Mijn dochter is geen broekenmeisje, maar ook leggings, maillots en panty’s vindt ze vreselijk. Ze kan echt huilbuien krijgen van te strakke, te losse, te afzakkende, te knellende kledingstukken rond haar kruis en haar buik. Van de zomer eindelijk een type broeken gevonden, zie bijlages, die ze kan verdragen en leuk vindt, maar die worden nu echt te koud. Ze draagt wel graag rokken of jurkjes, maar dan dus met hoge kousen of beenwarmers. Maar gecombineerd met een voorliefde voor het duikelrek vind ik dit ook geen ideale combi voor deze tijd van het jaar. Ze heeft echt een kast vol kleding, maar draagt slechts 3-4 setjes die nu echt te koud worden. Ik hoop dat iemand dé tip heeft voor broeken zoals in de bijlage van een wat warmere, maar zachte stof. Of een fijne jumpsuit, liefst met lange mouwen. Dat kan ook wel een blijvertje zijn denk ik.
Geen idee of het wat is, maar bij de C&A hebben ze winterleggings. Wibra heeft (vind wij ) regelmatig fijne zachtere broeken. H&M, Zeeman, Primark overigens ook. En vast nog meer winkels, maar ik zou beginnen met goedkope als je nog niet weet of ze het wil dragen... Maar ja, wel lastiger nu de winkels dicht zijn... H&M kun je dan nog online bestellen. Of misschien Zara: https://www.zara.com/nl/nl/kinderen-meisje-broeken-l439.html?v1=1675286 ?
Hier is het vooral passen, passen, passen. Een broek / legging van het ene merk kan soms fijn zijn en soms juist helemaal niet. Voor M heb ik laatst een legging van iemand gekregen van de primark. Deze zit bij haar niet als legging maar als losse broek, die vindt ze super fijn.
Ja, hier normaal ook. Maar ben de laatste tijd maar weinig in de stad geweest en nu helemaal niet natuurlijk. Net een online bestelling gedaan. Hopelijk bevalt het haar.
Herkenbaar, mijn dochter draagt van die flared broeken van tricot stof. En op slechte dagen met regenlaarzen eronder omdat ze geen andere schoenen kan verdragen dan.
Haha, klinkt herkenbaar. Ik heb het opgegeven om haar kleren matchend uit te zoeken voor haar, dus soms loopt ze in hele vreemde combinaties . Maar het maakt zo'n verschil in haar humeur als ze zich goed voelt in haar kleding dat ik dat er voor over heb.
Hier gaan de leggings van de zeeman goed, en van WE Dochter draagt al een jaar of 3 geen broeken meer.
Onze puber heeft daar ook erg last van, een spijkerbroek kan ze al niet verdragen en een gewone broek is een verzoeking. Ze is erg gesteld op de jeggings van de H&M, die zitten strak genoeg om niet te schuren maar zijn zacht genoeg om niet te irriteren. Kosten 14,99. Zou ik zeker even proberen!
Geen antwoord op je vraag... maar heb je wel eens gedacht aan sensorische integratietherapie? Dit is een typisch sensorisch informatieverwerkingsprobleem waar deze therapie goed bij kan helpen.