Ik bedoelde ook te zeggen dat wanneer een kindje bijv. een flinke griep heeft, het beter zijn mama kan gebruiken. Maar toch, ik zou het niet fijn vinden telkens een vreemde in mijn huis te hebben. Als ik weet dat mijn kinders vaak niet lekker zijn, dan zou ik een vast familielid vragen of anders een vaste oppas regelen.
ik zou het niet doen omdat ik denk dat het niet goed is voor het kind om ziek op een werkplek te verblijven, het niet goed is voor de ouder die weet dat op dezelfde werplek haar of zijn kind is maar ook niet voor de werkgever. Ik vind het ook niet kunnen dat je altijd thuis zou moeten blijven als je kind ziek is. Ik kan mij heel goed voorstellen dat er veel gebruik gemaakt wordt van een ziekenkas zoals werd beschreven. Ik heb in mijn eerdere functie als leidinggevende vaak genoeg "ziekmeldingen"gehad omdat het kind ziek was. Naar mijn idee is dat dan een vrije dag die je inlevert omdat je zelf, als werknemer zijnde, niet ziek bent. En nader sgebruik maken van familie/ oppas enz. Natuurlijk spreek ik nu niet over kinderen die ernstig ziek zijn maar over de griepjes, buikpijnen enz. Als je werk en prive dan gescheiden wil houden geld dat ook in deze
Ik weet dat ik als kindzijnde eens 2 weken gevloerd was door de griep, was toen een jaar of 10, 11. Mijn moeder ging wel werken in de ochtenden op den duur, maar in het begin bleef ze ook thuis. Met een verkoudheid ben ik eerlijk gezegd gewoon naar school gegaan/gestuurd, maar als mijn kind echt griep heeft blijf ik thuis. Daar heb je toch ook ouderschapsverlof voor? Een beetje buikpijn of verkoudheid gaat wel weer over, daarvoor hoeft een kind niet thuis te blijven. Extra vitamientjes en lekker vroeg naar bed en het komt wel weer goed. Het is jammer dat mensen misbruik maken van dergelijke regelingen maar ik vind het dan niet leuk dat iedereen over 1 kam wordt getrokken. Ik ben zelf nooit ziek, ik bel pas af als ik kotsend boven de plee hang en als ik doodmoe ben.