die hun eisprong dus ook altijd vroeg in de cyclus hebben. Bij een cyclus van 22 dagen kan je eisprong bijvoorbeeld al plaatsvinden vanaf dag 4 tot en met dag 12 van je cyclus! Bij een cyclus van 24 dagen vanaf dag 6 tot en met dag 14 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen. Dus ja, dat kan en is normaal.
Oké bedankt. We hebben al flink geklust haha.... ik heb nu ook steken in mijn linker zij en dat heb ik altijd na een positieve ovulatietest. Normaal zit ik op dag 12 ongeveer. Maar lees wel verhalen op internet dat je dan grote kans hebt dat je baarmoeder slijmvlies nog niet dik genoeg is.... dit is de eerste keer dat ik zo'n korte cyclus heb.