je zwangere buik in het gips

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Magdalena6, 1 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    heeft er iemand ervaring met je buik in het gips ?
    wil het graag ophalen maar is het makkelijk om het zelf te doen ?
    verkopen ze het ook bij prenatal ?
    thnx !
    gr. magdalena

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb gewoon rollen gips besteld bij de apotheek. dat gaan ook goed.ik maak er ook maskers mee

3. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    ?.. Dacht al .. Maar snap het inmiddels. :D
    Sorry ik kan je helaas niet helpen, ik heb hier geen ervaring mee.

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ja ik heb het gedaan, het is heel leuk en gemakkelijk om zelf te doen.

het is inderdaad goedkoper om rollen gips ergens anders te kopen. je hebt er ongeveer 8 nodig.

kort stappenplan:
    het beste resultaat als je rond de 32 a 33 weken zwanger bent
    de rollen van te voren in korte stroken knippen
    een langwerpige bak water neerzetten
    je BH en onderbroek lekker aanhouden
    jezelf bedekken met huishoudfolie (niet de gips zo op je huid doen) ;)
    elke strook kort in het water houden, het overtollige water eruit knijpen
    en zo bedek je je hele lichaam
    ong 45 minuten blijven zitten en je kunt voorzichtig het torso eraf halen.

Ik heb het gedaan met mijn vriendin hier van het forum, we waren een week na elkaar uitgerekend. was echt heel erg leuk!

resultaat in mijn album

5. Angel Eyes

owja niet onbelangrijk... bedek de bank en de vloer om je heen. op een of andere manier zat mijn hele woonkamer vol met witte spetters hahaha

6. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    @ Angel Eyes: wat bedoel je met jezelf bedekken met huishoudfolie. Moet ik dat om me heen wikkelen? Maar gaat dat niet enorm zweten of alleen mijn borsten en buik ermee bedekken? Moet wel zeggen dat ik 'm erg mooi vind geworden die van jou!

Heb ook wel eens gehoord dat je je met vaseline kan insmeren...iemand daar ervaring mee?

7. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik heb het ook gedaan, zal proberen een foto in mijn album te zetten. Ik heb over mijn buik ook iets van vitrage geplakt en satijn eromheen. Deze stof heb ik eerst ingedoopt met prettex, dit zorgt ervoor dat de stof hard wordt. Daarna een mooie gouden lijst eromheen staat super!

Op de foto hangt hij nog op zolder tijden sde verhuizing maar heeft inmiddels een mooi plekje boven ons bed gekregen.

8. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Ik heb het ook gedaan, maar niet in de woonkamer.. Ben direct in de douchecabine gaan staan, scheelt een hoop gesmeer!

Ik heb mij inderdaad ingesmeerd met vaseline, en dat wou ook prima. Ik heb ook gipsrollen besteld via internet, omdat de apotheken hier het alleen per grote hoeveelheden wouden verkopen.

Ik heb geen 45 min moeten wachten voordat het droog was, hooguit 10 minuutjes, toen gleed het er langzaan af, en heb ik het te drogen gelegd. Ik moet er nog wat moois van maken, maar het gipsresultaat staat in mijn album.

Succes!

9. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    is het goedkoper als je het ophaalt van de apotheker ? en hoeveel zou ik dan moeten hebben.. ? als ik het goed begrijp...:
    * gips in korte stroken knippen
    * je buik , borsten , schouders insmeren met vaseline
    * de stroken in water leggen , overtollige water eruit knijpen
    * over je lichaam ''plakken''
    * en dan ruim een half uur laten zitten en er voorzichtig afhalen...

klinkt best simpel.. !
    dan is het onzin om zo'n pakket op te halen van 30 euro...
    gr. magdalena

10. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Bij de apotheek weet ik niet wat het kost, maar ik heb het besteld via www.verfkwast.nl (of zoiets was het) en betaalde 1 euro per rol..
    Scheelt nog al!

Je bent er wel hulp bij nodig hoor! Alleen lijkt het mij niet te doen! Haha, in ieder geval, het zou mij niet lukken :D

11. Angel Eyes

ja huishoudfolie vond ik handiger want was achteraf al die vaseline er maar eens af ;)

alleen doen is onmogelijk, als je gaat bewegen terwijl gedeeltes drogen heb je kans dat het breekt.

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb vaseline gebruikt eronder, en het in de badkamer erop gedaan. Vorige buik had ik in de keuken gedaan, maar dat was echt een troep. Nu was het zo opgeruimd.

13. Always Remember

Always Remember Nieuw lid

9 okt 2008
    1
    0
    0
    We hebben als winkel een paar mogelijkheden om een gipsbuik te maken. Zowel voor budgetbehoefte (ecopakket) en liefhebbers van gemak en comfort.

En we hebben garantie op de materialen zodat, mocht er iets misgaan bij de afdruk, je gratis nieuwe materialen krijgt. En dat heeft de apotheek dan weer niet. De prijs is in sommige gevallen zelfs lagern dan de apotheek.

En je bent welkom op onze hyves om mee te praten en bv. foto's van je gipsbuik te sturen:
    http://www.alwaysremember.hyves.nl/

Leuk om zoveel enthousiaste gipseressen te zien,

Froukje

14. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik heb gipsrollen besteld via www.dekwast.nl die kosten 1,25 per rol dus was 12,50 kwijt en 2 euro voor n pot vaseline . de rollen heb ik
    in stukken van 25cm (ongeveer) gknipt .
    plaats genomen op een stoel en mijn vriend het werk laten doen ;)

resultaat na 45 minuten :

moet m nu nog wel afwerken , hij ligt nog te drogen :)

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben het ook gedaan maar wat een gepruts zeg. aan het eind waren zowel mijn man en ik helemaal nat en wit van het gips inc. het bed.

Heb hem nu af maar nog geen idee wat ik er mee moet doen, had te weinig gips dus hij is niet recht/groot genoeg om op te hangen.

Is een leuk aandenken,dat wel.

16. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Wij hebben het hier ook gedaan op 37 weken (foto profiel).
    Ik had zo'n pakket cadeau gekregen, met vaseline en rollen gips (en een handleiding :) )
    Mijn moeder en man hebben het samen gedaan en maar goed ook. Het droogde echt vreselijk snel en op het einde viel het er bijna af. Maar wel een leuk aandenken.
    Maar wat doen jullie ermee? Ik ben zo'n soort standaard aan het zoeken om het op te zetten en wil als Thor groter is zijn handjes erop zetten. Weten jullie andere ideeën om ermee te doen of waar ik ergens een soort standaard kan vinden?

17. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Wij hebben het ruim anderhalf week geleden ook gedaan. Heb gewoon gipsrollen bij de crea winkel gehaald, was voor 4 rollen iets van 9 euro kwijt! Heb deze rollen in stukken geknipt. Wij hebben het in de badkamer gedaan want ik was bang dat ik anders de vloer flink kon boenen. We waren achteraf wel blij dat we het in de badkamer hebben gedaan, want wat een smeerboel zeg! Man lief stond in zijn boxer, want hij zat achteraf ook helemaal onder haha. Maar de stroken hebben we vluchtig in water ondergedompeld en dan op mijn huid gelegt. Had me overigens van te voren wel met vaseline ingesmeerd. Bij mij harde het ook vrij snel uit op een gegeven moment voelde ik het loskomen en toen hebben we het voorzichtig van mijn lichaam afgehaad en op zolder gelegt om verder te drogen. Man lief heeft 'm van de week volgespoten met purschuim voor stevigheid en goud gespoten...binnenkort ff stofhalen een een bord waar ie op bevestigd moet worden. Ik vind 'm erg leuk geworden en ben er dan ook super trots op! :D

Deel Deze Pagina