Jeans leed

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Fiorella, 18 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiorella

Fiorella Lid

2 okt 2013
    56
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik zit met mijn handen in het haar gezien ik nu weer een bestelling spijkerbroeken kan retourneren. Ik betaal me elke keer blauw aan retourkosten.

Mijn dochter, 4,5 jaar, is een stevige meid. Haar gewicht/BMI is gezond, maar ze zit wel boven de plus 1 lijn van de curve. Nog net in het groen, tegen overgewicht aan. Ze heeft stevig benen en een klein buikje. (Ze heeft aanleg voor overgewicht en we letten enorm op haar voeding en voldoende beweging, meer kunnen we niet doen. Dat terzijde)

Mijn probleem is jeans. Ze heeft echt lange broeken nodig. Je ziet overal in de winkels en online alleen maar van die skinny jeans. De een nog smaller dan de ander.

Het probleem is dat ik die skinnys niet over haar kuiten heen krijg en als ik ze al wel over haar kuiten heen krijg, dan krijg ik of de knoop niet dicht of hij is veel te ruim om haar middel. Of hij zit veel te strak. Ze moet er uiteraard wel in kunnen bewegen.

Ik heb al in veel winkels jeans besteld en geretourneerd: kinderkleding te koop.nl/happy er, olliewood/kixxonline, amazingkids/kekkekids, wehkamp, zalando, kleertjes.com, etc. Van goedkope broeken tot hele dure, niets zit goed. Ik bestel voor honderden euro’s aan broeken en kan alles weer terugsturen.

Normale regular broeken kan ik nergens vinden, alleen die skinny’s dus. Het beste past nog van die jogg jeans (afhankelijk van het merk).

Afgelopen winter had ze slechts één goede broek, een jogg jeans van het merk quapi. Ik heb al gekeken, maar deze is niet meer te koop en ze hebben nu ook niets in de nieuwe collectie.

Mijn laatste aankoop is een jogg jeans van het merk jubel. Deze zit wel goed. Dus ze heeft nu één jeans voor het najaar en daar gaat ze het niet mee redden. Nu het najaar er weer aankomt, heeft ze echt lange broeken nodig.

Heeft iemand een tip? Er zullen toch wel meer stevige meiden zijn met brede kuiten? Prijs maakt mij niet uit, ben al superblij als ik een paar broeken heb!

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wellicht gewoon eens bij Hema kijken? Daar koop ik alle spijkerbroeken... die hebben ook gewoon ‘regular fit’ en dergelijke!

3. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Zara!

4. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.949
    1.711
    113
    Vrouw
    Misschien kijken voor meer flared jeans achtige broeken.
    Zara heeft soms zulke broeken of de h&m en anders misschien eens kijken bij c&a.

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.233
    28.224
    113
    Gewoon eens samen de stad in?
    H&M , Zeeman , C&A , Coolcat. Of de duurdere: Bijenkorf, HudsonBay, Topshop (kweenie of die kinderen hebben).

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Hema en C&A moet ik aan denken. C&A heeft ook een lijn voor stevigere kindjes, misschien dat daar iets tussen zit wat mooi valt (misschien is dat dan weer te breed, geen idee)?

Jo79 vindt dit leuk.
  7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    En bij de jongensbroeken? Bij de gewone spijkerbroeken is het toch niet echt te zien of het jongens of meisjes is. Hooguit dat de knoop aan de andere kant zit.

Syane, Kiwi25, Winter30 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    #8 NiekeKris, 18 aug 2018
    Laatst bewerkt: 18 aug 2018
    Deze is online uitverkocht in de kleinere maten, maar misschien in een stenen winkel nog of anders komt in het najaar vast weer iets soortgelijks. Of misschien via Wehkamp, die verkopen ook C&A kleding.

Hierbij staat niet dat hij skinny is (vind hem er op de foto wel zo uit zien, maar bij de rest staat het er bij en bij deze dus niet): https://www.hema.nl/kind/meisjeskleding/meisjes-broeken-jeans/kinder-jog-denim-middengrijs-1000008664.html

En misschien dat hier ook wel iets tussen zit: http://www2.hm.com/nl_nl/kinderen/shop-op-concept/demin/girls-size-18m-8y/pull-on.html ?

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.834
    113
    Dutch dream denim is hier alrijd te breed, Misschien die eens proberen? Is ook heerlijk stretch.
    Overigens heeft mijn dochtertje pas rond haae 8e voor het eerst jeans aangehad. Daarvoor altijd leggings met jurkjes.

11. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Welke maat zoek je?

12. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Geen stevige kids hier maar mogelijk wel een tip! Ik heb nu voor de jongste (jongen) een regular jeans van Zara, hier zit ook lekker veel stretch in ... Wellicht zou dat iets kunnen zijn ‘gewoon’ een jeans voor een jongen, als het een neutrale broek is vind ik dat echt prima kunnen! De jogjeans van de Hema heb je al vermoed ik?

13. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Al bij de jongens broeken geprobeerd gewoon bij de C&A ?

14. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Jongens broeken die skinny vallen wijder. Ik koop juist skinnys van de meiden afdeling hm want die vallen smaller dan de jongens

15. Troeeeelaa

Troeeeelaa Actief lid

15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Jog jeans van Vingino. Scotch valt ook breder. Daarnaast zou je naar de treggings van de h&m kunnen kijken.

16. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik herken het. Hoewel mijn dochter niet dik is, heeft ze wel wat vormen en ook dikke billen (papas genen haha) ze houdt bovendien niet van strakke broeken. Ik slaagde voor haar wel eens bij hm voor soort boyfriend fit jeans. Die zijn wel allemaal 'beschadigd' en dat vond dochter echter verschrikkelijk haha. Of van die baggy 'spijkerbroeken' met elastiek onderin. Die hebben ze ook af en toe bij c en a. wel online en niet altijd in de winkel. Verder zijn hier leggings favoriet, onder een jurkje of rokje..

17. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Oja en idd jongensbroeken een keer proberen? Ik heb laatst een spijkerbroek gekocht bij c en a mannen afdeling die heerlijk elastisch was. Een normale taille had en niet zo strak was vanaf de knie. (heb dikke kuiten en die skinnys knellen mn benen gewoon af haha) ik dacht echt: waarom heb ik dit niet eerder geprobeerd?

18. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.603
    4.019
    113
    Vrouw
    Als het niet perse spijkerbroeken hoeven te zijn: Noddles heeft fijne modellen voor iets dikkere beentjes, zeker de 'meegroei-broekjes' hebben veel ruimte. Te vinden via hun eigen website, niet bij retailers.

19. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft ook lekkere billen en toch nog wel een buikje, geen stevige kuiten overigens, en ze heeft echt haat aan broeken die strak zitten bij haar buik. Ik hoef voor haar dus geen gewone jeans te kopen, want dat vindt ze vreselijk zitten.

De enige jeans die nog enigszins aardig zitten zijn de denimleggings van de H&M. Zoals deze:
    http://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0555292003.html

20. Fiorella

Fiorella Lid

2 okt 2013
    56
    1
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! En fijn dat het ook herkenbaar is :). Ik kan hier zeker wel wat mee. Zal eens met haar gaan shoppen en langs de H&M, Hema, Zara en c&a. Ze gaat maar mee om te passen. Zal ze niet leuk vinden, maar dat terugsturen elke keer is vervelend.

Vingino past soms wel. Vooral de korte broeken zitten heel erg fijn. Jogg jeans ligt een beetje aan het model. Met korte broeken heb ik geen last en kan ik altijd wel slagen.

Scotch en dutch dream denim heb ik nog niet geprobeerd, dus daar kan ik ook wel eens naar kijken.

Ik kan hier zeker mee vooruit en zal jullie op de hoogte houden. Heel erg bedankt!

Deel Deze Pagina