Zo blij als ik vorige week nog was met mijn positieve test, zo onzeker ben ik nu. Heb afgelopen juli een vmk gehad met 5/6 weken. Dit begon op woensdagavond met een heel klein beetje bruinverlies (alleen een keer in onderbroek en niet meer met vegen) Mocht toen gelijk naar vk gaan en een echo gekregen. Omdat het nog zo pril was zag ze alleen verdikt baarmoederslijmvlies en dit kon wijzen op een beginnende zwangerschap of een naderende ongi/mk. De dag erna nergens last van gehad en de dag daarna gelijk rood bloedverlies in de ochtend en dus een mk. Afgelopen weekend weer posi getest en natuurlijk in de zevende hemel. Gisteravond in bad geweest en met afdrogen dus weer bruinverlies. Nog een paar keer gehad gisteren met afvegen en daarna niets meer. Vandaag ook de hele dag niets en ben voor mijn eigen gemoedsrust hcg gaan prikken, morgen uitslag. Omdat het bij mijn eerste mk ook ongeveer zo begon ben ik zo bang dat het morgen dus weer door gaat zetten, kan nergens anders meer aan denken en heb de eerste echo ook pas over 3 weken. Wie herkent hier iets in en wil ervaringen delen?
Debby, ik zit een klein beetje in dezelfde situatie... Niet precies maar snap je gevoel! Heb 2jaar terug een MA gehad...was ongi geweest maar een week later toch positief getest dus was superblij! Bij de echo met 10ekn bleek het met +/- 6ekb fout gegaan te zijn... Curettage als gevolg! Inmiddels mama van een prachtig mooi meisje...em wil niks liever dan een brusje voor haar! Nu eerste maand begonnen en hetzelfde verhaal...ongi maar pmdat die minder was dan anders plus een dag korter toch ff getest..knal positief!! Nu moet ik tot 6nov wachtten voor een eerste echo omdat er eerder toch niks te zien is... Maar hoe het af gaat lopen weer niemand... Hopelijk voor ins beiden positief maar ik ga nu uit van negatief kan het alleen maar meevallen... Maar zoals je begrijpt snap ik je situatie heel goed dus! Vervelend hè die onzekerheid! Wanneer heb jij je echo?
Waar heb jij bloed laten prikken? Ik wilde dit ook maar de vk gaf geen doorverwijzing...alleen als ze bbz vermoeden maar dat was niet t geval...
Ik heb wel bruin/roodverlies gehad en toch gezonde kindjes op de wereld gezet Het hoeft niet altijd het einde te betekenen, al snap ik je angst heel goed, heb zelf 9x een mk gehad.
Inderdaad een andere situatie maar precies dezelfde onzekerheid, om gek van te worden hè? Ik heb pas 14 nov de echo dus nog 3 weken wachten vol ongeduld. Ik heb vanmorgen gewoon mijn huisarts gebeld en mijn verhaal aan de assistente uitgelegd, toen is zij even gaan overleggen met de arts en heeft daarna 2 lab formulieren voor me klaargemaakt. Ben vandaag gaan prikken en ga maandag weer om te kijken of het hcg goed gestegen is. Hoop natuurlijk al dat ik morgen een hoge waarde te horen krijg, ben ik al iets meer gerust. Heb je nu nog ergens last van? Bloedverlies of buikpijn? Ik heb met momenten een soort van ongi gevoel, niet pijnlijk maar meer het gevoel dat ik mijn baarmoeder voel. Aan de ene kant weet ik dat dat er gewoon bijhoort maar aan de andere kant maakt me dat natuurlijk ook weer heel onzeker. Wat een gedoe hè? Waarom kunnen we niet gewoon lekker naar bed gaan en de wekker zetten voor over 4 weken hihi
Poeh bamjolan 9 keer, dat lijkt me toch bijna ondraaglijk! Wat ontzettend fijn om te lezen dat het ook dan nog steeds wel goed kan gaan! Hoop echt vurig dat dat voor ons ook het geval is
Ik ga heel hard voor jullie duimen! Het blijft heel onzeker die eerste weken! De hoop houden is ook heel lastig Maar het kan ook goed gaan
Gahaga als dat kon hè debby! Zo fijn!!! Ik denk dat ik morgen ook eens ga bellen met de huisarts... Vorige keer bij mijn dochter ook gevraagd toen werkte hij niet mee...misschien nu wel... Ik heb 6nov m'n echo! Elkaar op de hoogte houden? Duim heeeeel hard voor jou!
Ja giggle gewoon morgen bellen en uitleggen dat je het al eens eerder meegemaakt hebt en daardoor nu extra onzeker bent. Hoop dat het gaat lukken! En we houden elkaar zeker op de hoogte
Even een update: heb net de huisarts gebeld en het hcg was 14.3 Assistente gaf aan dat het idd verhoogd was maar zei verder niets. Gelijk erna de vk gebeld omdat ik denk dat het vrij laag is en zij zei dat je daar niets van kunt zeggen. Het kan van dag tot dag en van vrouw tot vrouw verschillen. Heb de echo wel een week eerder gezet dus nu over 2 weken. Hoop dat alles goed gaat maar heb er eerlijk gezegd niet meer zo'n goed gevoel over, nu maar weer afwachten. Hoe gaat het bij jou giggle? Wil de huisarts meewerken?
Heyy debbie, oh fijn dus eigenlijk heb je aan die waardes dan ook niks...:s Ik vanmiddag gebeld, assistente ging in pauze overleggen net ha en zku me terug bellen...moet ze nu nog doen...zucht! Maandag maar weer bellen... Morgen of zondag nog een CB doen kijken of ie 3+ aangeeft... Ook al weet ik dat ook dat niks zegt maar toch... Ook mijn gevoel is negatief maar mag dat eig niet van m'n man...negatief gevoel trekt negatieve gebeurtenissen naar zich toe zegt ie... Wanneer heb je nu je echo?
Hey Debby en Giggle Ik had een vergelijkbaar verhaal, bij mij jammer genoeg slecht afgelopen. Maar dat wil zeker niet zeggen dat het bij jullie hetzelfde zal zijn hoor!! Het komt veel voor dat vrouwen bruin/bloedverlies hebben terwijl er niets aan de hand is. Het kan zijn dat er, door de sterkere doorbloeding in je baarmoeder, een vaatje is gesprongen of iets dergelijks. Hou zeker moed!!! Ik duim heel erg voor jullie!!
Hier is miskraam nr 2 een feit Gisteravond begonnen met bloeden. Had er al vanaf het begin geen goed gevoel over en na het bruinverlies woensdag en de lage hcg waarde vrijdag al helemaal niet meer. Had vanaf gisterochtend ook al de hele dag zo'n vervelende ongi krampen dus wist stiekem al hoe laat het was. Toch blijft er diep van binnen iets in je hopen dat het goed gaat. Heb me voorgenomen om maandag naar de huisarts te gaan en een verwijsbrief te vragen voor de gynaecoloog zodat alles eens onderzocht kan worden, als deze twee keer gewoon dikke vette pech zouden zijn gaat het de volgende keer gewoon wel goed maar als er iets zou zijn wat de kans op een mk verhoogt of veroorzaakt wil ik dat nu weten zodat we er iets mee kunnen ipv dit nog eens te moeten doorstaan voordat ik hulp ga zoeken. Hoe gaat het bij jou giggle? Nog nieuws? Ik zou als ik jou was ook niet meer gaan prikken, daar maak je jezelf alleen maar gek mee. Als het mis gaat dat gaat het mis en als je dan wel een mooie waarde hebt gekregen is de klap extra hard. En andersom natuurlijk ook! Gaat het goed dan is het over twee weken ook nog goed en als je dan een lagere waarde hebt maak je je twee weken lang gek. Hoop heel erg dat bij jou alles goed gaat en je over twee weken een mooi kloppend hartje gaat zien! Laat je nog wat horen. Xx
Heyy Debbie, wat een klote nieuws zeg! Potverdorie! Ipc krijg je na 2miskramen een onderzoek as je dat wilt maar vaak komt daar niet veel uit...ik heb besloten dut toch te laten doe mocht t bij mij ook fout zijn.. Ik heb ook een heel negatief gevoel dus denk dat ik al weet hoe en wat...baal alleen van het feit dat het bij mij niet vanzelf komt maar ik zoals het er nu uitziet (mocht t mis zijn) ik weer een curettage moet ondergaan... Misschien loop ik op de feiten vooruit maar goed! Laat zeker iets horen beloofd! Laat jij weten wat je huisarts heeft gezegt! Sterkte meid! Dikke knuffel!!!
Wat vreselijk Debby81, heel veel sterkte. Wat rot dat jou dat nogmaals moet overkomen... Als je wilt praten mag je me altijd een pb sturen. Giggle, hoop echt dat je gevoel je mag bedriegen!!
Bij mij is nu echt alle hoop vervlogen en heb ik voor mijn gevoel al afscheid genomen van dit engeltje... Vanmiddag een cb met indicator weer gedaan en die gaf weer 2-3 aan terwijl hij nu echt 3+ aan zou moeten geven dus helaas! geen goed nieuws... Maandag maar ff bellen...
Hee giggle, had je toch van te voren nooit kunnen denken hè? Dat zoiets je overkomt, en al helemaal geen twee keer. Ik hoop echt heel erg voor jou dat die cb niets zegt en dat je toch gewoon een mooie echo gaat krijgen straks. Maar ik weet hoe het voelt als je er geen vertrouwen meer in hebt en maar moet afwachten hoe en wanneer het gaat gebeuren. Vind het fijn om op dit forum verhalen van anderen te lezen want het geeft me veel hoop dat de meeste mensen na een of meerdere mk toch gewoon weer zwanger worden en blijven. Ik ga er dan ook echt vanuit dat dat bij ons ook snel gaat gebeuren! Ik hoor snel weer van je x