Mijn ritueel: Een voetenbad met een lekker shower gelletje erin. Dan met een puimsteen eelt verwijderen. Dan heb ik zo'n elektrische pedicure setje en met het kleine puntige opzetstuk werk ik de nagel riemen bij. ook boven op het nagelbed even polijsten. Als de voeten goed droog zijn eerst een doorzichtig nagellakje erop en dan kleur naar keuze . Dan met een goede vochtinbrengende creme insmeren. Dan sokjes aan. ( voor nog beter effect doe het ritueel s'avonds en dan ook sokjes aan en dan naar bed kan de creme goed intrekken) Ik doe dit bijna elke week want ik heb echt een hekel aan vieze voetjes , kan er zo op af knappen. (helemaal bij mannen trouwens)
Oh dit ken ik, ik heb zoiets van een ander merk gebruikt... namelijk deze: Secret of Asian Beauty: [TONYMOLY] SHINY FOOT PEELING LIQUID Is op zich goed spul, alleen mijn eelt is niet helemaal weg dus. Kreeg er wel zachte voetjes voor terug na die vreselijke vervellingen..
haha ja inderdaad, zo zit ik er nu ook bij om 8 uur de voetjes wassen en dan binnen een paar dagen vellen aan mn voeten als ik de verpakking kan geloven
Ik ben zelf pedicure en werk met de producten van gehwol, maar het is wel erg belangrijk dat je je voeten smeert met de juiste creme voor de voeten, tevens ook dagelijks blijven doen zo af en toe heeft geen zin, Ik informeer wat de mensen doen voor ik behandel, iemand die een kantoorfunctie heeft kan je makkelijk nagenoeg al het eelt weghalen, maar iemand die hele dagen buiten loopt of een lopend beroep heeft zal me de keer erna smeken dat nooit meer te doen die loopt zijn hele voeten kapot zonder eelt het heeft natuurlijk ook nog een stukje nut. Ik hoop dat dit helpt, maar besef wel dat je al je eelt eraf haalt en nu dus ook veel sneller kans hebt op blaren en kapot lopen van de voeten. Ik ben zelf heel erg fan van de kloven crme van gehwol en ook mijn clienten, zijn veelal fan, heerlijk insmeren voor de tv en dan sokken aan en even in laten trekken, je hebt vervolgens heerlijke zachte voeten, de creme is echt heel erg dik en vet. Ook niet veel van nodig.
Ik heb ook een keer van die eeltsokjes gebruikt en ze werken wel. Duurde ongeveer 10 dagen en toen begon het met vervellen. Het nadeel was wel dat me voeten echt weken lang bleven vervellen.... Dus dames doe het niet zomers. Denk dat het nu nog net zou kunnen. Maar ik schrok er echt even van hoelang dat process door bleef gaan en ik had maar minimale eelt. Ik had echt voor jan joker gelopen met die ultra droge vervellende voeten als ik het zomers had gedaan.
Senta, dankjewel voor je reactie! Mijn pedicure wilde volgens mij idd sowieso niet alles weghalen omdat eelt ook nut heeft. Ik heb wel gewoon een kantoorbaan dus misschien toch eens rondkijken voor een pedicure die dat wel wil doen
Haha ja mijn voeten zagen eruit alsof ik een of andere enge ziekte had ofzo. De vellen hingen er echt aan Duurde ook best lang bij mij! Zeker wel een paar weken ook.
Nu wil het natuurlijk niet zeggen dat het verstandig is echt alles weg te halen, maar je kan natuurlijk wel het meest minimaal haalbare laten zitten, dit is wat ik meestal met de mensen bespreek en ze willen nu allemaal wat minder dan in de winter. Ik zou eens proberen erbij te smeren met een hele goede creme de pedicure kan je hier in adviseren, er zijn er genoeg en als je niet tevreden bent kan je altijd switchen zowel van pedicure als van creme. Ik snap trouwens wel wat je bedoelt over het randje eelt ik vond het bij mezelf ook altijd heel storend.
Ja het is inderdad net zo'n randje! Het is niet veel maar toch zie je het wel (of iig, ik zie het) en in de zomer zie ik altijd dames met prachtige open schoenen die helemaaaaaal geen eelt lijken te hebben Dat wil ik ook
Ik heb zelf weinig last van eelt, maar hele droge voeten! Ik was ze al weinig met zeep, douche elke dag, en spoel ze gewoon met water. Na het douchen smeer ik ze in met nivea creme, dat blauwe blikje en doe sokken aan. Maar ik heb ontzettende last van kloven!! Die gaan niet weg, en als ik een paar uurtjes gelopen heb in de stad, zijn ze open en doet het pijn. Terwijl ik elke dag smeer! Hoe kan dit? Heb ook gehwol en andere speciale voeten creme gebruikt, maar tevergeefs..
Ben je al eens bij een pedicure geweest? Meestal kunnen wij een kloof in 1 of 2 keer " eruit" halen, maar vooral blijven smeren, heb je wel de echte klovencreme gebruikt? Ik vindt hem zelf erg goed werken en zie ook echt verbetering, Als je zelf iets doet raspen of pulleken let op dat je niet de kloof open maakt maar met de richting van de kloof meewerkt anders wordt het alleen maar erger.
nee nooit geweest! hoe halen ze dat eruit dan? ik heb idd de echte klovencreme gebruikt, maar dat kun je het beste savonds voor het slapen gaan erop smeren en sokken aan doen? ik kan het nog wel eens proberen. nee precies, met zo een steenblokje moet ik het niet open maken, klopt, erg voorzichtig zijn..
Ik vermijd de open schoenen.. Helaas....maar ik vind mijn voeten echt lelijk dus open schoenen heb ik niet eens! Verzorg mijn voeten wel. Elke ochtend na het douchen insmeren met Vaseline (mijn harde plekken verdwenen zo snel!!!). Nu gebruik ik Etos voetencreme, doet het ook goed.