Bloedverlies op zes weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Artife, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Hallo

Gisterenochtend stond ik op en veegde ik bij plassen af en zag ik plots licht rood bloed even gewacht en het werd harder. Ik moest uiteindelijk een maandverband indoen, leek net mijn menstruatie met bijhorende pijn, niet heel erg hard. Maar ook het bloeden was nog niet zoals menstruatie. In de wc zag je dat het water echt rood was en ik veegde ook telkens echt rood bloed af. Zaten meestal ook rode propjes slijm in de wc en soms op papier. Vooral bij het afvegen was er veel bloed. De vk vond dat het nog niet zoveel bloed leek als bij een mk, ik moest ook helemaal niet vaak een ander maandverband in. Toen ik ging slapen zat er wat bloed op en deze ochtend was er niet veel bloed bij gekomen. Heel de ochtend met maandverband gedaan en het was niet eens vol... Een dikke streep bloed ja. Nu zie je het in de wc nog maat niet meer heel rood. Ik verlies ook minder op maandverband. Na twee uur een plek van 5 cm maar echt niet veel voor die duur dus. Bij het afvegen veel slijmen en nog wel wat bloed maar wel minder. Ik moet er wel bijzeggen dat ik last heb van een infectie die hopelijk wel aan het genezen is en dit kan de oorzaak zijn, ook van het slijm!

Herkent iemand dit want het maakt me super onzeker. Het is duidelijk geminderd en bij mk houdt het enkele dagen aan en wordt het erger. Vk zei ook dat het wel enkele dagen kon bloeden maar heb nu schrik dat ik gisteren mk had en niet gemerkt maar dat kan toch niet zo snel he?
    Help, ik heb echt schrik :(

2. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Iemand??

3. Fay2014

Fay2014 Actief lid

3 aug 2013
    146
    5
    18
    Rotterdam
    Ik denk dat het echt 2 kanten op kan. Wil je niet ongerust maken maar ik heb een MK gehad met alleen maar bruin verlies en heb geen enkele keer een maandverbandje nodig gehad. Elke miskraam is anders en er is nooit naar aanleiding van hoeveelheid bloed te zeggen of het wel of niet om een MK gaat.

Momenteel ben ik weer zwanger en ook bij 8 weken bloedverlies gehad. Dat was veel meer dan bij mijn MK. Ik dacht dus opnieuw een MK te hebben maar tijdens de echo bleek er toch echt een goed groeiend en bewegent kindje te zijn.

Wil je echt duidelijkheid, bel de verloskundige dat je een echo wilt omdat je je zorgen maakt. Met 6 weken moeten ze met een inwendige echo wel kunnen zien of het er nog zit.

Sterkte !

4. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Heb ik al gedaan! Maar ze zegt dat ze wil wachten tot zeven weken :( zij zegt dat het veel meer bloed moet zijn..... Het voelt gewoon echt niet goed :(

5. Fay2014

Fay2014 Actief lid

3 aug 2013
    146
    5
    18
    Rotterdam
    Wat belachelijk ! Het vele bloedverlies hoeft echt niet, al is het in de meeste gevallen wel zo.

Ik was 5 weken zwanger toen ik begon met bruine afscheiding. Verloskundige kon toen voor mij ook niks betekenen. Heb toen een bezoek aan de huisarts gebracht en mocht de volgende dag gelijk naar de gyneacoloog. Deze heeft een inwendige echo gemaakt en bloed afgenomen waar mijn HCG werd gemeten. Misschien is dit een optie voor jou om ook te doen?

6. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ja dat ga ik eens proberen! Bedankt voor de tip!

7. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Jammer, ze zeggen gewoon net hetzelfde als de vk, lekker een zwangere vrouw zo in de onzekerheid laten! Leuk land hier! (Ben belgische!)

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Pfff wat erg zeg, daar ben je mooi klaar mee.. :( En nu? Niets anders dan afwachten? :(

9. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Jup. Hopen dat het verder verminderd en niet erger wordt! Kon enkele dagen duren dhs hoop dat het morgen deels over is!

10. Thijsson

Thijsson Lid

23 mei 2013
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Tinebx,

Wat jij schrijft lijkt heel erg op mijn situatie. Ook ik zou 7-7-2014 uitgerekend zijn. Maandag voordat ik ging werken, zag ik ook bloed na het afvegen. Verder lichte buikkrampen. Mijn gevoel dat dit niet goed was, was erg sterk. Contact opgenomen met de verloskundige. Echo zou geen optie zijn vanwege de zwangerschapsduur. Mogelijk zou er nog geen hart activiteit zijn, dus geen kloppend hartje, zou nog niets betekenen. Afgesproken om haar vandaag op de hoogte te stellen van het verloop afgelopen dagen en dan verder te kijken. Dinsdag ook nog wat bloedverlies en ik dacht zelf het vruchtzakje te hebben gezien. Daarna wat bruin bloed. Vandaag minimaal bloedverlies. Sinds gisteren ook geen gespannen borsten meer. Voor mij was het duidelijk ' dit is goed mis". Gelukkig kon ik vandaag terecht voor een echo, want je hoopt gewoon dat je gevoel mis. Helaas werd mijn gevoel bevestigd een miskraam. Als de hoeveelheid bloed iets zegt, zou ik geen miskraam hebben gehad, want het was (tot nu toe) nog een stuk minder dan bij een normale menstruatie bij mij.

Zoals Fay al zegt het kan nog 2 kanten op. Ik heb genoeg verhalen gelezen op verschillende forums waarbij bloedverlies tijdens de zwangerschap gewoon leid tot de geboorte van een kindje.

Die onzekerheid is verschrikkelijk en alleen een echo kan daar iets aan doen. Ik hoop dat je deze snel krijgt en je op de echo iets moois te zien krijgt. Ik wens je veel sterkte de komende dagen en ik ga voor je duimen.

11. dal

dal Lid

13 nov 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Tinebx,

Ik zit in een vergelijkbare situatie. Vandaag zou ik (volgens mij) 6 weken en 2 dagen zijn. al een paar dagen bruinverlies gehad en gisteravond ook helder rood bloedverlies (niet heel veel). Vanochtend bij de HA geweest en zij heeft mijn buik bevoeld en dacht aan misschien een BBZ, vanwege 1 van mijn eileiders die dicht zit (in eerder onderzoek gevonden).
    dus doorgestuurd voor echo, geen BBZ maar daar werd wel een vruchtzakje gezien maar volgens de gynacoloog te klein voor 6 weken en ook een rare vorm. Hij verwachtte dat ik een miskraam zal krijgen en ik moet volgende week terugkomen voor een nieuwe echo.Maar omdat het zo vroeg was kon hij niets met zekerheid zeggen.
    Dus tja, dus veel heb ik eigenlijk niet gehad aan die echo, ik ga er ondertussen helemaal van uit dat dit mis gaat en verwacht elk moment een miskraam. Misschien is het beter om te wachten tot 7 weken en dan een echo te krijgen die uitsluitsel biedt....:(
    in ieder geval heel veel sterkte de komende dagen!

12. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Thijsson, bij mij is het net hetzelfde afgelopen, alleen krijg ik nog geen echo. Heb het vruchtzakje op het papier gekregen gisteren :'(

13. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Sterkte meid xx

14. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Gisteren kwam een aaneen geklite hoop donkerrode slijm uit en heel klein vliesje rond een bolletje. Zag er niet normaal uit , niet gewoon wat slijm dus het is hier al over. Zak niks meer te horen krijgen.

15. Fay2014

Fay2014 Actief lid

3 aug 2013
    146
    5
    18
    Rotterdam
    Sterkte !
    Maar meiden, het komt echt allemaal goed.
    Weet dat het niet in alle gevallen zo is, maar ik werd direct de maand na mijn MK opnieuw zwanger en tot nu toe gaat dat goed.

16. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ja weet ik.
    Mss weet iemand dat maar als ik nt zwanger was zou ik maandag ofzo eisprong hebben. Is dat nog zo of pas als een nieuwe cyclus begint??

17. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Tine , volgends mij zit je nu in de eerste dagen van je nieuwe cyclus..
    Sterkte meid x

18. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ok bedankt!

19. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik heb na me mk van vorige maand ovulatietesten gedaan. Gaf me goed inzicht en had nadat me mk doorgezet heeft na ongeveer 2 weken weer een eisprong .
    Hopelijk voor jou snel een plakbaby!

20. Fay2014

Fay2014 Actief lid

3 aug 2013
    146
    5
    18
    Rotterdam
    De dag dat je begonnen bent met vloeien is de eerste dag van je cyclus. Hou er wel rekening mee dat je cyclus in de war kan zijn na een MK.

Deel Deze Pagina