Kan je je eisprong voelen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bloem1989, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1989

Bloem1989 Niet meer actief

Ik had woensdagavond een positieve test de volgende dag was deze alweer wit diezelfde avond hebben wij het nog even gezellig gemaakt je weet maar nooit en ongeveer 2 uur daarna kreeg ik krampen in mijn onderbuik ik werd er zelfs een beetje misselijk van in eerste instantie dacht ik dat ik naar de wc moest maar dat was niet het geval die krampen hebben ongeveer 2 a 3 uur geduurd daarna nergens meer last van de volgende ochtend had en heb ik nog steeds last van zere tepels voor mij een teken dat mijn eisprong geweest is.

Mijn vraag kan dit de eisprong geweest zijn?

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ja kan, ik voel hem elke maand, zo iets gelijks, paar uur krampen en gevoel dat ik naar de wc moet, en dan na de krampen zere borsten!

zowel met temperaturen, als ovulatietesten, als folikelmetingen is het bevestigd dat dit toch mijn eisprong is :)

3. Bloem1989

Oke dan hoop ik echt dat het hem was! Ik temp niet dus ik zou er nooit achter komen of het dat was maar als ik er van uit ga dat het hem wel was hebben we het precies op tijd gedaan :)

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb 'm niet gevoeld, geen slijmverlies gehad en telkens lichte streepjes op ovu-testen
    En de gynae zag op een echo dat ik wél een eisprong heb gehad
    Het lijkt me handiger als je er iets van merkt :D Tis nog maar mijn 1ste ronde, dus hopelijk verandert dit nog

5. Bloem1989

oo dat is minder dat je er niks van merkt dan weet je ook niet wanneer je het moet doen maar misschien heb je volgende maand wel een positieve ovulatietest of vruchtbaar slijm :)

6. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    ja je kunt hem voelen.
    ik voel hem ook sinds ik gestopt ben met de pil.
    maar heb me ook laten vertellen dat het napijn kan zijn van de sprong zelf.
    het makkelijkst is toch ovulatie testen gebruiken.
    ik heb me eisprong altijd op vrijdag en deze maand daar ook vanuit gegaan kwam die pas op zaterdag aan mijn buik te voelen.. hopelijk toch de juiste dagen geklust.
    veel succes!

7. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Sommige vrouwen beweren dat ze 'm kunnen voelen, maar wetenschappelijk blijkt dat niet altijd te kloppen. Ovulatietesten zijn nog steeds het meest betrouwbaar (alhoewel er daar soms ook twijfel kan bestaan).

8. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Ik heb mijn eisprong elke maand gevoeld. Ik voelde altijd steken ter hoogte van mijn lies en over het algemeen meestal aan de rechterkant. Ik had overigens niet altijd slijm ofzo, maar merkte wel dat ik soms wat gevoelige borsten kon hebben. De laatste keer dat ik mn eisprong had (voordat ik zwanger werd) had ik ook wat krampjes en een wat opgezwollen gevoel in mn onderbuik. Dit was een nieuw gevoel voor mij eerlijk gezegd.

Dat ovulatietesten het meest betrouwbaar zijn ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb een paar keer negatief getest, terwijl ik toch echt wel mijn eisprong heb gehad. Dit vond ik frustrerend, dus ben daar mee gestopt!!

Deel Deze Pagina