tandarts in de zaal? spoed vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door anne24, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Dag dames,
    Graag zou ik wat willen voorleggen, ik hoop dat er een tandarts is voor advies.. mijn eigen tandarts is dicht.. en ik weet ook niet of t nodig is om hiervoor de hap te bellen...

Een weekje geleden een stukje vulling verloren uit mn kies..ik moet toch voor controle dus dacht dat kan ik dan mooi gelijk laten vervangen... maar nu sinds gister een klein beetje zenuwpijn... en wordt mn kies een beetje grijs!!! Ik schrok me rot haha.. nu is het zo dat ik aan deze kies drie jaar geleden een wortelkanaal behandeling heb gehad... ik las dat het dan ook kan verkleuren? Maargoed.. kan ik hiermee tot maandag wachten? Er is verder niks ontstoken o.i.d alleen een verkleuring en lichte zenuwpijn...

Alvadt bedankt!!!

Liefs

2. penseel

penseel Niet meer actief

Daar moet je niet bij de hap zijn.

Als het geen pijn doet. Wachten tot maandag. Uit je verhaal op te maken is je tand afgestorven?

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Een tandarts heeft toch ook altijd een spoedlijn? Die kun je bellen voor advies. De HAP kan je vraag denk ik niet beantwoorden.

4. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Als er een wortelkanaalbehandeling is gedaan hoor je eigenlijk geen zenuwpijn te krijgen, die zou dan weggeboord moeten zijn, ik dacht dat daarmee de kies ook "dood" gemaakt werd. De noodtandarts doet volgens mij niets (hoewel ik niet weet hoe het zit met een verkleurde kies) maar je kan altijdbellen voor advies, ze hebben mij ooit aangeraden om kauwgom over de kies te doen omdat (koude) lucht bij een gaatje pijn doet. Weet je zeker dat het die kies is en niet een aangrenzende kies (met een metalen lepeltje erop tikken).

5. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb de spoedlijn gebeld maar dan krijg ik een bandje dat ik in het geval van spoed de dokter centrale moet bellen... ik wacht het idd gewoon af.. tenzij ik enorme pijn of koorts krijg maar dat is nu niet het geval...

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Een tandarts heeft ook vervanging, er zou een telefoonnummer genoemd moeten worden op het bandje. Dat nummer zou ik bellen.

7. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Aangezien er een wortelkanaalbehandeling is gedaan zou de kies geen zenuwpijn mogen geven. De kies kan inderdaad gaan verkleuren omdat deze geen zenuw meer heeft, dit zou dus al moeten zijn geweest voordat je vulling eruit is gevallen.
    Maandag even je eigen tandarts bellen om het gaatje te laten vullen, wellicht dat hij wat extra composiet op de buitenkant kan aanbrengen mocht de verkleuring je storen.

Als je echt heftige pijn hebt of krijgt kan je altijd nog de centrale doktersdiest bellen.

Deel Deze Pagina