Jee, wat zouden jullie doen als je dit overkwam?

Discussie in 'De lounge' gestart door Judith75, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zouden jullie doen met de camera en toebehoren?

1. Zelf houden en gebruiken

2. Aangeven bij de politie

3. Verpatsen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ghahaha you evil woman :evil: :)

2. BeetjePeetje

BeetjePeetje Bekend lid

12 jul 2006
    530
    0
    0
    Ik zou het ook naar de politie brengen.
    Als ik iets verlies, dan zou ik mijn spullen ook graag terug krijgen!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik heb ongeveer hetzelfde gehad vorig jaar.

Ik vond een mooie dure digitale camera op school.

Meteen natuurlijk eerst de foto's bekijken ( ben ik verslaafd aan) en toen heb ik de camera naar de receptie gebracht.

Later heb ik gehoord dat de jongen die de camera verloren had echt super blij was.

Studenten zijn toch al niet zo rijk, ;) ( sommige ouders wel trouwens)

Ik zou het naar de politie brengen dus.

Maar als niemand de camera komt opeisen wordt hij geloof ik van jullie. Moet je even opzoeken of dat ook zo is.

4. missyb

missyb Niet meer actief

Ik zou m denk ik ook wel houden, verpatsen denk ik eerder, die centjes kunnen we goed gebruiken.
    moeten ze maar beter op hun spulletjes letten!

maar aan de andere kant zou ik ook graag mijn spulletjes willen terug krijgen die ik ben verloren.
    en ik denk dat mijn geweten dan ook aan me knaagt.

Beetje dubbel denk ik erover

5. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Politie. Ik heb zelf een goeie camera en ik werk voor mijn geld, ik heb niets van een ander nodig.

Ik weet nog dat mijn zusje een keer haar camera kwijt is geraakt toen we samen in Barcelona waren. Het was geen hele dure camera, maar we hadden de hele week foto's van elkaar en (vooral) van ons samen gemaakt. Heel waardevol, omdat zij in het buitenland woont en we elkaar dus maar weinig zien. Die camera hebben we nooit meer teruggezien, en de foto's dus ook niet. Zo jammer!

6. Niet meer actief

ik zou een advertentie op marktplaats zetten, degene die hem verloren is kijkt daar misschien of die niet te koop wordt aangeboden.
    Ik zou hem zeker niet bij de politie afgeven, dan gaat het het zelfde als met gevonden portemonnees, nee mevrouwtje er zat niets meer in.
    Ja duh je brengt toch geen lege portomonnee naar de politie.
    En meneer de agent verpatst hem wel, en die heeft weer een gezellig stapavondje, of iets leuks voor zijn vrouw.
    En zou ik in de buurt van de plaats waar die gevonden is, briefjes neer hangen.
    Camera gevonden .... bel .....
    Dan weet ik in ieder geval zeker dat de juiste eigenaar hem terugkrijgt.

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Absoluut naar de politie brengen. Geen enkele twijfel over. Het is niet jouw eigendom...je bent slechts houder.
    Stel dat jij iets waardevols verliest?

8. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik zou het doorgeven aan de politie niet afgeven (of moet dat dan wel, hihi)!

Ik geloof ook dat als de wettige eigenaar het niet komt ophalen dat het dan voor de vinder is!

9. linmar

linmar Lid

26 feb 2007
    85
    0
    0
    juf
    judith wat hebben jullie ermee gedaan als ik vragen mag?

ik zou m naar de politie brengen..het is niet eerlijk als ik m hou....het is niet van mij en iemand anders heeft er misschien erg voor gespaard...

10. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Als mijn man dat nou ook eens zou doen, zou leuk zijn af en toe een kadootje. ;) :)
    Je hoeft hem ook niet af te geven hoor. Je kunt melding maken en hem zelf bewaren.
    En na een jaar mag je hem houden.

11. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    Als mijn man dat nou ook eens zou doen, zou leuk zijn af en toe een kadootje. ;) :)
    Je hoeft hem ook niet af te geven hoor. Je kunt melding maken en hem zelf bewaren.
    En na een jaar mag je hem houden.[/quote]

ja dat is een goeie!gewoon thuis bewaren en als ie niet opgehaald word heb je geluk!

(sorry heb het eerlijk gezegd ook niet zo op politie dus dit vind ik een goeie tip)

12. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    ik zou idd wel tegen de politie melden maar hem er niet heenbrengen

verder zou ik ook wel bij marktplaats en dergelijke aangeven dat ik zon ding gevonden heb

en dat natuurlijk als iemand kan verivieren hoe het er uit zag in welke tas en wat er op de foto's staat dan kunnen ze het komen ophalen

13. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik zou dit aangeven bij de politie en mijn adres achterlaten. De politie kan wel gelijk kijken aan het serienummer of het niet gestolen is. Dan moet je het uiteraad wel afgeven, maar als het niet hoeft, zou ik het niet afgeven aan de politie.

14. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik zou het ook aangeven bij de politie.
    Ik zou me er niet lekker bij voelen om het te houden.

15. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik zou m verpatsen en het geld houden , als iemand zo slordig met zn spullen omgaat dan hebben ze het schijnbaar niet zo hard nodig ....

16. Niet meer actief

Ik zou hem zelf gaan gebruiken (alleen nooit laten repareren als er iets mee is of het moet een illegaal reparatiemannetje zijn want ze controleren serienummers bij fotozaken e.d. dus verpatsen nope dat ook niet, dus gewoon lekker zelf gebruiken, 99% van de tijd vinden ze de mensen toch niet, ik zou hem nog liever zelf gaan terugbrengen (proberen) als hem naar de politie brengen want die vind ik zo corrupt en lui als de pest (ja ik en de politie is geen combinatie)

DUS of zelf terugbrengen en als dat geen optie is dan zelf houden...

Trouwens pas een volle portomonee gevonden en heb die mevrouw zelf opgebeld om het haar te laten komen ophalen (nog 50 eurie verdiend ook en een leuke bos bloemen!)

Pas zelfs iemand zijn loslopende pony teruggebracht (kilometers voor gelopen om dat "kreng" te pakken te krijgen en kreeg helemaal niets, zelfs geen glas drinken terwijl ik hijgend zat bij te komen! HOW RUDE!

Ik ga zelf amper naar de politie als iets is gestolen of het moet van de verzekering MOETEN om mijn geld terug te krijgen...

17. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Wat een eerlijke dames hier allemaal :) :) :)
    Ik zou hem verpatsen :confused:

18. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Ik zou hem ook terug brengen we hebben zelf al een paar keer zoiets gehad navigatie systeem op de auto laten liggen en niks in de gaten hebben tot er 2 jongens van een jaar of 16 bij ons aan de deur kwamen met de vraag of dat van ons was...echt je bent dan zo blij dat ze zo eerlijk zijn .

Heb ook wel eens gehad met pinnen dat er wat uit mn tas waait en dat iemand dan achter je aanloopt.

Of heel iets anders dat je met je tassen vol boodschappen en een kind voorop je fiets midden op straat staat, boodschappen op de grond iedereen rijdt door en dat er dan een jongen (gabber was het) stopt je helpt met je boodschappen en je even naar huis brengt want de tassen waren stuk. Dat vond ik zo ontzettend aardig en je kan je soms zo in mensen vergissen.

19. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Naar de politie brengen. Geen twijfel over mogelijk!

Als het nou om iets ging waarvan je zegt: ja, dat kan van zoveel mensen zijn...bijvoorbeeld een briefje van 100 euro, dat zou ik houden.

Maar iemand moet dat ding vreselijk missen! Die is er waarschijnlijk misselijk van.

20. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Met zoveel waarde had ik t zeker naar de politie gebracht...

En weet je al wat jullie gaan doen?

Deel Deze Pagina