Gewoon blijven oefenen het komt vanzelf. Maar het zou kunnen dat ze in eerste instantie de fles niet van jou wil. Dan ruikt en voelt ze jou en weet dat daar de borst vlakbij is. Maar goed er zijn heel veel babys die wel even moeten wennen aan de fles dus dat is niks geks. Succes met blijven oefenen!
hmm ze zou het toch echt met mij moeten doen papa heeft er niet genoeg geduld voor hopen dat ze toch echt wel die fles gaat willen bij mij we gaan het gewoon blijven proberen.. en ondertussen deze week alvast een voorraadje leggen. Ik heb het de oudste ook laten proeven en die wilde morgen graag weer want het was wel lekker.
Ter info: de mini electric is echt een oud model, ook al verkoopt Medela ze nog wel. Ik heb deze kolf ook voor mijn oudste gebruikt (ze is nu 8). De opbrengst was altijd minimaal. Toen ik na de geboorte van haar zusje weer aan de kolverij moest, dacht ik dus gewoon verder te gaan. Maar dat ding haalde amper wat uit mijn borsten. Mijn LK gebeld en die gaf aan dat ze echt adviseren een ander te kopen. Het is echt verouderd spul. Dat was de Swing, en toen ik die voor het eerst gebruikte...wahaha ik dacht dat mijn borst er af werd gezogen Wat een verschil! Overigens was deze enkelzijdige uiteindelijk ook niet genoeg, met 3 werkdagen in de week had ik echt een dubbelzijdige nodig Dus ik zou je aanraden om een andere kolf aan te schaffen
Gewoon lekker bij jou proberen dan voorlopig mocht na een tijdje blijken dat dat niet werkt is er vast wel een opa/oma/oom/tante die het wil proberen
helaas hebben we die mensen niet dicht om ons heen Anders had ik dat al gedaan maar helaas is onze vrienden familie groep niet zo groot.. op hoop van zege dan maar gister heeft ze 2 zuigbewegingen gemaakt we proberen gewoon verder.
@Zoe, Thanks, volgend weekend van alles te doen en nog steeds de kolf niet aangeraakt. Ik vind de kolven die ik online zie best duur als ik zo kijk. En het lijkt me niks om er een te lenen. Iemand ervaring met lenen?
MP? Ik heb 2e hands een Swing er bij gekocht (had er al een, maar omdat ik het gewoon niet redde met enkelzijdig kolven;ik heb dus dubbelzijdig gekolft met 2x de Swing, lekker handig ahum, maar het werkte), wel mijn eigen slangetjes en flesjes en zo... Een kolf is inderdaad niet goedkoop, maar ja, wil je blijven voeden, dan zit je vast aan een kolf.. niet alleen voor je werk, maar ook als je eens zonder kind de hort op wil.. kunstvoeding kost ook geld
Wij zijn ook bezig met oefenen en ook ik moet het flesje geven en dit gaat boven verwachting goed. Ze drinkt nog niet veel, maar ze drinkt. Dus is zeker mogelijk om als Mama flesjes te geven. Maar bij mn oudste lukte dit bijvoorbeeld weer niet. Toen mocht ik zelfs niet in dezelfde ruimte zijn. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar dat duurde wel lang. Nu ja, wou gewoon laten weten dat het kan lukken.
Nog een tip voor het oefenen met de fles: probeer eens een speen een maatje groter. Dat maakte bij mijn dochter echt het verschil. Met de nummer 1 speen wist ze niet wat de bedoeling was en daarom kreeg ze er nauwelijks melk uit. Met de nummer 2 speen stroomde er al vrij makkelijk wat melk uit en kreeg ze door dat ze eraan moest zuigen. Wel even opletten dat het dan allemaal niet te snel gaat. Toen ze het eenmaal goed snapte konden we probleemloos weer naar speen nummer 1.
ik heb het nou elke dag gewoon zo nu en dan een keer geprobeerd ze onderzoekt met haar tong ze knauwt op de speen en voor de rest is het niks dit houd ze wel een kwartier vol zonder mopperen dan is het genoeg en duwt ze de speen eruit met haar tong.. er komen druppels in haar mond maar voor de rest wil ze alleen nog maar mama der borst.
jeeh onze dame heeft 40 cc op als er meer in had gezeten wel meer. wel al lopend en wiegend viel ze half in slaap en ondertussen dronk ze het op en kon ik ondertussen ook gaan zitten het begin is gemaakt.