ruim 3 mnd na miskraam begonnen met ovulatietesten. ik heb al twee keer gemenstrueerd, met tussenpauze van 30 dg. hiervoor was ik altijd regelmatig ongesteld. ik zit vandaag op dag 17 en nog steeds geen positieve test. hoe kan dit nou? ben zo bang dat ik niet meer ovuleer... ervaringen? ik baal zo mensen..
Hoi Bunchy, Volgens mij hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Als je een cyclus hebt van 30 dagen (daarbinnen valt dus ook je menstruatie aan het begin van de cyclus) zou je ongeveer tussen dag 15 en dag 19 een positieve ovulatietest hebben. Ikzelf heb ook ongeveer een cyclus van 30 dagen en ik heb meestal mijn eisprong rond dag 19, soms wat eerder, maar ook wel eens op dag 21 (en dan dus de positieve ovulatietest 1 a 2 dagen eerder. Als ik jouw verhaal goed lees zeg jij dat er na je menstruatie nog 30 dagen zitten voor de volgende menstruatie zich aandient. Dat zou betekenen dat je een cyclus hebt van ong. 35 dagen en dan zou je je eisprong gemiddeld hebben rond dag 21. Gewoon nog even doortesten dus! Hij komt heus wel. Succes!
nee, ik heb 30 dg in totaal... maar is het niet altijd standaard zo dat je pas 14 dg na ovulatie ongesteld wordt of kan deze periode ook korter zijn? k dacht bij een cyclus van 28 dagen dat je altijd ovulatie hebt op dag 14-15.. als de periode tussen ovulatie en menstruatie korter kan zijn dan 14 dagen dan is het op zich positief want dan heb ik nog een paar dagen..