Ik zag net op Facebook een hele rel voorbij komen. Een mevrouw verkocht haar postcodeloterij Eftelingkaartjes. Iets wat kennelijk bij een x-aantal mensen het verkeerde keelgat inschoot. Tenslotte verkoop je toch niet iets wat je gewonnen hebt... Dat geef je weg en anders verkoop je het voor een 'vriendenprijsje'. Ben ik nu gek... maar ik zou die kaarten (als ik ze zelf niet gebruik, of niet kwijt kan aan familie) zelf ook gewoon doorverkopen. Dat ik nog nooit wat gewonnen heb laat ik even buiten kijf. Maar je kan ze niet bepaald gratis noemen na het bedrag wat je maand, op maand aan loten betaald. Dus ik snap niet zo goed waar mensen over kunnen vallen? Maar ik ben nu dus wel benieuwd: Gewonnen producten doorverkopen kan gewoon? Of is het een absolute no-go....
Ik zou niet weten waarom niet. Je hebt het eerlijk gewonnen en als je er toch niks mee doet zou ik het doorverkopen. Wel voor een niet al te hoog bedrag.
Deze mevrouw heeft de kaarten toevallig voor de helft van de oorspronkelijke prijs verkocht. Lijkt me toch een mooi dealtje. Efteling is al geen goedkoop park meer .
Dat moet die mevrouw toch zelf weten? De kaartjes zijn van haar, iedere maand betaal je een x-bedrag voor die loterij, dus ik zou niet weten waarom niet? Waar bemoeien mensen zich allemaal niet mee zeg! Moet niet gekker worden :x
Ik zie het probleem ook niet hoor. Als je iets hebt gewoon en je gaat het zelf niet gebruiken en kan er in je familie of vriendenkring ook niemand mee blij maken...dan zou ik het product ook verkopen. Laatst nog gedaan..Had ik een ipad gewonnen maar ik gebruik het niet en heb hier nog 2 tablets liggen die ook maar stof lopen te trekken. Dus toen maar doorverkocht. Was nog splinternieuw in de verpakking die ik ook niet eens open had gemaakt.
Ze zijn van jou en dan mag je ermee doen wat je wil. Ze heeft niet om de eftelingkaarten gevraagd, dus dan is het toch niet erg? Ik zou het wel vreemd vinden als ze aan haar vriendin Annie vraagt of ze efteling kaartjes mag overnemen voor niks en goedzak Annie geeft ze dan weg. Een dag later staan ze op MP voor de hoofdprijs en Annie krijgt niet eens een doos merci.
Zou het ook doen, en voor de helft is al helemaal een mooie deal voor de tegenpartij! Net wat je zegt gezien je er zelf voor hebt betaald via de loterij. Sneu dat die mw zo aangevallen is, vraag mij altijd af wat mensen zelf zullen doen. Ik zou wel eerst in mijn omgeving kijken of er iemand is waar ik de kaartjes aan gun.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom dat een probleem is...mag iedereen toch zelf weten? Alleen met gekregen zegels ben ik er een beetje allergisch voor.
Ja inderdaad of kortingsbonnen ( ook gekregen) van 5 euro doorverkopen voor 2.50:x.Zie ze vaak op marktplaats staan..
Ik heb pas twee keer van iemand van de loterij een bon overgekocht. 1x voor 4 personen naar burger's zoo en 1x een bon voor 4 personenn naar het aciodrome. Voor 20 euro per bon. Kunenn we dus voor het hele gezin voor 20 euro een dagje uit. Hierbij geef ik mijn antwoord gelijk. Ik vind het prima. Zij doen er niks mee en gevne wel elke maand geld uit aan een lot en ik kan goedkoop een dagje weg.
Ik geef ze zelf altijd weg als ik ze niet gebruik, verkopen vind ik zelf niks, maar dat is mijn mening. Wat iemand anders ermee doet moet ie zelf weten.
Tja ik zou het niet door verkopen, ik zie het ook als zijnde dat ik het heb gekregen. Ik heb een tijd geleden ook de kaartjes voor pony park slagharen die ik had gewonnen bij de postcode loterij weg gegeven. Ik denk er niet eens aan om er geld voor te vragen. Wat ik wel aso vind is dat mensen van die kortingsbonnen gaan verkopen die je bijvoorbeeld aan een veronica gids vast ziet zitten. Dan denk ik, hoe durf je het lef te hebben om geld te vragen voor een kortingskaartje. Belachelijk.
Ik snap het probleem ook niet. Die vrouw mag toch zelf weten wat ze ermee doet. Zij blij want ze is dan van die kaarten af en een ander blij omdat die voor de helft van de prijs naar de efteling kan. En waar bemoeien mensen zich toch mee?
Moet iedereen zelf weten, vind ik. Zelf heb ik niet zo heel veel te besteden dus zou ik proberen er nog wat voor te krijgen. Als dat niet zo was zou ik ze juist aan iemand (gratis) geven die t goed kan gebruiken. Maar ieder heeft z'n eigen situatie..
Als ik een keer ergens heen wil kijk ik ook altijd of er kaartjes staan op marktplaats ofzo, zijn dan vaak gewonnen kaarten inderdaad. Ik zie het probleem ook niet. Loterij wil het overigens niet hebben, er staat altijd achterop dat ze niet persoonsgebonden zijn maar niet verkocht mogen worden (hoe precies geformuleerd weet ik niet). Maar zou niet weten of dat wettelijke gronden heeft.