Mijn eerste dag van mijn menstruatie was 10 december, mijn menstruatie eindigde op 20 december. Mijn cyclus is altijd 28 dagen. Nu is mijn vraag moet je bij de eerste of laatste dag van je menstruatie 14 dagen erbij rekenen voor de eisprong? Als het de eerste dag is klopt het dan dat dit mijn vruchtbare week is? Want dan zou de 24ste mijn ovulatie dag zijn. Kan dat ondanks ik net van mijn menstruatie af ben? Wie kan mij hier antwoord opgeven?
Je ovulatie is niet standaard op dag 14 vd cyclus. Je zou ovulatietesten kunnen doen om je eisprong op te sporen. Maar inderdaad, de dag waarop je helderrood bloedverlies hebt telt als cyclusdag 1
Ik weet dat de eisprong ook eerder kan zijn of zelfs wat later. Daar hou ik zeker ook rekening mee, maar omdat je van die berekeningen kunt doen op het internet zeggen die dat mijn ovulatie de 24ste zal zijn. Nu inmiddels bijna een jaar gestopt met de pil, hebben we besloten om er nu serieus voor te gaan. Daarvoor dus niet echt mee bezig geweest als dat we nu zijn. Dus niet echt bij gehouden toen wanneer mijn vruchtbare periodes waren. Als ik toen zwanger was geraakt was het natuurlijk net zo welkom geweest als dat het nu is, maar goed dat was niet zo. Dus voor ons is dit de eerste ronde.
Helaas kunnen die bereken programma's niet in je lichaam kijken. Ik zou daar niet op gokken maar temperaturen of ovulatietesten gebruiken om zeker te.zijn van je eisprong
Een eisprong is nooit stipt op dezelfde dag. Om dat te kunnen bepalen kun je temperaturen, alleen dan weet je pas aan het einde van je cyclus wanneer hij exact was. Of je kunt ovulatie testen gaan gebruiken, dan weet je het gelijk. Bij mij is het makkelijker, ik begin flink veel slijm te verliezen voor mn eisprong en ik voel hem letterlijk komen. Je cervix slijm controleren kan ook als indicatie wanneer je eisprong dus is(zoals bij mij) alleen dan moet je dit wel eerst een tijdje doen voor je dit goed onder de knie hebt. Succes!
Omdat dit onze eerste ronde is, niet bij stil gestaan om vanaf het begin te temperaturen. Denk niet dat het nu nog veel nut heeft? Enige wat we nog kunnen doen is "het" zoveel mogelijk doen, en dan maar afwachten of het raak is geweest. Mocht deze ronde niet raak zijn, zal ik eens het temperaturen en ovulatietesten bij gaan houden.
Je zou het deze maand nog kunnen proberen zonder ovutesten en dan bijv volgende maand ovutestjes gaan gebruiken? Succes en veel plezier
Ikzelf word heel zenuwachtig van ovulatietesten en temperaturen e.d. daarom deden wij het gewoon om de dag. Daar begonnen we mee zo'n beetje 1 week voor de standaard berekende eisprong tot ongeveer een week erna. Ik heb dit als heel ontspannen ervaren en het het heeft twee keer zijn vruchten afgeworpen.
Omdat ik dus van 10 tot 20 december ongesteld was, ben namelijk altijd zolang ongesteld. Heb ik nu ook zoiets van gewoon een paar keer het doen en dan maar zien of mijn menstruatie uitblijft door een eventuele zwangerschap of niet. Kan ik altijd nog kijken mocht het de eerste keer niet raak zijn om ovulatietesten te gebruiken en te temperaturen. We wachten deze ronde gewoon af. Hihi
Nee dat zou ik nu niet meer doen. Je begint de volgende keer dan met je eerste dag van je cyclus dus de eerste dag bloedverlies. Elke ochtend voor je uit bed stapt op hetzelfde tijdstip. Ik temperatuurde elke dag om 6 uur. Ook in het weekend. Zo krijg je een curve, welke je in kunt vullen in bijv de fertility friend app en deze berekend dat je eisprong. Je zou wel een paar ovu testen kunnen kopen nu. En dan elke dag vanaf nu gaan testen. Niet elke dag gaan seksen om de dag. Anders verminder je de zaad kwaliteit. En vergeet niet.. houdt het leuk en heb plezier
Sinds vandaag wel een zeurende pijn in mijn buik, En dan vooral links onderin. Kan dit een teken zijn dat er een eisprong gaat naderen?
Het kan inderdaad zijn dat je de rijping van de eicel voelt... dus inderdaad nu maar lekker gaan "oefenen".
Dat kan zeker je eisprong zijn ja wat je nu voelt! Verder... Ik zou het eerst eens een paar maanden aankijken en het op zijn beloop laten. En niet meteen beginnen met tempen en ovulatietestjes. Dat kan over een aantal maanden altijd nog. Begin gewoon op dag 10 of 11, dus net na je menstruatie, met om de dag vrijen. En hou dat tot dag 19 of zo vol als het lukt. Dan zit je altijd goed. Wij zijn deze week naar de gynaecoloog geweest, hij raadde ons dit ook aan. In ons geval sex op dag 11, 13, 15 en 17. Maar ik heb al maanden getempt dus ik weet beter wanneer mijn ei is. Maar daar ben ik na een half jaar pas mee begonnen. Succes en veel plezier .