ontzettend in verwarring

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Teardrops, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Hallo meiden,
    naar aanleiding van mijn huidige situatie heb ik mij aangemeld op dit forum in de hoop dat iemand mij antwoorden kan bieden.
    Dit is mijn verhaal:

Ik zit in een vervelende situatie.

11 december was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Rond de kerst schijnt mijn eisprong geweest te zijn, rond de kerst hebben mijn vriend en ik ook meerdere keren gemeenschap gehad. Ik slik altijd trouw de pil, maar kwam er achter dat door diarree de pil ook onbetrouwbaar kan zijn. Na de kerstdagen heb ik veel last gehad van diarree. Nou heb ik 2 keer een test gedaan begin deze week en vorige week zaterdag, beide waren negatief. Maar ik heb wel symptomen die kunnen duiden op een zwangerschap.

Mijn menstruatie is niet zoals het hoort te zijn (begon zondag middag pas in plaats van zaterdagochtend) en het is voornamelijk oud bloed, ik heb maar een paar keer een beetje rood bloed gezien op maandag. Daarna was het op maandagavond alweer bijna over, ja een druppeltje hier en daar maar weer bruin/lichtbruin. Ik heb vooral een flauw gevoel/ futloos kun je het ook noemen. En savonds ben ik echt kapot, ondanks dat ik helemaal niet veel doe overdag. Ik heb mijn "menstruatiepukkel" niet gekregen, en normaal gesproken heb ik 5 dagen voor mijn menstruatie al last van buikkrampen, dat heb ik in dit geval ook niet gehad. Alleen maar een beetje een trekkend gevoel in mijn onderbuik en nu de laatste dagen ook een soort stekend gevoel aan de rechterkant van mijn buik, ook af en toe steekjes/vervelend gevoel in mijn liezen. Ook ben ik met vlagen misselijk, en heb ik echt de meest rare trek in eten (bv een broodje kaas met kipkerrie salade erop, of stiekem even een hap uit de pindakaaspot nemen), ik kan ook veel minder dingetjes hebben, dus sneller wat kribbig. Hoofdpijn, en slecht slapen, en blauwe adertjes over mijn borsten + af en toe jeukende tepels en een vervelend
    gevoel aan de zijkant van mijn borsten horen hier ook nog bij.

Mijn vraag is, zou het kunnen zijn dat ik gewoon te vroeg ben geweest met testen? Ondanks dat mijn huisarts denkt *(zonder uberhaupt een test of bloedtest te doen) dat ik niet zwanger ben maar dat het aan de pil ligt? ( de erg kortdurende ongesteldheid bedoelde hij daar mee) Maar ondertussen zegt hij wel weer "mocht ik ineens plotseling misselijk raken moet ik toch even aan de bel trekken, en een test doen.

Ik ben hier nogal onzeker over geraakt, normaal gesproken zou ik me er allang bij neergelegd hebben als ik een negatieve test in handen had gehad, plus dit commentaar van de huisarts, maar ergens voelt het alsof zowel de test als de huisarts echt ongelijk hebben.

2. NinaD

NinaD Niet meer actief

Wanneer je de pil slikt, heb je geen cyclus, ovulatie of menstruatie. De pil legt jouw eigen cyclus plat, zodoende moet je minstens 7 dagen de pil niet geslikt hebben, wil je kans hebbe op een ovulatie.
    Niets is volledig uit te sluiten, maar wanneer je rond de kerstdagen de bevruchting zou hebben gehad, zou je nu wel een positieve ZW moeten hebben.

Het lastige is dat alle klachten die bij ZW kunnen passen ook bij pilgebruik en ongi kunnen passen.

Ik denk ook dat je niet zwanger bent. Mocht je blijven zorgen maken, kun je via huisarts ook bloedtest doen of een echo.

Succes!

3. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    @NinaD dankje voor je snelle reactie.
    Ik dacht juist ivm met mijn spastische darm, heb ik veel last van of harde ontlasting, of juist diarree. Het schijnt dat de pil daardoor dus minder betrouwbaar is. En deze klachten die ik nu heb, heb ik eigenlijk nooit rond mijn menstruatie. Misschien is het wel gewoon een nieuwe fase kwa menstruatie anders zou ik het ook niet weten :) toch bedankt voor je reactie

4. NinaD

NinaD Niet meer actief

Geen dank!:)De pil werkt pas minder wanneer je het meteen na slikken eruit spuugt of ernstig waterdun diarree dagen lang hebt. Dat heb je glukkig niet gehad, anders was je opgenomen geweest ;)
    Maar nogmaals het is niet 100% uit te sluiten.

Ontrekkingsbloedingen met de pil kunnen per keer verschillen.

Blijf je gevoel volgen, maar probeer je niet op te focussen, voor zover het gaat :D

5. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Haha dankjewel :)
    Wij waren eigenlijk al aan het idee gewend, dat het eventueel zou kunnen. Dus we zijn nu druk op zoek naar een ander huis, en dan gaan we er eindelijk officieel voor! woei!

Ik blijf mijn gevoel ook wel volgen, ik heb het nog nooit zo erg gehad als nu, normaal gesproken als een test negatief was geweest had ik gedacht "Jammer, het mocht niet zo zijn", dit keer heb ik echt sterk het gevoel "Volgende week misschien nog eens een testje doen".

Ik probeer me er in ieder geval wel zo min mogelijk op te focussen, het is alleen een raar verhaal, en dat is wat mij een onzeker gevoel geeft, ergens ook niet zo heel erg gek toch? ;)

Nu hopen voor jou ik zie dat je over 6 dagen kunt testen, ik zal voor je duimen op een positieve test!

6. me83

me83 Niet meer actief

mijn nichtje is zwangergeraakt door diarree en pilgebruik.. ze had maar 2 dagen diarree maar schijnbaar werkte de pil niet al te best en is ze erg betrouwbaar

dus zwanger worden met pil en diaree of overgeven kan best.. er zijn er hier zelfs zwanger geworden met normaal pilgebruik zonder overgeven ed.

maar miss heb je iets te vroeg getest? probeer het over een weekje nog eens als de klachten aanhouden,of bloedprikken bij de huisarts. het kan door een eventuele zw schap komen,of door slecht pilgebruik(door diaree geen dagelijks gebruik)

probeer je neit te veel bezig te houden met de kwaaltjes want hoe meer je er aan denkt des te meer je het ook voelt..

succes!

7. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Ik weet het, rare psychologische troep in je hoofd he ;)

Ik moet eigenlijk sowieso volgende week nog een keer een test doen van mijn vriend, om helemaal zekerheid te hebben.

Mijn diarree was inderdaad niet waterig, maar het heeft toch wel 2 dagen aangehouden. en rond oud en nieuw zelfs nog een keer. (Mijn darmen zijn dat soort eten helemaal niet gewend en dus snel van slag)

Voor nu kan ik niets anders doen dan mijn gedachten op andere dingetjes zetten (zoals een ander huis) en wachten tot het volgende week is ;)

8. NinaD

NinaD Niet meer actief

Ik snap je!
    Dank je wel, ik probeer mij ook niet te veel mee bezig te houden, maar lukt ook niet altijd :D

Mochten testen veranderen, laat je het weten?

Helaas mijn lunchpauze is om en moet weer aan het werk :(

Liefs, N

9. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Natuurlijk, ik laat het sowieso weten als ik weer een test gedaan heb of het nou positief of negatief is.

Veel plezier met werken!
    liefs T

10. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    hallo,

eerst en vooral, je effe op je gemak stellen wat betreft een kleinigheidje.. ook bij mij was de aanleiding om me hier aan te melden in de eerste instantie, VERWARRING:$

Ma goed:D

Mn oudste zus, die inmiddels 42 is , is op dit moment zwanger en bij haar was t door de pil heen.. ze zat niet op een zwangerschap te wachten en vertelde me dat ze dus niet snapt hoe t zou kunnen gebeurd zijn.. ze zegt wel dat ze n keer diarree heeft gehad en dat dat t enige is wat t zou kunnen verklaren maar zeker is ze er niet van.
    ze is nu 4 maanden verder en toch wel zwanger.. alleen ja, zij had wel positief getest.. maar pas na een paar dagen overtijd te zijn.. jij zit volgens mij nog rond je nod of niet?
    dus missch effe een paar dagen wachten en dan weer testen?

succes

11. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Hoi hoi!
    ben jij ook nog steeds verward?

Ik zou zaterdag ongesteld moeten worden dat begint bij mij meestal 1 1/2 dag bruin bloed dan 2 1/2 dagen rood bloed en dan weer 1 dag bruin bloed.
    Nou begon het zondagmiddag pas, met heel lichtbruin, dit is een tijdje zo gebleven (het was ook niet bijzonder veel) maandagochtend dacht ik oke nu zal de menstruatie wel beginnen, was het een beetje rood bloed, maar daarna meteen weer bruin bloed en was het eigenlijk ook alweer bijna over. Ik heb nu wel voor de zekerheid nog steeds maandverband om (ik hou er rekening mee dat het eventueel nog verder door zou kunnen breken) maar er zitten welgeteld 3 druppels lichtbruin bloed in. Maandagavond was het trouwens lichtbruin/roze (mijn vriend zag toevallig dat ik het weggooide)

Normaal gesproken zou ik zaterdag ongesteld zijn geworden en dus morgen zou het weer overslaan in bruin bloed. Dan zou ik vandaag en gisteren gewoon veel rood bloed gehad moeten hebben :)

12. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    ow oke ik snap het!!
    is wel raar idd ... en toch weten we allemaal dat er niks anders op zit dan te wachten en als er niks is, weer te gaan testen.. maar wachten is t ergste wat je van een vrouw kan vragen op dit moment:(

ja ik ben ook weer verward idd.. bij mij is dit mijn 38ste ronde en ben nog nooit zwanger geweest dus kan je nagaan hoe t zit met mijn frustratie ..
    en ik heb me er toch al sinds de zomer ofzo nie meer druk om gemaakt en gewoon alles elke cyclus zn gang laten gaan .. ook al had ik vaker eerst rare bloedingen voordat ze doorkwamen hield ik me er niet mee bezig.. althans nie te veel want t zit altyd wel in je achterhoofd.. maar nu heb ik een droom gehad, een levensechte, dat ik een baby had enzo en ja die heeft me weer naar zwangerschapspagina gedreven:(

mijn nod is pas van t weekend, zaterdag of zondag.. maar ook bij mij begint t bloeden eerder normaal gesproken.. maar ja.. heb gisteren al roze bruin verlies gehad.. nu weer wit.. dus ja kan evengoed zijn dat mn regels er gewoon zoals elke keer aankomen.
    ik sport normaal gezien ook en door beweging komen ze volgens mij ook sneller door en de laatste dagen zit ik hier gewoon elke dag op de bank niks te doen, dus dat zou ook kunnen verklaren waarom er bij mij nog steeds nie veel te zien is..ma goed, tis afwachten e.. en waarsch balen voor mij dit weekend

13. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Aaaah wat vervelend voor je !
    ik snap jou verwarring!
    Ik hoop echt met heel mijn hart voor je dat het deze keer raak is!
    Misschien kunnen we volgende week samen een test doen en de uitslag hier neerzetten ;)
    liefs!

14. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    ja missch wel, hoewel ik er mn twijfels over heb.. ik denk dat ik gewoon ongesteld ga worden eerlijk gezegd.

ben ook van plan om de dokter te bellen weer de mmm in te gaan.. mijn drang is weer aangewakkerd;)

15. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    sorry stom vraagje, maar wat is mmm?

nouja, een beetje hoop mag je koesteren toch?

16. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    de medische malle molen, dus ik ga weer aan de vruchtbaarheidsbehandelingen, terwijl ik zo gehoopt had dat dat niet meer zou hoeven.

ja precies.. je weet dat t gewoon KAN .. je hebt elke maand een eisprong als t goed is en er is ook zaad dus ja.. logisch dat je gaat hopen dat die 2 elkaar zijn tegengekomen e

17. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    ts. zou nog even wachten en dan nog een keer een test doen.. mocht je niet ongi worden zou ik naar de arts gaan..

18. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Ik ben bij de huisarts geweest, heb aan de assistente aan de telefoon om een bloedtest gevraagd toen ik de afspraak maakte, meer omdat ik het dan zeker kon weten voor mezelf. Volgens diezelfde assistente stelde mijn ongesteldheid ook niks voor ik kon het eigenlijk geen menstruatie noemen. vandaar eigenlijk de vraag, kan ik deze keer nu zien als overtijd of niet?

@babybelle, we gaan het gewoon afwachten, laat je me wel weten hoe het afloopt?

19. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    teardrops ja ja zeker.. ik zal hier toch nog rondsurfen en lezen (in de hoop duidelijkheid te krijgen) en als ik ongi word zal ik het zeker zeggen hoor... en als ik zwanger ben ook a7um a7um :D

20. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    hihi is goed! ik ben ook druk aan het rondsurfen.. lol ! :D

Deel Deze Pagina