Voor de baby: borstelgarnituur baby-schaartje 6 hydrofiel monddoekjes babyzeep babyzalf babyolie sudocreme haarlotion / shampoo 6 hydrofiel washandjes /handdoeken 2 badcapes badthermometer rompertjes sokjes kleding 2 zuigflessen met speen wattenpot 3 lakentjes wieg dekentje fopspeen slabbetjes spuugdoekjes jasjes thermometer flessenborstel hoezen aankleedkussen vit. k vit. d mutsjes Voor mezelf: zoogcompressen voedingsbh kraamverband Wat ik al heb: handkolf babybadje-standaard/matrasje kruiken tepelhoesjes voedingskussen maxicosi draagzak wandelwagen Rekeninghoudend met dat ik geen kraamverzorgster heb (ik weet niet of dat veel uitmaakt)!
dit is wat ik had voor alyssa dr geboorte: 20 hydrofielluiers 9 hydrofiel washandjes 12 spuugdoekjes 10 slabbetjes2 aankleedkussenhoezen 3 handdoeken (over aankleedkussenhoes) 6 hoeslakens ledikant 4 lakentjes ledikant 2 dekentjes ledikant 4 badcapes 10 rompertjes 6 pakjes (shirtjes broekjes) 10 sokjes 2 vestjes 3 pakken luiers 3 pakken lotiondoekjes (billendoekjes) magnetron sterilisator dat was het wel zo`n beetje. liefs doris
Ik had 12 monddoekjes in huis gehaald en daar was ik wel blij mee, aangezien ons zoontje na elke voeding een mondje moest spugen. En in het begin heb je vaak 6 a 8 voedingen per dag, dus dan kan het snel gaan met die monddoekjes. Ik had trouwens ook veel meer hydrofiele luiers in huis gehaald, deze zijn namelijk reuze handig voor meerdere dingen. Zo gebruik je er vaak 2 voor het afdrogen na het wassen, ligt er eentje bovenop de aankleedkussenhoes, eentje in bed onder het hoofdje, eentje in de reiswieg van de kinderwagen en eentje in de luiertas. Ik zie wel lakens op je lijstje staan, maar geen hoeslakens?
Dit heb ik in huis....dan kan je het een beetje vergelijken. Verzorging: - 24 hydrofiel luiers - 15 monddoekjes/spuugdoekjes - 5 (hydrofiel)washandjes - nagelsschaartje/vijltje/knippertje - haar borstel en kam - badje met standaard - wasgel - badschuim - haarlotion - bodylotion - 2 proefverpakking sudocreme - 7 pakken luiers newborn maat 1 (was in de aanbieding ) - 4 pakken luiers newborn 2 - billen doekjes + houder - 2 kruiken met kruikzakken - aankleedkussen - 3 aankleedkussen hoezen - badthermometer - gewone thermometer Voor het bedje: - matras - molton hoeslaken ledikant - 3 ledikant hoeslakens - 3 ledikant lakens - 1 ledikant deken Voor de kinderwagen: - 2 wieg lakens - 2 wieg hoeslakens - 1 wieg deken - 1 voetenzak voor de kinderwagen - adapters voor de maxi cosi Kleertjes: - 11 rompertjes maatje 50/56 - 9 rompertjes maatje 62 - 8 paar sokjes/slofjes - 8 setjes kleding maat 56 - 7 setjes maat 62 - 2 jasjes maat 56 en 62 - nog wat kleding maatje 6 tot 12 maanden (amerikaanse maten) - 4 mutjes - 2 paar schoentjes Voeding (fles): - 2 kleine flesjes - 2 grotere flesjes - magentron steralisator - flessenwarmer - 1 pak voeding standaard 1 - 1 voeding bewaardoos - maatbeker - flessenborstel Overig: - box - 2 boxkleden - luiertas - 3 speentjes - omslagdoek/wrapper - maxicosi - babyfoon Voor mezelf: - kraampakket - extra onderleggers - 2 bevallings shirten - 4 grote onderbroeken - maandverband - matras molton zeil van de ikea Dat was het....ben in me hoofd de hele kast en commode bij langs gegaan Jeeetje als ik deze lijst zo bekijken...ppffff wat heb je veel nodig voor een baby Ik ga maar niet optellen wat het allemaal heeft gekost Maar nu zitten er ook een paar dingen die je niet persee nodig hebt, of nog niet meteen nodig hebt.
Ik mis bij jou inderdaad hoeslakens en ook kruiken. En het is ook wel handig als je alvast 1 pak luiers in huis hebt en billendoekjes.
Als ik het zo lees dan moet ik meer hydrofielwashandjes/handdoekjes en spuugdoekjes aanschaffen. @consider: kruiken heb ik al, alleen de kruikzakken heb ik niet, ik heb gehoord dat je de kruiken wel kunt inwikkelen in hydrofielhanddoekjes, klopt dat? Of moet ik speciale kruikzakken aanschaffen? Hoeslakens staan ook al in het lijstje. Ja de luiers en billendoekjes komen ook zeker in het lijstje, maar meer voor later.
@mommy2be, klopt sommige kraamverzorgsters wikkelen het in een hydrofiel luier. Ik zie nu pas dat je bijna 19 weken bent, jeeeeetje zoveel had ik toen nog niet Je hebt nog tijd genoeg om de rest te halen. Volgens mij heb ik alles in huis.
Ja ik wil alvast nu de spullen kopen, een zorg minder voor later! Ik ben namelijk een chaoot af en toe, vandaar.
Verwacht je een klein kindje? Want onze dochter is niet zo groot, maar wij hebben totaal maar 2 of 3 pakken Newborn luiers gebruikt. Ik denk dat 7 wel een beetje veel is...
Mag ik vragen waarom je geen kraamverzorgster hebt? Woon je in het buitenland? Ik denk niet dat 't veel uitmaakt voor je babyuitzet... ik moest alleen in de kraamweek kolven omdat m'n dochter te weinig aankwam, die kolf kon ik lenen van de kraamverzorgster, daarom heb ik vooraf geen kolf aangeschaft.
SPUUGDOEKJES! en hydrofiel luiers, een must als je een spuger hebt zoals ik heb gehad. veel slabbers zijn ook fijn en zo'n fleece wikkeldoek om om je baby heen te slaan bij het voeden. en een speentje, voor nood....
Ik zou veel meer hydrofielluiers kopen, die kun je overal voor gebruiken, ook voor het afdrogen van je kindje, en onder zijn of haar hoofdje leggen in bed. Ik heb er nu een stuk of 30 liggen, beter te veel dan te weinig.
@Minke, ja daar hebben we een beetje teveel van. Komt omdat mijn man en ik allebei 3 pakken in de aanbieding hadden gehaald (zonder het van elkaar te weten) En we kregen nog 1 pak gratis in de blije doos van de prenatal
Slofjes (van die hele zachte schoenachtige dingen) voor als je naar buiten gaat. Ik vind alleen sokken dan altijd een beetje frisjes. Eventueel wantjes zodat de handjes lekker warm blijven buiten.
Ik krijg het gevoel dat ik nu heel veel heb Dan bedoel ik qua kleding, hydrofielluiers, spuugdoekjes, lakens e.d. maarja, ik had al een hoop van m'n moeder gehad, nog wat spulletjes erbij gekocht, en nu kwam m'n schoonzus met nog 3 dozen spullen aanzetten, dus ja dat telt wel aan Ik heb alleen tot nu toe maar 1 pak luiers, ik woon vlakbij de winkel dus die zijn er zo bijgehaald, alleen ik had gehoord dat je van de kleinste maat maar bvaak 1-2 pakken nodig hebt.
Ik heb maar 2 pakken newborn (2 tot 5 kg). Dan nog een pak van 3 tot 6 kg (medium?). Dat is het wel weer.
Ik vind sokken of sloffen in het begin niet nodig, ze liggen dan toch in de kinderwagenbak. Wel handig als je een draagzak gebruikt waarbij de benen eruit hangen. Wij hebben maar een paar pampers van 2-5 kilo gebruikt, het paste voor geen meter, maar we hadden een pak gekregen. Na een paar dagen toch maar op een grotere maat overgestapt en die nog over waren weggegeven. Ik zou dus niet teveel kleine luiers kopen, je weet niet hoe groot je kindje wordt.