hoi dames ik heb net de medal swing gehaald. en nu hoe begin ik wanneer de eerste keer kolven? en hoe introduceren we het aan de kleine..
Even kijken welke maat schelp het beste past. Je relaxen en dan apparaat aanzetten en dan een stand zoeken die voor jou fijn voelt eerst gaat hij snel en daarna aat rustiger, net als een baby doet. De standen kun je afwisselen. Een minuut of 12 is meestal prima het kan soms wel een paar x oefenen zijn voordat er echt leuke productie is. De melk die je kolft doe je in flesje en geef je aan je baby. Die moet het ook leren dus drinkt misschien niet gelijk veel. 30 cc is prima voor een 1e keer. Hoop dat dit je wat verder helpt als je nog vragen hebt let me know
oke alles kan uitgekookt worden behalve het motortje toch ? ik wil straks even zo'n nieuwe onderdelen set halen (nodig of niet) bij de thuiszorg verkopen ze die dacht ik (lees trouwens net dat je de medela swing beten niet 2de hands kan hebben aangezien deze zelfs met nieuwe onderdelen nog besmettingen gevaar kan hebben.. echt waar is mijn geld nou een beetje weggegooid geld ). hoelang kook je zoiets uit en hoelang moet je wachten tot dat je het dan gebruikt. Ik zie trouwens echt het verschil niet tussen de schelpen.
ja alles kan uitgekookt worden, behalve idd het motortje. ik zou zelf persoonlijk wel een nieuwe onderdelenset halen. gewoon voor mijn eigen gevoel. mij lijkt dat met nieuwe onderdelen er geen besmettingsgevaar meer is want de melk komt niet in contact met de motor. uitkoken ongeveer 10 minuten. even af laten koelen en dan afdrogen met een schone doek en dan kun je het gebruiken. heb je meerdere schelpen erbij? dan zal ergens op de zijkant waarschijnlijk wel een maat staan.
Zo ver had ik nog niet gekeken hihi dan gaan we alles uitkoken. Moet dat na ieder gebruik dat uitkoken of om de zoveel keer? Ik weet dat ik de flessen van de oudste tot een half jaar uitgekookt heb daarna pas in de vaatwasser. Pff dat is alweer bijna 4 jaar geleden wat vliegt de tijd en het geheugen zo ook een beetje Ik heb een avent fles en speen is dat goed genoeg om mee te gaan oefenen?
Ik kookte het in het begin 1x per dag uit, daarna had ik een magnetronsterilisator en deed dat toen elke dag en 1x per week uitkoken in de pan Volgens mij is elke fles goed om mee te beginnen als blijkt dat je kindje er niet uit drinkt kun je altijd nog switchen van fles. Maar zou t eerst proberen met wat je in huis hebt. Die flessen zijn namelijk ook niet gratis dus om nou iets te kopen terwijl watje in huis hebt waarschijnlijk gewoon werkt lijkt me zonde van het geld
dankjewel voor het antwoorden ik ga vandaag alles uitkoken en dan laten drogen en dan gaan we poging kolven doen en oefenen met een flesje ik ben benieuwd.
de eerste keer kolven gedaan 100 cc eruit gekregen.. en wat doen we nou met die melk het staat nu in de koelkast en als je het geeft hoe dat dan
Ik heb echt afweer voor zo'n kolf. Hoe los je dit het beste op? Ik heb het nu 1x geprobeerd en dat was vlak na de bevalling. Stuwing was nog niet eens echt op gang gekomen. Wanneer kan ik het het beste weer proberen?
Mooie opbrengst! Je kunt het geven ná een voeding, gewoon in een flesje. Niet ervoor want dan drinkt ze minder uit jouw borst. Blijf elke week een paar keer geven uit de fles, zodat ze er goed gewend aan raakt en je niet straks met een flesweigeraar zit (je hebt in elk geval minder kans daarop) Ik geef nu dagelijks of om de dag zo'n 50 ml na de laatste avondvoeding. Je kunt ervoor kiezen om een week ofzo elke ochtend even te kolven. Heb je meteen een voorraadje voor in de vriezer en om mee te oefenen. Over melk bewaren: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Bewaren van moedermelk
Ik heb net even zitten kijken op internet. Misschien heb ik ook wel de verkeerde kolf. Ik heb de madela mini electric. Iemand ervaring met deze. Mn zoon is nu 4 en daarbij heb ik hem wel eens gebruikt. Ik zou wel willen kolven als ik naar het werk ga maar lees dat je hem tot 9 x per week kan gebruiken...
de swing zeggen ze dat ook en als je fulltime werkt zit je zo aan die 9 keer. wat ik las is dat de mini een slechte zuigkracht had (weet niet of ik het zo goed zeg).
hmm ik wil gaan proberen iedere ochtend te kolven want ik wil oefenen met fles geven en er komt een gezellig feest aan dus wil genoeg melk hebben om mochten we oppas vinden daar heen te kunnen. in de ochtend op zondag om de week zou ze een flesje krijgen want dan mag ik uitslapen en kan papa dat doen. dus ik hoef geen gigantische voorraad te hebben maar een beetje mag wel. Als ik iedere keer een opbrengst heb van 100cc dan zou ik na een week 7 volledige voedingen hebben. is het dan het beste dat ik die deel door 2 (50cc) en de 100cc in 2 bewaarflesjes heb anders moet er elke keer een gedeelte weg zou ook zonde zijn. hoe warm ik het op? las niet in de magnetron. ben stiekem ook nieuwsgierig of de oudste het lust.
Opwarmen au bain matie. Wij deden vaak heet water in een schaaltje en zetten daar dan de fles in tot hij warm genoeg was. En als je het lang wil bewaren kan het ook in de vriezer.
Heb het flesje tussen mijn borsten verwarmd😳 Ik heb de nieuwe avent fles de 50 cc die erin zat was er 10 cc uitgekomen door lichtjes in despeen te knijpen de fles vond ze maar niks. Hoelang is wijsheid het met deze fles te proberen en hoevaak..
ik heb de nieuwe en oude variant van avent vandaag 150 cc eruit gekregen. ik was van plan vandaag na iedere voeding een klein beetje aan te bieden in de fles is dat een goed idee of verpest ik het daar alleen maar mee?
Mooie opbrengst!! Ik zu niet na elke voeding doen is zo veel werk extra 1x per dag lijkt me prima. Je zou ook evt 1 voeding in fles kunnen laten geven door man of vriend en dan zelf op dat moment kolven.
het gaat me meer om het oefenen want ze wil absoluut de fles niet. ze snapt niet wat ze er mee moet. Mijn man heeft er geen geduld voor dus ik zou het echt zelf moeten doen. Als ze het eenmaal kan zou manlief het gaan doen maar dat zou alleen maar gaan om een keertje uit te slapen of iemand als we weggaan.
Lastig dat ze de fles weigert.. Nu heb je hier niks meer aan maar waarom ben je niet eerder begonnen met af en toe een flesje geven? Hier wordt vanuit de kraamzorg geadviseerd voor de 6 weken al af en toe een flesje te geven (1 a 2 x in de week)
Blijven oefenen! Duurde bij ons ook even voor hij begreep wat hij met de fles moest. Houd het voorlopig ook gewoon bij de fles die je nu hebt. Als je steeds wisselt snapt ze er ook niks meer van. Laat de fles idd eens door iemand anders geven. Lukt het niet, gewoon stoppen en volgende keer opnieuw proberen. Geduld is wel t beste en zeker niet dwingen/aandringen. Zou het oefenen bij max 1 keer per dag houden, misschien om de dag en idd na de voeding als ze niet te moe is.