ik wil oooooooooooooook niet meeeeeeeeeeeeeeer. donder ook af en toe echt van die roze wolk af,.... zo POF keihard op de grond.. haha ben vanaf maand 3 al erge bekken klachten, mag ook niks meer, niet meer werken. kan amper dingen doen. veel harde buiken inderdaad bij het boodschappen doen of als ik ook maar 1! ding til. als ik veel eet krijg ik maagzuur, rot gevoel. En ik had altijd een hele platte buik, en nu voelt het daarom ook echt alsof je een ballon veeeeeeeeelste hard hebt opgeblazen. hij hangt echt aan mn lichaam voor mijn gevoel.... zon rot gevoel ik wil ook weer gewoon dingen kunnen doen... hoopdat ie er over 9 weekies is! wel fijn inderdaad dat er meer meiden zijn die niet gewoon de schijn ophouden en net doen alsof het alleen maar over rozen gaat hihihihihihi het enige waar ik van geniet zijn de trapjes en het bewegen. maar voor de rest.... niks an!
Oh....dames, wat zijn we ondankbaar! Hier hebben we zo lang naar uitgekeken en nu is het raak, willen we dat we al op 40 weken zitten! Maar inderdaad: ondanks dat ik meestal op een roze wolk zit, wil ik ook weer strakke spijkerbroek en hakken aan. En mijn normale sexy lingerie weer aankunnen (lees: mijn eigen (.)(.) weer terug)! En gewoon middag in de stad kunnen lopen zonder pijn in mijn rug en harde buiken! En mijn wijntje kunnen drinken, of 2, of 3 (dat is dan nog het minste). Maar als ik dan bedenkt hoe goed het gaat met ons ventje, en bij hoeveel meiden het maar niet wil lukken, voel ik me wel beetje schuldig dat ik er af en toe genoeg van heb!
Haha er zijn er dus meer! Ik voel me ook gewoon lelijk de laatste dagen, erg he. Ik keek zo naar dit moment uit, en nu voel ik me lelijk. Whaha zeikwijf
Herkenbaar! Ik hoor iedereen roepen dat je moet genieten van je zwangerschap. Nou....Ik vind er niks aan. En ik heb ook maar weinig klachten, vergeleken bij anderen. Ik voel me alleen nogal zweverig en moe. Ik wil gewoon dat ons kindje er is! Ik kan wel lekker wegdromen en zo. Daar geniet ik wel van.
Ik had t rond de 12e week.. was net van de vk terug die me naar de dietiste wilde hebben, me ( achteraf) een niet-naar -tevredenheid- antwoord gaf over waarom niet zelf een lunchcurve kunnen prikken. Daarbij t nog wat miselijk zijn en moe.. Kortom even alle minpunten op zitten sommen en ik zoiets had van "Gatverdarre.. zwanger zijn is helemaal niet leuk".. Nu vind ik t wel leuk.. vermaak me prima.. Heb soms hele verhalen tegen mn ukkie.. het is toch mn reisgenootje en samen maken we t beste er nog maar van de komende 21 - 25 weken.. Maak me niet sappel over lunchcurve's, weegschalen en bloeddruk meters,. Ik geniet van iedere dag..
Ik heb het al gehad vanaf week 5 ! Heb tot nu toe geen roze wolk gezien... ben kots en kots misselijk, braken, daardoor zo incontinent als de pest, al 4 maanden chronisch verkouden en daardoor extra beroerd, bekken begint behoorlijk na te laten, en elke nacht tig keer die trap af omdat er weer 1 tegen mijn blaas opkikt heb ik ook wel gehad nu. Waggel rond als een eend, pukkels en vet haar dat niet meer wilt zitten.. opgeblazen hoofd met onderkin zo maar erbij gekregen en zuurstof lijkt op de bon te zijn, dat kom ik nl continue te kort. Nog 17 weken... en dat lijkt oneindig ver weg. Gekke is, dat ik veel van die klachten ook had bij mijn vorige zwangerschappen, maar had er toen wat minder moeite mee... nope.. kvind het echt een zwangerschap uit hel en voor beeb eris.. is iemand anders al op bezoek geweest bij uroloog... tjoptjop.. want dit was mijn laatste keer!
er zijn wel momenten dat ik er nog veel van kan genieten,maar ik weet echt wel heel zeker dat dit de laatste zwangerschap is! terwijl ik bij de 1e veel meer klachten had. maarre, ik las iets over een paar wijntjes. o o o die zouden er hier ook wel ingaan, heerlijk weer! ik geef geen borstvoeding dus zodra die kleine er is wordt er 's avonds champagne en wijn gedronken! joyce
Ja, heerlijk. Behalve die champagne dan. Geef mij maar n lekker likeurtje (of 2,3,4 haha) En ik geef wel bv, maar drink dan toch mn wijntje hoor. Alleen geen hele fles
Ik ben het ook zat hoor. Ik heb echt een goede zwangerschap, maar ze mag dinsdag echt wel geboren worden. Ik wil me weer een vrouw met figuur voelen ipv een walvis.
hihihihihhi die grappig ja ik noem mezelf ook al wallie de walrus ben al 9.5 kilo aangekomen. van 58 kilo naar 67.5 en tis echt heel stom om te klagen, dat weet ik ook wel. voor dat ik zwanger was had ik ook bij iedereen zo iets van. jeetje wat zeiken ze nou man, zwanger zijn is het mooiste wat er is en wat irritant dat ze zo lopen te zeuren.. maar wacht maar tot je zelf aan de beurt bent Tuurlijk geniet ik en ben ik ontzettend blij en gelukkig, maar als je elke dag maanden lang kreupel uit je bed komt, overal pijn hebt, waggelt als een verkrachte pinguin, na elke 5 minuten winkelen keiharde buiken krijgt, dikke aderen op je ehemmmmmm onderkant, blaasontstekingen. Dan komt het gewoon echttt wel eens voor dat je er even geen zin meer in hebt kreeg vandeweek mn kraampakket thuis, dacht eerst dat t verkeerd bezorgd was, lijkt wel voor een incontinente olifant man die verbanden whoehahahaha heb zon zinnnnnnnnnnnn in de geboorte! als ie er eindelijk is!
Dag meiden, Wat een heerlijk topic! Ik ben nog maar 15 weken zwanger en nog lang niet een walvis...Wat een uitdrukking! Maar ook ik heb wel eens dagen dat ik denk "Hè, en dan vandaag even weer een dag gewoon mezelf heè?" want ik heb echt totaal geen klachten eigenlijk, maar ik moet zo wennen aan het feit dat mijn buik nu belangrijker is dan dat ik ben! En dan mensen vinden dat ze nu alles mogen toeschrijven aan je zwangerschap en de opmerking:'Wacht maar, komt nog wel..." GRRRRR! Wat weten zij daar nou van! Dat zij dat nu hebben gehad, wil nog niet betekenen dat ik ook diezelfde dingen ga krijgen als zij! Laat mij even lekker uitvinden hoe ik ben en word tijdens mijn zwangerschap! Dat is echt het enige wat ik irritant vind aan mijn zwangerschap...dat je ineens zo'n publiek bezit bent... En inderdaad dikker worden is niet mijn hobby.. ( anorexiaverleden helpt dan niet zeg maar...) Maar goed, dat komt goed hoor! En als ik dan weer denk aan die echo van afgelopen woensdag dat er zo'n helemaal af mensje lag te wiebelen en te zwaaien dan denk ik, "Ach, dat ga ik gewoon doen hoor, die 40 weken!" Zet hem op dames! En zo niet, ff lekker gallen hier en dan vol frisse moed weer verder! Liefs, Pluis
Ik heb het nu ook wel hoor...tot een paar weken geleden nog weinig klachten maar de laatste loodjes wegen echt het zwaarst + ik ben zooo benieuwd...gelukkig is het bijna zover!
Al? Dat is toch heel netjes wat jij aangekomen bent. Gezien dat je je kraampakket binnen hebt gekregen zal je ergens in de 7e maand zitten. Dan vind ik die 9,5 kilo heel netjes hoor. (maar los daarvan kun je je evengoed een walvis voelen ) Ik ben nu 28 wkn en ben al 16 kilo aangekomen. (wat te verwachten is want ik kom elke zwangerschap 20 kilo aan)
vannacht was ik het zat, ik was aan de diarree en kreeg daarna een bloedneus toen begon mijn man te snurken en daarna begon de kleine tegen mijn ribben te trappen, heb dus 5 uur wakker gelegen hierdoor gelukkig stond ik na een paar uur slaap op en was ik niet meer chaga maar vannacht......oehw!
Ooooow ik wil soms zooooo graag even die buik afleggen.......Gewoon even een kwartiertje niet buiten adem zijn, gewoon het hele huis in 1 keer kunnen stofzuigen, gewoon een trap op kunnen lopen zonder een halve hartverzakking, gewoon een hele avond doorzakken in de kroeg, gewoon SEX............Ik mag echt niet klagen want de misselijkheid is weg en echte mega klachten heb ik niet maar soms............
Jaaaaaaaaaaaaaaa ik kreeg em ook en ik dacht echt: my god, wat staat me allemaal te wachten! En inderdaad, ik had toen ik zwanger wilde worden ook zoiets van: Ruilen? Maar nu snap ik waarom sommige zwangere vrouwen klaagden
Waarom moet een zwangerschap ook 40 weken duren. 40 weken! En dan te bedenken dat als je meer kinderen wilt, je weer opnieuw moet beginnen haha...mmkay
ik heb het ook eccht helemaal gehad. de eerste 20 weken misselijk, beroerd, moe enz. 5kg afgevallen. na de 20 weken ging het wel redelijk. toen af en toe last van mn heup. beginnende ischias. naar de fysiotherapeut geweest. paar keer geweest en toen had ik er geen last meer van. slapeloze nachten omdat ik me amper kon draaien. nog 3 weken ziek geweest(griep, koorts, verkouden) heb al astma dus iets benauwd. lag de baby ook nog lekker hoog. dus nog benauwder. en als je neus dan ook nog dicht zit. ja waar haal je de lucht dan vandaan. dit zijn nu als het goed is mn laatste 3 weekjes. maar slaap 's nachts echt mega slecht. 5x naar de wc en draaien. buik zit nu echt ook super in de weg. veel harde buiken die soms ook behoorlijk pijn doen. veel last van afscheiding(sorry) pffff baby wanneer kom je