Je veiligheid op het internet

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 21 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

Manque Niet meer actief

Nope. Nadat je eenmaal alles heb geïnstalleerd (pasnummer, pers. gegevens etc.) en geactiveerd met een TAN-code, heb je daarna alleen nog maar een 5-cijferige PIN nodig.

2. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    iMoeder vindt dit leuk.
  3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb Rabo. Dan moet je eerst je apparaat veilig verklaren dmv een random reader code en je pinpas. Daarna kan je kleine bedragen overschrijven naar bekende rekeningen met alleen je pincode. Maar voor al het andere heb je je random reader en pinpas nodig.

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Is er niet een ietwat simpel boek wat niet enorm de diepte in gaat, voor mensen met minimale achtergrond kennis? Ik wil er op zich wel meer over leren. Maar zou niet weten waar ik moet beginnen.

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik ga trouwens in Februari een cursus doen op de Open Universiteit. Heb er nu al helemaal zin in.

Manque vindt dit leuk.
  6. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Vingerafdruk is sowieso minder veilig dan een code. Als je de kans hebt om te kiezen zou ik sowieso voor de code gaan.

Manque vindt dit leuk.
  7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

Maar wat ze ook kunnen is jouw email van je overnemen en dan je password veranderen. Dan kom jij er niet meer in en kunnen 1 voor 1 alle diensten, die gelinkt zijn aan dit adres (facebook, etc) helemaal overnemen.

Het gaat niet alleen om info van je inzien, het gaat erom dat ze jouw internetleven kunnen overnemen.

iMoeder en Manque vinden dit leuk.
  8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Oke, dat zou dan inderdaad vervelend zijn. Maar dan nog in mijn ogen niet echt een wereld ramp om eerlijk te zijn.

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik krijg de hele tijd een neppe google melding op mijn telefoon dat ik een telefoon gewonnen zou hebben. Komt dit doordat de pagina niet beveiligd is?

10. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Mmmm was me van een aantal dingen al wel bewust. Maar aan de hand van dit topic toch het eea aangepast.
    Maar nu wilde ik foto’s gaan bestellen en nou bedacht ik me ineens mmmmm wil ik dit wel... misschien sla ik door hoor. Maar vroeg me af hoe jullie hier tegen aan kijken en dit dan doen?

Deel Deze Pagina