Je vriend/man & Alcohol + Roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dochter2009, 8 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    helemaal mee eens!

die van mij rookt ook (we zijn 2 jaar geleden samen gestopt...helaas was de man toch het zwakkere geslacht ;) )

ik laat m maar hoor...hoe dom en zonde ik het ook vind!

en af en toe een drankje op een verjaardag ofzo lukt m ook hoor! (en mij trouwens ook...alleen na de ei-sprong liet ik t staan!)

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hallo meiden!
    Ik zat dit even te lezen omdat mijn mannetje ook rookt. Ikzelf rook ook maar nu ik steeds misselijk wordt heb ik er steeds minder trek in, gisteren de hele dag niet gerookt en vandaag ook nog niet! :D
    Maar ik vind het overdreven om je mannetje gelijk te verbieden om te roken en te drinken hoor. Wat als het na een half jaar of jaar nog niet lukt? Dan heeft hij de hele tijd voor niks niet gedronken en gerookt. Je moet het ook van zijn kant bekijken, bij hem groeit er niks in zijn buik he hij voelt al die dingen niet, jij wel. Ik heb mijn vriend wel gevraagd om niet meer binnen te roken als ik ook echt gestopt ben. En daar was hij het mee eens. Plus hij rookt nu al een stuk minder en drinken doet hij nooit echt. Maar ik ben het eens met degene die zei dat ze vroeger ook gewoon rookten en dronken en van alles aten. Ik ben geadopteerd en mijn moeder had er echt geen weet van wat wel en niet mocht hoor (kom uit sri lanka) en ik ben ook gewoon gezond geboren.
    Ik let natuurlijk wel op met vlees en dat soort dingen. Maar ik denk dat als jij gewoon echt niet kan stoppen omdat je gewoon té verslaafd ben je het ook niet moet doen. Ik ken genoeg vrienden en vriendinnen die rokende moeders hebben gehad en die zijn ook allemaal gezond!
    Maar goed ik zou je mannetje zelf de keuze laten wat hij wil en als hij niet wil stoppen met roken dan moet je hem ook niet dwingen. Want dat werkt vaak toch niet...En ik ben in ronde 3 zwanger geworden en ik rook(te) al 7,5 jaar en mijn ventje rookt 5 jaar heel erg veel dus het zegt niks over minder vruchtbaar zijn...

3. 2bb

2bb Niet meer actief

@aalyiah86: google maar eens op de effecten van roken op vruchtbaarheid en zwangerschap, tuurlijk worden er ook gezonde babies geboren met rokende ouders, dat gebeurt nl. ook bij junks en is drugs dan dus ook niet schadelijk? Ik noem dat struisvogelpolitiek.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik snap jou wel maar ik vind drugs wel even wat anders dan roken hoor! Ik denk niet dat hier mensen zitten die heel erg drugsgebruiken.
    En ja ik weet echt wel dat roken de vruchtbaarheid aan tast, maar weet je ik denk dat iedereen voor zichzelf moet weten of ie blijft roken of niet.
    Waarom moeten dingen altijd zo opgedrongen worden? Iedereen moet gewoon lekker zelf weten of ie wel of niet blijft roken en de een rookt minder dan de ander miss 1 of 2 siga's per dag en de ander rookt een pakje weg. Maar goed mensen die pas laat aan kinderen beginnen kunnen ook meer miskramen krijgen enz. daar hoor je toch ook niemand over? Ik denk gewoon dat iedereen wel weet hoe schadelijk roken is voor je algemene gezondheid, maar dat betekend niet meteen dat iedereen maar verplicht moet worden om te stoppen. Dan zou ook iederen vrouw verplicht moeten worden vóór haar 30e kinderen te nemen omdat je dan sneller kans hebt op een zwangerschap en minder kans hebt op een miskraam of gehandicapt kindje.....

(overigens is dit niet als aanval bedoelt! kan soms zo overkomen maar ik bedoel het absoluut niet zoo!)

5. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    hai meiden, ja het blijft natuurlijk iets waar iedereen uiteindelijk zelf voor moet kiezen. ik zal hem nooit iets verbieden, ik leg altijd de verantwoordelijkheid bij hem neer. maar het is wel goed denk ik om hem op de hoogte te bregen van de eventuele gevolgen. ik snap dat het voor hem lastig is omdat het kindje niet in zijn buik groeit, maar ik ben wel van mening dat beide wat gezonder kunnen leven. niet roken en drinken is niet alleen beter, maar voor mij ook een beetje een princiepe kwestie. het is geven en nemen voor beide. het gaat nu prima hoor! was benieuwd hoe anderen dat doen. zelf ben ik al ruim een jaar gestopt met roken en drinken heb ik nooit echt gedaan. Dus voor mij is het makkelijk wat dat betreft!

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Zolang jij niet van een gyn/arts hebt gehoord dat het zaad van je mannetje slecht is; geen zorgen maken!

Mijn vriend heeft erg veel gedronken voordat ik zwanger was en rookt heel veel...en in 1x zwanger! (meteen eerste maand proberen na de pil)

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Mijn vriend (34) heeft vroeger ook veel gerookt en gedronken.
    4 dagen per week in een kroeg werken... dan krijg je dat ook wel.
    Nu is dat de afgelopen jaren gelukkig een stuk minder!
    Hij is al 3 kwart jaar gestopt met roken :D en alcohol is misschien 2 weekenden per maand, en dan ook nog niet eens zo veel dat we er dronken van worden ofzo.
    Maar goed, ik weet niet heo dat werkt met zaad enzo.. kun je nog van 3 jaar geleden bijvoorbeeld slecht zaad hebben door veel alcohol drinken?

8. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein

Ben het volledig met je eens. Ikzelf rook ook maar wil wel gaan proberen te stoppen. Heb voorheen ook geblowt maar daar ben ik nu al mee gestopt. Het is en blijft een gevoelig onderwerp. En ik denk dat vrouwen die het echt proberen maar niet sterker zijn dan de verslaving, voelen zich al schuldig genoeg en weten dondersgoed dat het niet goed is en ik denk dat je het er dan niet bij kan hebben, dat iedereen om je heen zo op je afgeeft omdat je "nog steeds niet gestopt bent met roken".

Maargoed, blijft denk een discussiepunt waar men het nooit over eens wordt, ook voor de mensen die niet bezig zijn met zwanger proberen te worden.

9. melissa 29

melissa 29 Actief lid

27 okt 2008
    138
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Hoi allemaal,

Het roken en drinken van de man heeft een kans om zwanger te worden verkleinen maar hoeft absoluut niet,je kan je vriend/man altijd nog vragen om te stoppen met roken en drinken als de zwangerschap op zich laat wachten..

Melissa

10. Sproet

Sproet Lid

16 okt 2008
    66
    0
    0
    NH
    Mijn vriend is volledig op eigen initiatief (behalve het roken dan) gestopt met roken en drinken drie maanden voordat ik met de pil ging stoppen.
    We waren gelijk zwanger.. helaas een miskraam. Daarna ongesteld geworden en toen weer zwanger. Ook dit werd een miskraam.

Het is waar je je prettig bij voelt. Hij zal nu misschien af en toe een biertje gaan drinken, maar houdt er verder wel rekening mee dat we proberen om (weer) zwanger te worden. Maar dat moet ieder inderdaad voor zich weten.

11. tja roken en alcohol is idd slecht, volgens ziekenhuis normen mag de man 1 glas alcohol per dag, niet gaan ophopen tot t weekend en dan ineens 7 glazen, nee echt 1 glas per dag.. en niet roken..
    maar mijn gyn heeft ons ook gezegd dat al zou mijn vriend (die wat minder kwaliteit zaad heeft) nu acuut stoppen met roken dat dat niet wil zeggen dat dat ook echt t zaad verbeterd!
    roken is sowieso slecht voor je (ik mag t zeggen ik rook zelf ook ;))
    ik stop met roken zodra ik die positieve test in handen heb... want de eerste 6 weken heb je nog geen bloedband met t vruchtje dus kan dat nog geen schade geven.
    ik ben t er helemaal mee eens dat roken tijdens de zwangerschap niet kan! ik bedoel dat wij ons eigen leven "vergallen" door te roken moeten we zelf weten, daar zijn we oud en wijs genoeg voor.. maar om je ongeboren vrucht gelijk een risico mee te geven voordat t uberhoupt ter wereld is gekomen vind ik ook niet kunnen!

12. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Mijn vriend rookt en drinkt ook
    En ik heb wel eens gedronken maar nooit gerookt

En we zien het eerst wel hoe het loopt..anders zal hij er toch aan moeten geloven

13. Tja, wat kan ik hier nog aan toe voegen.... Roken is gewoon heel slecht. En wat je vriend doet.....sigaren (vanille of niet) over de longen roken is gewoon not done. Een sigaar over je longen roken is zo ontzettend slecht! Als je een echte sigarenroker bent, zal je nooit sigaren over je longen roken. De rook van een sigaar moet door je mond zweven en zachtjes uitgeblazen worden. Alleen dan proef je de echte smaak van een sigaar. Maar goed, nu ga ik te veel off topic. Het is gewoon slecht en het kan zeker effect hebben op het zaad. Los daarvan is het ook nog eens slecht voor je gezondheid. Ik neem aan dat je vriend zijn/haar kind wil zien opgroeien....

Een goed moment om een gezonde levenstijl aan te nemen. Natuurlijk mag je best eens genieten van een lekker drankje. Dat doen wij ook. Maar roken.... [-X ...nee, daar zijn we mee gestopt.

14. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Ik veroordeel niemand maar begrijp niet hoe iemand roken en drinken TIJDENS zwangerschap kan goedpraten. Ja er worden ook gezonde kindjes geboren van ouders die roken maar je weet nooit welke schade (al dan niet te zien) het heeft aangericht. Feit is en blijft dat een zwangere vrouw niet hoort te roken noch te drinken en als je zelf niet zonder roken kunt moet je het in elk geval niet goed praten onder het mom van 'zoveel kindjes zijn geboren door een rokende moeder maar gezond'. Geef dan in elk geval toe dat het slecht is maar dat je bijvoorbeeld niet kunt stoppen.

15. Ik geloof dat we het hier hebben over de kansen op een zwangerschap i.p.v. zwanger zijn. Tenminste, dat haal ik uit het eerste bericht..... Voor het gemak, zie het bericht hieronder:

mijn vriend wilt graag in het weekend geregeld doorzakken met de drank en een sigaartje erbij (van die vanille dingen die hij over zijn longen rookt). Nu ben ik daar een beetje bezorgd over, omdat roken en drinken de kans kleiner maakt op een zwangerschap

Dus Hope1982, ik zit hier niets goed te praten!

Als zwangere vrouw en ook de aanstaande vader moeten tijdens de zwangerschap gewoon gezond leven. Daar ben ik het helemaal met je eens. Maar wat ik ook zeker belangrijk vind, is dat je die levenstijl doorzet als je kind er eenmaal is. Ik vind het soms zo erg, dat ouders zitten te roken met hun kind op hun schoot of in de omgeving zijn van rokende mensen. Dit kind heeft geen idee wat het effect van meeroken is, dat kan je ze gewoon niet aan doen.

Ik ben nu al twee jaar bezig en ik drink op een verjaardag of tijdens een etentje gewoon een wijntje hoor. Zo rond de mogelijke innesteling of nod periode drink ik gewoon niet! Dan zou ik al die jaren niet mogen drinken....nee, wat dat betreft doe ik niet aan algehele onthouding van drank en spijs ;) !

16. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Hoi wannabe a mom, nee ik doelde op iemand hier die zei dat ze tijdens haar zwangerschap gewoon rookt/heeft gerookt. Dus niet op degenen die proberen zwanger te worden. Sorry voor de onduidelijkheid. Ik heb je BLOG net gelezen, en respect voor de manier waarop je ermee omgaat. Lijkt me erg moeilijk om allemaal mee te maken en wil je dan ook succes en sterkte wensen.

17. Heel erg lief van je, Hope1982. Doet me goed!

Deel Deze Pagina